«شمع انجمن» یادمان استاد یاور همدانی برگزار می‌شود
کد خبر: 3889650
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸

«شمع انجمن» یادمان استاد یاور همدانی برگزار می‌شود

محفل مجازی «شمع انجمن» به منظور بزرگداشت مرحوم استاد یاور همدانی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

«شمع انجمن» یادمان استاد یاور همدانی برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ به منظور بزرگداشت چهلمین روز درگذشت شاعر معاصر استاد احمد نیک‌طلب، معروف به یاور همدانی، جمعه ۲۲ فروردین‌ماه، ساعت ۲۱، برنامه مستقلی با عنوان «شمع انجمن» با حضور خانواده این ادیب فرزانه و جمعی از شاعران و شخصیت‌های فرهنگی در فضای مجازی - «هندیران» - برگزار می‌شود. 
 
استاد یاور همدانی صبح سه‌شنبه ۱۳ اسفند ماه ۱۳۹۸ بر اثر عارضه قلبی در سن ۸۵ سالگی روی در نقاب خاک کشید. وی در سال‌های پس از انقلاب نیز در کنار شخصیت‌های ادبی، چون زنده‌یاد لاهوتی، مرحوم مشفق و دیگران چراغ شعر و ادب را روشن نگاه داشت و با همکاری با نهاد‌های مختلف از جمله شورای شعر دفتر موسیقی وزارت ارشاد کارش را در این زمینه ادامه داد. شعر‌های زنده‌یاد همدانی از آغاز دوران جوانی در بیشتر نشریات کثیرالانتشار کشور همچون «ندای اکباتان همدان»، «آفتاب شرق خراسان»، «اندیشه کرمان»، «آذرآبادگان» و همچنین مطبوعات پس از انقلاب منتشر شد.
 
سال‌ها تلمذ و شاگردی در نزد اساتید شعر و ادب، از یاور همدانی شاعری ساخت که هم در شعر حرفی برای گفتن داشت و الگوی شاعران جوان‌تر بود و هم خلقی نیکو که هم‌قطارانش بالاتفاق از آن با عنوان یکی از مهمترین ویژگی‌های شاعر یاد می‌کنند. چاپ آثاری در حوزه شعر، تحقیق و تصحیح نام او را در زمره شاعرانی که به صورت جدی و حرفه‌ای به ادب فارسی می‌پردازند و شعر را زندگی می‌کنند، ثبت کرد. «مثنوی صبح فردا»، «سایه‌سار الوند»، تصحیح دیوان رضی‌الدین آرتیمانی و ... از جمله آثار اوست که به یادگار مانده است. قالب‌های شعری او متنوع است، اما بیشتر بر غزل تکیه دارد. از نظر او شعری خوب است که فارغ از هر قالبی، محتوای خوبی داشته باشد.
انتهای پیام
captcha