تأکید به مهربانی و حسن خلق در پیام نوروزی استاد فاطمی‌نيا
کد خبر: 3886691
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰

تأکید به مهربانی و حسن خلق در پیام نوروزی استاد فاطمی‌نيا

استاد سیدعبدالله فاطمی‌نیا، استاد برجسته اخلاق به مناسبت حلول سال نو در پیامی به تجدیدنظر در اخلاق و رفتار خودمان در این ایام تاکید کرده است.

به گزارش ایکنا، به مناسبت حلول سال نو هجری شمسی، استاد سیدعبدالله فاطمی‌نیا، استاد برجسته اخلاق و دین پیامی را برای مخاطبان خود منتشر کردند.

تاکید به مهربانی و حسن خلق در پیام نوروزی «آیت الله فاطمی نيا»

در این پیام آمده است:

باعرض تبريك خدمت هموطنان عزيز به مناسبت حلول سال هجری شمسی، مطلبی به عرض عزيزان مي رساند:

(البته اين مطلب از مطالب عاليه علمی مفصل است كه فقير خلاصه اي از آن را عرض مي كنم.)

سنن تكوينيه خداوند متعال بر دو قسم است: اول، سنن تكوينيه ظاهريه است و آن عبارت است از مظاهر قدرت حضرت حق و فعل و انفعالات و انسجام دقيق در آنها. به عنوان مثال ساده، ما گندم می‌كاريم و آثاری كه خداوند در دانه گندم، آب و هوا، خاك و تابش خورشيد گذاشته است، موجب می‌شود گندم بروید و چنين نيست كه كسی گندم بكارد و برحسب تصادف به جای آن اسپند برويد! با وجود اين سنن تكوينيه ظاهريه، اين فرض ممكن نيست و در قرآن مكرّر خاطر نشان شده كه در سنن خداوند هرگز تبديل و تبدّلی نخواهد بود.

دوم، سنن تكوينيه باطنيه است، برای مثال ظلم آثار ظلمانی در پی دارد، عقوق والدين باعث بدبختی در دو جهان است؛ همانطوری كه ده ميليون سال پيش اگر گندم مي‌كاشتند، گندم مي‌روييد، همانطور هم هزار سال پيش نماز شب نورانيت حاصل مي‌كرد و يا عقوق والدين، باعث بدبختی می‌شده است.
اينجاست كه حضرت حق مي‌فرمايد: «و لن تجد لسنة الله تبديلا» پس خوب است ما با توجه به عدم تبدّل سنن تكوينيه باطنيه، در اين ايام حلول سال جديد، در اخلاق و رفتار خود تجديدنظر كنيم، مخصوصا مهربانی و حسن خلق و كنار گذاشتن خشم و غضب و پرخاش! در اين صورت بر حسب سنن تكوينيه باطنيه، خداوند مهربان، اين تجديدنظرهای ما را مؤثر مي‌سازد، به شرط اینکه استقامت داشته باشيم.

در خاتمه از خداوند كريم مسألت دارم كه اين سال جديد، سال عافيت و توفيق و تندرستی و شادي براي همگان باشد به حق محمد و آله الطاهرين صلوات الله عليهم اجمعين.

الاسير الفانی سيد عبدالله فاطمی نيا ابن العارف بالله آيت الله الحاج سيد اسماعيل قدّس سرّه

انتهای پیام
captcha