سامانه تشخیص پونومی کووید ۱۹ تولید شد
کد خبر: 3889063
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰

سامانه تشخیص پونومی کووید ۱۹ تولید شد

نخستین سامانه تشخیص پونومی کووید ۱۹ با بیش از ۹۷ درصد دقت، با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران رونمایی شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نخستین سامانه تشخیص پونومی کووید ۱۹ با بیش از ۹۷ درصد دقت، امروز ۱۶ فروروین ماه، با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران رونمایی شد.

سامانه تشخیص پونومی کووید ۱۹ با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی برای اولین بار در کشور از طریق تصاویر سی تی اسکن قفسه سینه توسط تیم محققان دانشگاه صنعتی شریف طراحی و رونمایی شد.

در حال حاضر در دنیا برای تشخیص بیماری کرونا و ویروس کووید ۱۹ روش های بسیار زیادی وجود دارد، اما آنچه اثبات شده است و انجمن رادیولوژی آمریکا نیز تایید کرد، اسکن قفسه سینه بهترین راه برای تشخیص ابتلا به این ویروس است. این سامانه در حال حاضر با دقت بیش از ۹۷ درصد طراحی شده و تا هفته آینده از طریق وب در اختیار بیمارستان ها و مراکز درمانی قرار می گیرد.

براساس این گزارش، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف گرد هم جمع شده اند و با تشکیل تیم «آی مد» در مسیر توسعه فناوری و دانش قرار گرفته‌اند. آنها با همکاری اساتید برجسته هوش مصنوعی و علوم پزشکی کشور و حمایت مرکز نوآوری پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف موفق به توسعه سامانه‌ای هوشمند به عنوان دستیار متخصصان رادیولوژی شده اند که سرعت و دقت تشخیص بیماری را افزایش می‌دهد.

سامانه تشخیص پنومونی (ذات الریه) COVID 19 ناهنجاری‌هایی که در مراحل ابتدایی در تصاویر سی تی اسکن دیده نمی‌شود را تشخیص می‌دهد و حجم ناحیه عفونی را محاسبه می‌کند.

انتهای پیام
captcha