قزوین پذیرای میهمانان نوروزی نخواهد بود
کد خبر: 3886140
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

قزوین پذیرای میهمانان نوروزی نخواهد بود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: نوروز ۹۹ هیچ یک از رستوران‌ها، مسافرخانه‌ها، هتل‌ها و اماکن گردشگری باز نیست و استان قزوین پذیرای میهمانان نوروزی نخواهد بود.

استان قزوین پذیرای میهمانان نوروزی نخواهد بود

منوچهر حبیبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: تعطیلی بازار نیازمند همراهی اصناف و اتحادیه‌هاست و با توجه به اینکه کشور در وضعیت بحران ویروس کرونا قرار دارد اصناف باید همراهی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امروز 11 صنف به صورت خودجوش واحدهای خود را تعطیل کردند و از بازاریان انتظار داریم خودجوش واحدهای صنفی را تعطیل کنند، افزود: توصیه می‌کنیم به غیر از واحدهای عرضه‌کننده کالاهای اساسی مانند عرضه‌کنندگان مرغ و گوشت، مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده، داروخانه‌ها، نانوایی‌ها و عرضه‌کنندگان میوه و تره‌بار بقیه اصناف مغازه‌های خود را تعطیل کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: البته همراهی مردم مهم است و با توجه به اینکه نوروز امسال دید و بازدید و مسافرت وجود ندارد خانواده‌ها می‌توانند خرید کیف و کفش و پوشاک خود را به ماه آینده موکول کنند.

وی تصریح کرد: تأکید می‌کنم نوروز 99 هیچ یک از رستوران‌ها، مسافرخانه‌ها، هتل‌ها و اماکن گردشگری باز نیست و استان قزوین پذیرای میهمانان نوروزی نخواهد بود.

حبیبی تشریح کرد: جایگاه‌های عرضه سوخت از جمله مراکز پرتردد به شمار می‌روند و در شبانه روز حدود 200 هزار مراجعه‌کننده وارد این جایگاه‌ها می‌شوند بنابراین امکان ابتلا به ویروس کرونا در این مکان بالاست؛ به همین جهت روز گذشته مقرر شد مواد ضدعفونی‌کننده و دستکش در اختیار اتحادیه جایگاهداران سوخت استان قرار داده شود.

وی ضمن تأکید بر اینکه سوخت‌گیری در جایگاه‌ها باید توسط افراد اپراتور جایگاه انجام شود، افزود: برنامه‌ریزی لازم با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و اتحادیه جایگاهداران سوخت انجام شده است تا نکات بهداشتی در جایگاه‌ها رعایت شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در پایان تأکید کرد: در خصوص تأمین ارزاق و کالاهای اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد و مایحتاج چهار ماه آینده استان پیش‌بینی و ذخیره شده است، به همین جهت به مردم توصیه می‌کنیم از خریدهای اضافی و هجوم به بازار خودداری کنند.

32 واحد تولیدی استان خط تولیدی خود را به مواد ضدعفونی‌کننده، ژل، دستکش و ماسک اختصاص داده‌اند و در حال حاضر در خصوص موادضدعفونی کننده، ژل و دستکش مشکلی در بازار وجود ندارد و اولویت نخست استان تأمین نیاز مراکز درمانی است.

انتهای پیام
captcha