اقدامات بسیج روحانیت برای حفظ سلامت مردم قابل تقدیر است
کد خبر: 3885061
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶

اقدامات بسیج روحانیت برای حفظ سلامت مردم قابل تقدیر است

امام جمعه قزوین گفت: امروز در عرصه خدمت شاهدیم که بسیج روحانیت و دانشجویان و متدینین و جوانان پرورش‌یافته در مسجد و انقلاب برای حفظ سلامت مردم پای کار هستند كه فعاليت آن‌ها قابل تقدير است.

بسیج طلاب و متدینین برای سلامت مردم، قابل تقدیر است

به گزارش ايكنا از قزوين، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در برنامه زنده تلویزیونی که ظهر امروز، جمعه، ۲۳ اسفندماه از سیمای مرکز قزوین پخش شد، اظهار کرد: در شرایط امروز که امکان برگزاری نماز جمعه وجود ندارد ما بدین شکل از فرصت استفاده کرده و صحبت‌های خود را با مردم در میان می‌گذاریم. در این شرایط خوب است که در باب صله‌رحم هم اتفاقاتی بیفتد و از طریق تماس تلفنی جویای احوال اطرافیان و خویشاوندان خود شویم و جبران دید و بازدیدهای حضوری را داشته باشیم.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: اگر در بین فامیل و خویشاوندان و اطرافیان و دوستان خود اشخاصی وجود دارند که به واسط شیوع ویروس کسب و کار آن‌ها دچار محدودیت و مشکل شده چقدر خوب است از این فرصت استفاده و به این افراد کمک کنیم. خدای متعال در شرایط امروز و محدودیت‌هایی که این بیماری برای اقشار مختلف ایجاد کرده درحال امتحان و آزمایش همه ماست، باید در دلجویی و احوالپرسی و دستگیری و کمک به نیازمندان که جزو اقدامات ارزشمند است، پیشتاز باشیم زیرا در این شرایط این اقدامات از عهده همه ما برمی‌آید و برکت زندگی و عمر ما می‌شود و بلاها را دفع می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: گاهی عده‌ای با احتکار مواد بهداشتی، اقلام شوینده و ماسک مورد نیاز مردم، بدی‌ها را در پرونده خود ثبت می‌کنند اما اتفاقات خوب هم رخ داده و در این ایام شاهد هستیم که خدمتگزاران بی‌نام و نشانی همچون پرستاران و پزشکان در عرصه حفظ سلامت مردم در بیمارستان‌ها حضور فعال دارند. پرستاران و پزشکان و کادر درمانی بیمارستان‌ها جزو مجاهدان خط مقدم عرصه سلامت مردم و جامعه هستند و این عزیزان با دلسوزی و پای کار بودن به مردم آرامش می‌دهند و خدا را شاکریم با زحمات کادر درمانی بسیاری از مبتلایان به کرونا بهبود پیدا کردند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: بسیج مردمی نیز همچون دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم، امروز برای عرصه سلامت مردم وارد میدان شده‌اند که امیدواریم این خدمات مورد قبول درگاه حق باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به خطرات سفر در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: با سفر جان خودمان و هم‌وطنانمان به خطر می‌افتد، خدا به ما حق نداده است که دست به کارهایی بزنیم که توجیه عقلی و شرعی ندارد. در شرایط کنونی از سفر پرهیز کنیم و حق این است که سلامت خود و جامعه را به خطر نیاندازیم و مسائلی که پزشکان بر آن تأکید دارند را رعایت کنیم.

آیت‌الله عابدینی در ادامه بیان کرد: در دوران دفاع مقدس برای طلاب حوزه علمیه تعریف ویژه برای خدمت‌رسانی نشده بود اما وقتی آمار و درصد شهدای روحانیت را مشاهده می‌کنیم نسبت به همه اقشار بالاترین نمره را به خود اختصاص داده‌اند. امروز نیز در عرصه خدمت شاهدیم که بسیج روحانیت و دانشجویان و متدینین و جوانان پرورش یافته در مسجد و انقلاب برای حفظ سلامت مردم پای کار هستند كه فعاليت آن‌ها قابل تقدير است.

وی تصریح کرد: در همان ابتدای شیوع این ویروس، تشکل‌های هیئتی و مردمی در استان قزوین پای کار آمدند و همچنان با جدیت فعالیت و خدمت می‌کنند و در همه بیمارستان‌ها و برای پاک‌سازی شهر مشغول فعالیت هستند اما با فرمان رهبری این فعالیت‌ها جدی‌تر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha