برنامه‌های فرهنگی با جهش و حرکت جهادی همراه می‌شوند
کد خبر: 3889004
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

برنامه‌های فرهنگی با جهش و حرکت جهادی همراه می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: به‌صورت کلی برنامه‌های سال جاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در واقع ادامه رویکردها و سیاست‌های فرهنگی سال گذشته است با این تفاوت که یک جهش و یک حرکت جهادی در این زمینه خواهیم داشت.

برنامه‌های فرهنگی ۹۹ با یک جهش و حرکت جهادی همراه خواهد بود

محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به برنامه این اداره کل در حوزه تحقق شعار سال با محوریت جهش تولید اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های مناسبی جهت ایجاد بسترهای لازم برای حمایت از تولیدات فرهنگی و هنری در سال ۹۹ انجام شده است.

وی در تشریح این برنامه اعلام کرد: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری در سطح استانی و ملی از جمله این برنامه‌هاست تا بدین واسطه تولیدات فرهنگی به‌صورت جامع جمع‌آوری و از آن‌ها استفاده بهینه شود.

اسماعیلی ادامه داد: حمایت جدی از توسعه و تقویت انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی و تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر همچنین واگذاری امور اجرایی به خود هنرمندان برای اینکه بتوانند از این بستر نهایت استفاده و بهره‌برداری را داشته باشند از دیگر برنامه‌های ما در سال ۹۹ خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: همراهی با سایر دستگاه‌های متولی فرهنگی برای ایجاد هم‌افزایی در این زمینه و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی استان که بسیار می‌تواند ارزشمند باشد هم در اولویت برنامه‌ریزی‌های ما خواهد بود. قزوین دارای پشتوانه و پیشینه غنی فرهنگی است که می‌توان به‌راحتی از آن استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه ظرفیت‌های دیگری در بخش خصوصی و صنعتی در استان قزوین وجود دارد، گفت: می‌توان از این ظرفیت‌ها در راه تقویت فرهنگ اسلامی می‌توان از آن استفاده کرد لذا در این راستا برنامه‌ای در قالب «اتاق گفتگوی فرهنگ و صنعت» را در برنامه‌ریزی‌های خود خواهیم داشت تا از این ظرفیت برای این منظور بهره‌مند شویم.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی گذر فرهنگی با همکاری شهرداری قزوین، پیوستن به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در استان از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که امیدواریم با حمایت همه مسئولان و متولیان بخش‌های مختلف بتوانیم برنامه‌ها را در سال ۹۹ اجرایی کنیم.

این مسئول در تشریح تفاوت‌های این برنامه‌ها با رویکرد برنامه‌های سال گذشته خاطرنشان کرد: به‌صورت کلی برنامه‌های سال جاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در واقع ادامه رویکردها و سیاست‌های فرهنگی سال گذشته است با این تفاوت که یک جهش و یک حرکت جهادی در این زمینه خواهیم داشت.

اسماعیلی در پایان تأکید کرد: امیدواریم که بتوانیم اهداف متعالی فرهنگی نظام جمهوری اسلامی را در سطح استان قزوین پیاده و عملیاتی کنیم.

انتهای پیام
captcha