فعالیت 22 برند و اتحادیه خیاطان برای تولید ماسک، گان و شیلد
کد خبر: 3889694
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس خبر داد:

فعالیت 22 برند و اتحادیه خیاطان برای تولید ماسک، گان و شیلد

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ضمن تقدیر از فعالیت 22 برند مد و لباس کشور در تولید ماسک، گان و شیلد، اعلام کرد: پس از غلبه بر ویروس کرونا، اختتامیه نهمین جشنواره مد و لباس فجر برگزار خواهد شد.

سیده‌مرضیه شفاپور، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن تقدیر از همه برندها و فعالان عرصه مد و لباس کشور که از زمان اعلام شیوع کرونا، خط تولید خود را تغییر داده و به تولید ماسک، گان و شیلد مورد نیاز وزارت بهداشت اقدام کرده‌اند، گفت: در ایام نوروز کارگروه مد و لباس تعطیل نبود و حتی پنج روز اول فروردین نیز در حال بازدید از کارگاه‌هایی بودیم که در حال تولید ماسک و گان بودند.

وی از فعالیت 22 برند و اتحادیه خیاطان برای تولید لوازم بهداشتی مورد نیاز پیشگیری از کرونا خبر داد و گفت: این کارگاه‌ها فقط روز یکم فروردین‌ماه تعطیل شدند و در بقیه ایام مشغول کار بودند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ادامه به شرایط بد اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و رکود کسب و کارها به ویژه در حوزه پوشاک اشاره و اعلام کرد: تولیدکنندگان منتظر فروش شب عید بودند که به دلیل شیوع کرونا بازار تعطیل شد و ضربه اقتصادی به آنها وارد کرد و این یک مشکل جهانی است.

وی درباره حمایت مادی و معنوی کارگروه از تولیدکنندگان کشور گفت: بخشودگی مالیات‌های فعالان عرصه مد و لباس را پیگیری و تلاش کردیم وام‌هایی را با کارمزد کم در اختیار واحدهای تولیدی به ویژه واحدهای تولیدی استیجاری قرار دهیم. البته همچنان مسائل و مشکلات این حوزه را پیگیری می‌کنیم و جلسات متعددی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری وزارت ارشاد برای رفع مشکلات برگزار کرده‌ایم.  

شفاپور  به تشریح اهم فعالیت‌های این کارگروه در سال جاری پرداخت و ابراز کرد: آموزش فعالان عرصه مد و لباس جزء اهم فعالیت‌های ما خواهد بود. آموزش‌های بلندمدت به صورت فعالیت‌های ضمن خدمت و متفاوت از آموزش‌های مؤسسات و گروه‌های مختلف آموزشی است.

امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی

وی از امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی برای بهره‌مندی از امکانات آموزشی این دانشگاه خبر داد و افزود: در سال جاری پس از کنترل شیوع کرونا، بازدیدهایی از مؤسسات و مزون‌ها خواهیم داشت و با حضور نزدیک در کنار فعالان بخش‌های مختلف حوزه مد و لباس و گفت‌وشنود رو در رو، مسائل و فعالیت‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

برگزاری نشست‌های مشورتی با گروه‌های مختلف و صاحبان برندها و نیز اتحادیه‌های مختلف از دیگر اقداماتی بود که دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس از انجام آنها در سال جاری سخن گفت و افزود: به کمک اتحادیه‌های مختلف حوزه مد و لباس برای ارتقای دانش علمی و عملی فعالان این عرصه تلاش خواهیم کرد.

انتشار فراخوان نمایشگاه عفاف و حجاب

وی درباره انتشار فراخوان نمایشگاه عفاف و حجاب اظهار کرد: به زودی فراخوان این نمایشگاه منتشر و از فعالان عرصه عفاف و حجاب برای عرضه نوآوری‌ها و فعالیت‌هایشان دعوت خواهیم کرد. این نمایشگاه متفاوت از نمایشگاه‌های سال‎‌های قبل خواهد بود و در آن ورکشاپ‌ها و نشست‌های آموزشی و تخصصی برگزار می‌شود.

شفاپور اعلام کرد: بخش مد و لباس ایران پس از کنترل شیوع کرونا در جهان، در نمایشگاه‌های بین‌المللی کشورهای مختلف حضور خواهد داشت و تلاش می‌کنیم لباس‌های اقوام و دوخت‌های مختص ایران را در نمایشگاه‌های بین‌المللی به نمایش بگذاریم.

ایران در نمایشگاه مد روسیه شرکت می‌کند

وی در خصوص دعوت تعدادی از کشورها برای حضور ایران در نمایشگاه‌های ملی آنها گفت: تعدادی از کشورها برای نمایش لباس‌های ایرانی در نمایشگاه‌های خود اظهار تمایل کرده‌اند؛ از جمله کشور روسیه که از ایران خواسته است در نمایشگاه لباس چچن حضور داشته باشد. چچن یکی از بخش‌های مسلمان‌نشین روسیه است که در آن رویداد مد برگزار می‌شود و ما نیز برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌ایم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در خصوص زمان برگزاری اختتامیه نهمین جشنواره مد و لباس فجر که به دلیل شیوع کرونا در اسفندماه سال گذشته لغو شد، گفت: پیشنهاد برگزاری مجازی این مراسم را ارائه کردیم اما برگزیدگان و شرکت‌کنندگان در این جشنواره، برگزاری جمعی و حضوری این مراسم را خواستار شدند که بر همین اساس قرار شد اختتامیه جشنواره مد و لباس فجر همزمان با جشن غلبه بر کرونا برگزار شود.

انتهای پیام
captcha