مروری بر تولیدات ایکنا قزوین در سالی که گذشت
کد خبر: 3886336
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۸

مروری بر تولیدات ایکنا قزوین در سالی که گذشت

به انگیزه پایان سال 98 در این گزارش گلچینی از مصاحبه‌ها و گفتگوهای تولیدی ایکنا قزوین در سال گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

نگاهی به گلچین مصاحبه‌های ایکنا قزوین در سالی که گذشت

به گزارش ایکنا از قزوین، ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و آرزوی سلامتی و داشتن سالی پر از خیر و برکت، جهت سهولت دریافت اخبار و مطالب کار شده در شعبه قزوین شما می‌توانید گلچینی از عناوین مصاحبه‌های کار شده را در سالی که گذشت مشاهده و با کلیک بر عناوین هر یادداشت آن را مطالعه کنید.

روایتی از زندگی یک شهید افغان در دفاع از حریم آل‌ الله
حسین زمانی که ندای «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» را در سوریه شنید بار سفر بست و در قالب رزمنده مدافع حرم از تیپ فاطمیون در جبهه دفاعی سوریه حضور یافت و در دفاع از حریم آل‌الله در سوریه آسمانی شد. آنچه می‌خوانید روایتی از زندگی این شهید تیپ فاطمیون است.

دین و علم تعارضی با هم ندارند/ توکل و رعایت نکات بهداشتی راه مقابله با کرونا

مسئول دفتر پاسخگویی به سؤالات دینی استان قزوین با بیان اینکه اگر کسی به شافی بودن خداوند اعتقاد داشته باشد می‌داند که خداوند مبتلا می‌کند و شفا هم در دست اوست، گفت: تمام مسائل علمی برای اهل علم، دینی است اما جاهلان چون علمی نسبت به موضوعات ندارند متوجه نمی‌شوند که این همان علم برگرفته شده از دین است و دین و علم تعارض و مغایرتی با هم ندارند و همدیگر را تکمیل می‌کند.

بی‌اعتنایی به شیوع بیماری حق‌الناس است
معاون استانی دفاتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین با تأکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا، گفت: هرگونه تخلف و بی‌اعتنایی به این موضوع حق‌الناس است.

جدیدترین اخبار از طرح جامع توسعه حرم مطهر حضرت زینب (س)
در گفت‌و‌گو با معاون مهندسی عتبات عالیات سوریه به بررسی آخرین وضعیت طرح جامع توسعه حرم مطهر حضرت زینب (س) پرداختیم.

بعد از حمله موشکی ایران، جریان مقاومت در منطقه قوی‌تر می‌شود
یک دانشجوی سوری گفت: بعد از حمله موشکی ایران جریان مقاومت در منطقه قوی‌تر می‌شود و همه کشورهای منطقه با حمایت از مقاومت آمریکا و اسرائیل را خفت‌بار از منطقه بیرون خواهد کرد.

نگران پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها باشیم نه دلتنگ

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: مردم باید در خصوص موضوع کرونا ویروس خیلی جدی رفتار کنند و حتی از پدر و مادرها نیز بازدید نکنند و تنها نگرانی آنان سلامت بزرگترها باشد نه دلتنگ آنها.

یک مؤسسه‌ در آستانه تعطیلی/ جایگاه وقف قرآنی کجاست
مدیر کانون حضرت خدیجه(س) شهر محمدیه قزوین با اشاره به اینکه طی هفت سال فعالیت این کانون ۳۰۰ حافظ از ۷ تا ۵۳ سال تربیت شده‌اند، گفت: واقفان و خیران در تأمین مکانی برای فعالیت این کانون قرآنی یاری‌گر ما باشند و رسانه‌ها صدای ما را به گوش خیران برسانند تا فضای فیزیکی برای این کانون فراهم شود.


اهتمام به عبودیت زمینه پرورش امثال شهید سلیمانی است
نماینده ولی‌فقیه در قزوین گفت: شهید سلیمانی پرورش‌یافته افکار و اندیشه‌های امام راحل‌(ره) بود، اگر کسی بخواهد راه این شهید را ادامه دهد باید انس با قرآن و اهتمام به عبودیت و بندگی داشته باشد، این‌ها زمینه پرورش امثال شهید سلیمانی است.

از حق پرستاری تا زخم زبان‌هایی که دل را آتش می‌زند
بانوی قزوینی حافظ کل قرآن همسر جانباز ۷۰ درصد است و خدمت به همسرش را افتخاری بزرگ برای خود می‌داند، ایکنا گفت‌و‌گویی با این بانو داشته که در ادامه می‌خوانید.

نوروز تجلی مهربانی است / نسبت به جان خود و دیگران مسئولیم
یک استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه نوروز امسال تجلی مهربانی است، تصریح کرد: هدف از صله رحم جویا شدن احوال افراد، رسیدگی و مهربانی است نه صرفاً کنار هم بودن؛ در عصر ارتباطات صله رحم را می‌توان با تلفن و ارسال پیامک و حتی ارتباط از طریق فضای مجازی امکان‌پذیر کرد.

پای صحبت‌های دانشجويی كه طلبه شد
کسانی که هم دانشگاه و هم حوزه را درک کرده‌اند شناخت خوبی نسبت به این دو نهاد دارند و می‌توانند به‌صورت ملموس‌تری راه‌های رسیدن به وحدت حوزه و دانشگاه را مورد بررسی قرار دهند. در این گزارش با یک محصل حوزه علمیه که دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه است به گفت‌و‌گو نشستیم.

در اوج بیماری سراغ قرآن رفتم
در این روزهای سخت سراغ کسی رفتیم که در اوج بیماری به حفظ قرآن پرداخت و توانست با تکیه بر آیات الهی بیماری را شکست دهد. بی‌شک برای مقابله با بیماری کرونا نیز پسندیده است در کنار رعایت موارد بهداشتی موضوع توکل و توسل را نیز مورد توجه قرار دهیم.

وظیفه هنرمندان در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب
هنرمند قزوینی با تأکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب باید در جامعه مورد تجزیه‌وتحلیل قرار بگیرد، گفت: هنرمندان از جمله کسانی هستند که می‌توانند در تبیین این بیانیه در جامعه قدم‌های بلندی بردارند و آن را در جامعه جاری و ساری کنند.

علی‌اکبری در گفت‌و‌گو با ایکنا:
محتاج دعای مردم برای افتخارآفرینی در مسابقات بین‌المللی قرآن هستم
نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم نابینایان جهان اسلام با بیان این‌که از خداوند می‌خواهم تا بتوانم افتخاری برای کشورمان در این مسابقات به دست آورم، گفت: از مردم کشورمان می‌خواهم تا مرا در این مسیر با دعای خود یاری کنند.

فقهی‌زاده در گفت‌وگو با ایکنا مطرح کرد:

ویژگی‌های نمایشگاه قرآن موفق
معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در تشریح ویژگی‌های یک نمایشگاه قرآن موفق، گفت: کارهای مهم بسیاری برای ارزیابی خروجی نمایشگاه قرآن و موفق بودن و یا نبودن آن می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد.

قاریان دانسته‌های خود را به روز کنند

بانوی حافظ کل قرآن و قاری بین‌المللی قزوینی با اشاره به اینکه در بخش مسابقات قرآن در شاخه‌های مختلف گاه ضعف‌هایی وجود دارد، گفت: متأسفانه قاریان ما به‌دنبال به‌روزرسانی دانسته‌های خود نیستند و تمام دانسته‌های آن‌ها مربوط به سالیان قبل است.

ویژگی‌های مدیر تراز اسلامی در نهج‌البلاغه
دبیر اجرایی دفتر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین گفت: حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه ویژگی‌های یک فرماندار و به زبان عامیانه یک مدیر یا نماینده را بیان کرده‌اند که قاطعیت، سعه‌صدر و پیشگام بودن از جمله آن‌هاست.

شرط ازدواجی که مسیر یک زندگی را تغییر داد
مدیر کانون حضرت خدیجه(س) شهر محمدیه گفت: لحظه عقد، همسرم این قول را از من گرفتند تا قرآن را حفظ کنم، در این مسیر دشواری‌های زیاد اما شیرینی را متحمل شدم و اینک حافظ کل قرآن کریم هستم.

قرآنی فكر كن تا درست زندگی كنی
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: برای اینکه بتوانیم عرصه‌های مختلف زندگی را بر مفاهیم قرآنی بنا کنیم؛ باید تفکر، فرهنگ و تمدن ما منبعث از قرآن باشد تا این کتاب آسمانی از مهجوریت خارج و وارد بطن زندگی ما شود.

فرصت ۳ ساله یا ۳۰ ساله برای تصویب بانکداری اسلامی؟

یک استاد دانشگاه گفت: قانون بانکداری بدون ربا در سال ۶۱ توسط مجلس به‌صورت موقت تصویب شد تا دولت طی فرصت سه‌ساله لایحه بانکداری اسلامی را تدوین و به مجلس ارائه کنند.

امام حسین (ع) و یزیدیان را محدود به سال ۶۱ هجری قمری نکنیم

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر(عج) گفت: باید تلاش کنیم اهداف قیام عاشورا و علل شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران شهیدش را تبیین کرده و امام حسین(ع) و یزیدیان را محدود به سال ۶۱ هجری قمری نکنیم.

«برگزیده»؛ ماجرای موعودسازی جعلی در اسرائیل

ماجرای موعودسازی صهیون و منجی واقعی را باید در داستان عاشقانه و پر رمز و راز «برگزیده» بخوانی تا بدانی حقیقت چیست؛ این داستان روایت دختر پزشک و نخبه ایرانی در قلب حوادثِ طراحی شده صهیونیست‌هاست.

«استکبار» ۵۰ بار در قرآن آمده است

 امام جمعه موقت قزوین با اشاره به اینکه از کلمه استکبار در حدود ۵۰ بار در قرآن کریم استفاده شده است، گفت: استکبار یعنی خود بزرگ دیدن و خود را از دیگران برتر دانستن که با انکار حقیقت همراه می‌شود.

انتشار آلبوم ادعیه استاد نداف در قزوین

محمدکاظم نداف، استاد و قاری برجسته قرآن کریم، گفت: تنها حسرت من این است که ای کاش زودتر اقدام به انتشار آلبوم ادعیه می‌کردم چرا که اگر این موضوع را در ۳۵ سالگی دنبال می‌کردم صدای شفاف‌تر، رساتر و انرژی بیشتری داشتم؛ بااین‌حال خداوند را برای این توفیق شاکر هستم.

۸ سکانس طلایی از زندگی حافظ ۱۲ ساله قزوینی

«محمدیوسف درویشی» با حضور در خبرگزاری ایکنا در ۸ سکانس متفاوت، از راز‌های موفقیت خود در این راه سخت اما شیرین و لذت‌بخش برایمان گفت تا شاید با الگو گیری، بتوانیم قدمی در مسیر آموزش قرآن و اتصال به دریای بیکران آیات الهی برداریم.

انتهای پیام
captcha