فراخوان فصلنامه «مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی» درباره کروناویروس
کد خبر: 3889067
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷

فراخوان فصلنامه «مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی» درباره کروناویروس

فصلنامه «مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی» در خصوص پاندمی کروناویروس در ایران و جهان اعلام فراخوان مقاله با رویکرد میان‌رشته‌ای کرد.

فصلنامه «مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی» از اصحاب علوم انسانی دعوت می‌کند، مقاله‌های تبیینی _تحلیلی _ انتقادی خود را با رعایت «رویکرد میان‌رشته‌ای» درخصوص پاندمی کروناویروس در ایران و جهان برای ورود به فرایند داوری ارسال کنند.

در مقدمه این فراخوان می‌خوانیم: پیدایش ویروس کوید ۱۹ در آخرین ماه سال ۲۰۱۹ در ووهان چین و سپس انتشار گسترده آن در سطح جهان در کمتر از دو ماه، خیلی زود این بحران را به مساله‌ای جهانی تبدیل کرد. ملت‌ها و دولت‌ها بسیاری پس از مواجهه، اولویت خود را بر مقابله با آن گذاشتند؛ اولویتی که علاوه‌بر هدایت بخش درمان و تعطیلی مراکز اقتصادی و خدماتی و آموزشی، شکل مناسبات اجتماعی را هم تغییر داد. اما این همه‌گیر شدن چه معنایی برای جهان داشته و چه پیامد‌هایی را ممکن است در ابعاد مختلف جامعهٔ ایرانی به‌جای بگذارد؟

برخی ابعاد و سرفصل‌های این کلان مضمون که هریک ظرفیت پوشش به عناوین متعدد پژوهشی و نگارشی را دارند بدین قرار است:

۱) اشتغال و بیکاری؛ ۲) فرهنگ عامه؛ ۳) دین شناسی و الهیات؛ ۴) چشم‌انداز‌های اقتصادی؛ ۵) آسیب‌های اجتماعی؛ ۶) معرفت شناسی؛ ۷) سلامت روان؛ ۸) رسانه‌های جمعی؛ ۹) اکولوژی و اقلیم؛ ۱۰) حکمرانی و سیاست؛ ۱۱) روابط بین‌الملل؛ ۱۲) آموزش و پرورش؛ ۱۳) آموزش عالی و دانشگاه؛ ۱۴) مدیریت بحران؛ ۱۵) مدیریت خانواده؛ ۱۶) جامعه مدنی (سمن‌ها، بخش خصوصی، ...)؛ ۱۷) ادبیات (داستان، شعر، طنز، ..)؛ ۱۸) اوقات فراغت

بنابراین گزارش، مقاله‌های ارسالی بایستی از نظر موضوع/مساله و از جهت رویکرد و روش و نگرش میان‌رشته‌ای باشد و میان‌رشتگی در چکیده و مقدمه و نتیجه تبیین شده باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند بخش «راهنمای نویسندگان» در پایگاه این نشریه به نشانی http://www.isih.ir به دقت مطالعه، و سپس اقدام به ارسال مقاله از طریق این پایگاه کنند.

انتهای پیام
captcha