از اعلام نام دو کشور پاک از کرونا تا قرنطینه پادشاه و ملکه
کد خبر: 3887571
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
تازه‌ترین‌های ویروس مرگ در جهان/

از اعلام نام دو کشور پاک از کرونا تا قرنطینه پادشاه و ملکه

کمبود تجهیزات در سرزمین‌های اشغالی برای مقابله با کرونا، ابتلای پنج هزار نفر در یک روز در آلمان، قرنطینه پادشاه و ملکه یکی از کشورهای جنوب شرق آسیا، عاری‌بودن دو کشور جهان از کرونا، افت قیمت نفت در پی شیوع ویروس مرگ، بسته ۲ تریلیون دلاری سنای آمریکا برای مقابله و انتقاد ترکیه از پنهانکاری عربستان از مهم‌ترین اخبار کرونایی در جهان طی 24 ساعت گذشته است.

به گزارش ایکنا؛ ویروس مرگباری که این روزها جهان را در نوردیده و انسان های زیادی را مبتلا و به کام مرگ کشانده است، همچنان قربانی می‌گیرد و آمار مبتلایان به آن در حال افزایش لحظه‌ای است.

هر یک از کشورهای جهان تدابیری را برای مقابله با کرونا به کار گرفته‌اند و اخبار رسانه‌های جهان بيشتر متأثر از اين ويروس همه‌گیر است.


  • بیشتر بخوانید:

از کشف علائم جدید کرونا تا نامه مهرآمیز کارگردان هندی


کمبود تجهیزات رژیم صهیونیستی برای مقابله

گزارش پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) نشان می‌دهد که هم‌اکنون فقط ۱۴۳۷ دستگاه تنفس مصنوعی در فلسطین اشغالی موجود است که با توجه به نرخ تصاعدی افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، به هیچ وجه کافی نیست.

براساس گزارش کنست، در حال حاضر ۷۰۰ دستگاه تنفسی در بیمارستان‌های مختلف فلسطین اشغالی مورد استفاده قرار گرفته و در صورت وخیم شدن حال مبتلایان فعلی به کرونا، با کمبود این نوع تجهیزات پزشکی مواجه خواهند شد.

به نوشته هاآرتص، تعداد تخت بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی نیز ۷۵۸ عدد است که کفاف تعداد کنونی مبتلایان به این ویروس را نمی‌دهد.

ابتلای پنج هزار نفر در یک روز در آلمان

همزمان با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» در کشورهای اروپایی، مسئولان درمانی آلمانی نیز از افزایش ۵۳۰۳ نفری مبتلایان طی بیست‌وچهار ساعت گذشته در این کشور خبر دادند.

از اعلام نام دو کشور پاک از کرونا تا قرنطینه پادشاه و ملکه

مؤسسه تحقیقاتی «رابرت کخ» امروز (پنجشنبه) ضمن اعلام موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا، گفت تعداد کل آلمانی‌های مبتلا به این ویروس به ۳۹۳۱۲ نفر رسیده است.

براساس اطلاعیه جدید این مؤسسه، از روز گذشته تا امروز نیز ۴۰ آلمانی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، تعداد کل قربانیان این ویروس در آلمان نیز به ۱۷۲ نفر افزایش پیدا کرد.

پیش‌تر «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان پیش‌بینی کرده بود، بین ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت این کشور (بیش از ۵۰ میلیون نفر) در مقطعی به بیماری کرونا مبتلا خواهند شد.

پلاسمادرمانی در ایران

علی اکبر ولایتی، رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در تهران با اشاره به آغاز طرح پلاسمادرمانی مبتلایان کرونا در ایران گفت: دریافت پلاسمای خون بیماران بهبودیافته و اهدای آن به مبتلایان کرونا به منظور تقویت سیستم ایمنی اقدام قابل توجهی است که تا دستیابی به داروی مناسب‌تر و دقیق‌تر تا حدودی می‌تواند در بهبود این وضعیت کمک کند

پیمان عشقی رئیس سازمان انتقال خون کشورمان نیز اظهار کرد: برای گسترش و موفقیت این طرح باید فراخوانی برای بازگشت افراد بهبودیافته بدهیم.

روش پلاسمادرمانی بیماران کرونا در ایران از سایر کشورهای جهان جلوتر بوده و تنها در چین این روش به مرحله تزریق به بیماران رسیده است.

قرنطینه پادشاه و ملکه مالزی

مقامات وابسته به دربار پادشاهی مالزی اعلام کردند، پادشاه و ملکه این کشور بعد از مثبت شدن تست کرونای هفت تن از کارمندان این پادشاهی تحت قرنطینه قرار گرفتند.

احمد فضلی شمس الدین، حسابرس دربار سلطنتی مالزی گفت، سلطان عبدالله رعایة الدین، پادشاه مالزی و همسرش تونکو عزیزه آمینه، آزمایش ابتلا به ویروس کرونا را دادند که نتیجه آن منفی بوده است.

از اعلام نام دو کشور پاک از کرونا تا قرنطینه پادشاه و ملکه

او تأکید کرد: با این وجود آنها تصمیم گرفتند از روز چهارشنبه برای مدت ۱۴ روز به قرنطینه بروند.

شمس الدین بیان کرد: هفت کارمند مذکور که به کرونا مبتلا شدند در وضعیتی باثبات به سر می‌برند.

وزارت بهداشت مالزی اعلام کرده در حال تحقیقات در خصوص چگونگی ابتلای این هفت نفر به ویروس کرونا است.

مالزی در حال حاضر در حوزه جنوب شرق آسیا بالاترین میزان ابتلای به کروناویروس جدید را داشته و جدیدترین آمارها

دو کشور عاری از کرونا

سازمان جهانی بهداشت در آخرین گزارش خود در مورد ویروس کرونا در سراسر جهان، تاجیکستان و ترکمنستان را از جمله کشورهای که در آن هیچ گونه ابتلا به این ویروس ثبت نشده است، نام برد.

این سازمان اخیرا با انتشار آمار شیوع ویروس کرونا در جهان فهرست کشورهای که در حال حاضر در قلمرو آنها هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت نشده، نام برده است.

بنابراین گزارش، تاجیکستان و ترکمنستان تنها کشورهای در آسیای مرکزی و جامعه همسود هستند که در قلمرو آنها تا به امروز هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت نشده است.

در دیگر کشورهای جامعه همسود از جمله روسیه 658، ارمنستان 265، مولداوی 149، اوکراین 145، آذربایجان 93، قزاقستان 88، بلاروس 86، ازبکستان 60 و قرقیزستان 44 مورد ابتلا به ویروس کرونا تاکنون شناسایی شده است.

افت قیمت نفت با کاهش تقاضا

قیمت جهانی نفت امروز به دلیل تأثیر ویروس کرونا در کاهش شدید تقاضا افت کرد و قیمت هر بشکه نفت برنت امروز در بازارهای جهانی با 48 سنت کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت 26.91 دلار معامله شد. قیمت نفت وست تگزاس آمریکا هم افت 78 سنتی را تجربه کرد و به قیمت 23.71 دلار به فروش رفت. 

خبرگزاری رویترز نوشت: امروز قیمت جهانی نفت به دلیل کاهش تقاضا افت کرد، اما محرک‌های اقتصادی آمریکا که به تفسیر برخی می‌تواند در رشد اقتصاد جهانی مؤثر باشد، مانع از کاهش بیشتر قیمت نفت شد. 

رویترز نوشت: امروز قیمت نفت پس از سه روز افزایش اخیر، روند کاهشی به خود گرفت. کاهش سریع تقاضای نفت در بازارهای جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا مسافرت‌های جهانی را با مانع مواجه کرده و خانه‌نشین شدن شرکت‌های بزرگ، به کاهش تقاضا انجامید. در این میان امیدواری به محرک‌های اقتصادی 2 تریلیون دلار آمریکا تا حدود زیادی از کاهش بیشتر قیمت نفت جلوگیری کرد. 

انتقاد سفیر آمریکا در لندن از چین

رابرت وود جانسون سفیر آمریکا در لندن گفت: پنهان‌کاری و دروغگویی چین باعث شد کووید ۱۹ به یک تهدید جهانی تبدیل شود.

این دیپلمات آمریکایی در یادداشت روز پنجشنبه خود در روزنامه تایمز انگلیس با این نقل قول مارک تواین نویسنده آمریکایی آغاز کرده که «یک دروغ می تواند نصف دنیا را سفر کند در حالی که حقیقت هنوز در حال پوشیدن کفش‌هایش است.»

از اعلام نام دو کشور پاک از کرونا تا قرنطینه پادشاه و ملکه

وی نوشت: این نقل قول به ویژه در قرن بیست و یکم صحت دارد. در دوران کنونی که عصر رسانه‌های اجتماعی است متأسفانه انتقال فوری اطلاعات غلط به طیف گسترده‌ای از مخاطبان به امری عادی تبدیل شده است.

اما این به همین اندازه بد است که تئوری‌های توطئه اطلاعات غلط را در سراسر جهان رواج می‌دهند و حتی اوضاع وقتی بدتر و خطرناک‌تر می شود که اطلاعات غلط با اهداف مغرضانه را مقامات دولتی  گسترش می‌دهند و این دقیقا آن چیزی است که چین انجام داده است؛ گسترش اتهامات غلط درباره منشأ و گسترش ویروس کرونا.

در بخشی از این مطلب آمده است: چین نخست تلاش کرد خبرهای مربوط به گسترش این ویروس را پنهان کند سپس با ارائه گزینشی اطلاعات در مقابل مقام‌های بهداشتی در سطح بین‌المللی مانع‌تراشی کرد.

امیدواری چین به پیوستن آمریکا به مقابله جهانی با کرونا

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، پکن امیدوار است که آمریکا بتواند با چین و سایر کشورهای جامعه بین‌الملل برای همکاری مشترک به منظور مقابله با ویروس کرونا و حفاظت از امنیت بهداشت عمومی جهانی همکاری داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، اظهارات گنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری و برای متوقف کردن استفاده از "ویروس چینی" توسط سیاستمداران آمریکایی مطرح شده است.

از اعلام نام دو کشور پاک از کرونا تا قرنطینه پادشاه و ملکه

وی افزود: پکن در بسیاری از مواقع موضع خود را در مورد منشأ کروناویروس بیان کرده و مخالفت‌های قاطع را درباره لکه دار کردن چین نشان داده است و این موضع بدون تغییر باقی می‌ماند.

بسته ۲ تریلیون دلاری سنای آمریکا

سنای آمریکا بسته محرک‌های اقتصادی برای کاستن تاثیر شیوع کرونا به ارزش بیش از دو تریلیون دلار را تصویب کرد.

این بسته تشویقی دولت را قادر می‌سازد تا به کارمندان بیکار حقوق پرداخت کرده و سوبسیدهای ویژه‌ای را برای کمک به مشاغل متأثر از بیماری و نیز بیمارستان‌ها در جریان شیوع ویروس کرونا ارائه کند.

مجلس نمایندگان آمریکا قرار است بلافاصه پس از رایزنی‌های همه جانبه این بسته تشویقی را تأیید کند. جزئیات این طرح هنوز در اختیار مجلس نمایندگان گذاشته نشده است.

این بسته تشویقی پس از اتمام رأی‌گیری در سنا و بدون سوبسیدهای بخش انرژی و مقررات زیست محیطی مورد نظر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا که موارد اختلاف نظر برای تصویب این بسته بود، به مجلس نمایندگان برگردانده می‌شود.

هشدار حزب‌الله عراق درباره نقشه آمریکا

گردان‌های حزب الله عراق فاش کرد، نیروهای آمریکایی نقشه‌ای را آماده می‌کنند که منجر به فاجعه انسانی و اجتماعی می‌شود.

گردان‌های (کتائب) حزب الله عراق با انتشار بیانیه‌ای درباره تلاش آمریکا برای اجرای توطئه‌ای خطرناک در عراق هشدار داد و از مجاهدان عراقی خواست برای مقابله با نیات و مقاصد شوم دشمن آمریکایی آماده باشند.

در این بیانیه آمده است: همزمان با مشغول بودن مردم عراق به پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا و تلاش برای مقابله با آن، موج حملات روانی آمریکا که زمینه ساز اجرای توطئه جدید این کشور در عراق بوده، شدت گرفته است.

در این بیانیه اعلام شده است: ما تحرکات مشکوکی را از سوی نیروهای آمریکایی برای محقق‌ساختن اهداف مشکوک رصد کرده‌ایم.

گردان‌های حزب‌الله عراق تاکید کرد: توطئه جدید آمریکا بر پیاده کردن نیرو از طریق هوایی در پایگاه‌های ارتش، نیروهای امنیتی و حشد الشعبی با پشتیبانی زمینی و هوایی تمرکز دارد.

انتقاد ترکیه از پنهانکاری عربستان در عمره

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در خصوص ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در میان عمره‌گزاران بازگشته از عربستان به ترکیه، گفت: «دولت عربستان سعودی به ترکیه و دیگر کشورهای جهان درباره شیوع ویروس کرونا در میان عمره‌گزاران هیچ اطلاعی نداده بود».

از اعلام نام دو کشور پاک از کرونا تا قرنطینه پادشاه و ملکه

سویلو درباره تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با شیوع این بیماری نیز گفت که به محض اینکه اولین مورد ابتلا میان عمره‌گزاران به ثبت رسید، دولت نیز اقدامات لازم را آغاز کرد.

وی تأکید کرد که بازارها به هیچ وجه تعطیل نخواهد شد و در عوض قوانین محدود‌کننده زیادی اجرا می‌شود و افراد هنگام ورود و خروج از از بازارها چک می‌شوند.

گزارش: زهرا نوکانی

انتهای پیام
captcha