حوزه‌های علمیه قزوین در خط مقدم مقابله با کرونا
کد خبر: 3889753
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

حوزه‌های علمیه قزوین در خط مقدم مقابله با کرونا

دبیر قرارگاه شهدای روحانیت حوزه علمیه استان قزوین گفت: از اسفند ماه سال ۹۸ طلاب حوزه‌های علمیه استان در قالب قرارگاه شهدای روحانیت در کمیته‌های مختلف مشغول خدمت‌رسانی به مردم برای مقابله با ویروس کرونا هستند.

حوزه‌های علمیه استان قزوین در خط مقدم مقابله با کرونا

حجت‌الاسلام امیر رحیمی نیارکی، دبیر قرارگاه شهدای روحانیت حوزه علمیه استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: این قرارگاه با دستور مستقیم مدیر حوزه‌های علمیه استان از اسفند ماه سال ۹۸ فعالیت خود را آغاز کرد و تلاش دارد تا در بحران‌های مختلف با رویکرد جهادی فعالیت‌هایی را داشته باشد.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های این قرارگاه حضور در عرصه‌های متناسب با فضای مقابله با ویروس کرونا بود، از این رو هفت کمیته در این قرارگاه تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه یکی از این کمیته‌ها کمیته بهداشت و درمان است، گفت: این کمیته در ابتدا برای تقدیر از خادمان درمانی فعال شد و در ادامه بحث آموزش و تعلیم نیروهای که قرار بود در فضای بیمارستان خدماتی ارائه دهند را در دستور کار خود قرار داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چهل طلبه در قالب گروه جهادی صراط در حال فعالیت در دو بیمارستان ولایت و بوعلی هستند، افزود: این افراد سه وظیفه شامل آرامش بخشی به بیماران کرونایی، انجام فعالیت‌های خدماتی و انجام فعالیت‌های مقدماتی پرستاری- نگهداری را در سه شیفت پیگیری می‌کنند.

این فعال فرهنگی عنوان کرد: پیگیری انجام فرآیند غسل متوفیان کرونا در استان قزوین از دیگر فعالیت‌هایی بود که در این قرارگاه مورد پیگیری قرار گرفت، لذا ۲۰ طلبه از آقایان و ۵ طلبه از خواهران داوطلب به کمک متولیان آرامستان رفته و آن‌ها را در این مسیر یاری می‌کنند.

دبیر قرارگاه شهدای روحانیت استان قزوین تأکید کرد: الحمدالله انجام مراحل غسل متوفیان توسط عوامل خود آرامستان قزوین انجام می‌شد و باید از کادر فعال آرامستان تقدیر شود چراکه آن‌ها در این شرایط بحرانی نیز در انجام وظیفه خود کوتاهی نداشتند.

وی اضافه کرد: متأسفانه کمتر کسی از این عزیزان یاد می‌کنند و آن‌ها در مظلومیت به سر می‌برند، اگر آن‌ها مجاهدانه در این عرصه باقی نمی‌ماند بی‌شک شرایط سختی به وجود می‌آمد.

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه طلاب جهادگر به صورت داوطلبانه در ۴ شیفت سازماندهی شده‌اند و به کادر آرامستان کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: شاید بزرگترین کاری که طلاب در این فضا انجام دادند را بتوان دادن روحیه به عوامل و کادر غسالخانه دانست چرا که کار آن‌ها بسیار شجاعانه و فداکارانه است.

تولید 1000 ماسک با ۱۵ چرخ خیاطی

وی با اعلام اینکه در این قرارگاه روزانه هزار ماسک با ۱۵ عدد چرخ خیاطی تولید می‌شود، گفت: حدود ۴۰ نفر از خواهران مسئولیت دوخت این ماسک‌ها را بر عهده دارند که در قرارگاه حضرت خدیجه (س) واقع در حوزه علمیه فاطمیه در منطقه کوثر این کار بزرگ انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام رحیمی ادامه داد: در کمیته تهیه و توزیع اقلام نیز تاکنون بسته‌های متعدد از جمله ماسک، محلول‌های ضدعفونی کننده، حرز امام جواد (ع) و دعای نور و مطالبی که توسط گروه محتوایی تولید می‌شد تهیه و در مناطق مختلف شهر به ویژه مناطق محروم توزیع شده است. ضدعفونی محله‌ها و معابر مختلف شهر نیز هر شب توسط طلاب پیگیری و بسته‌های آماده شده نیز توزیع می‌شود.

دبیر قرارگاه شهدای روحانیت استان قزوین با بیان اینکه کمیته فرهنگی و بصیرتی و کمیته هنری از دیگر کمیته‌های فعال در این قرارگاه است، عنوان کرد: تولید محتوای آرامش بخش در قالب عکس نوشته، راه اندازی پویش‌ها و تهیه بروشورهای مختلف از جمله فعالیت‌های این کمیته محسوب می‌شود که کمیته فضای مجازی وظیفه دارد محتوای تولید شده را در فضای مجازی نشر دهد.

وی با بیان اینکه در کمیته خواهران نیز این فعالیت‌ها دنبال می‌شود، عنوان کرد: کمیته اطلاع رسانی و جذب نیروهای مردمی از دیگر کمیته‌های فعال در قرارگاه شهدای روحانیت محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام رحیمی افزود: این قرارگاه جزو قرارگاه‌های اصلی ستاد مرکزی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که همراه با ۶ قرارگاه دیگر زیر نظر امام جمعه قزوین فعالیت می‌کند و با تمام گروه‌های فعال استان همکاری لازم را دارد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های این قرارگاه تنها در خود قزوین محدود نمی‌شود بلکه در مناطق مختلفی چون اقبالیه، مهرگان، بوئین زهرا و الوند نیز نظیر چنین فعالیت‌هایی در حال انجام است.

این فعال حوزه علمیه تصریح کرد: تمام فعالیت‌های انجام شده در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری است از این رو طلاب داوطلب بدون هیچ‌گونه چشمداشتی فعالیت در حوزه‌های مختلف را وظیفه شرعی و دینی خود می‌داند چرا که بی‌شک این فعالیت‌های خداپسندانه مورد رضایت حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) نیز خواهد بود.

وی تأکید کرد: امروز عرصه، عرصه تربیت است و اگر بتوانیم حوزه علمیه را مطابق آنچه که امامین این انقلاب تأکید داشتند انقلابی نگه داریم به طور قطع در برهه‌های مختلف انقلابی فکر کرده و انقلابی عمل خواهیم کرد، در این صورت شاهد رشد حوزه علمیه خواهیم بود.

دبیر قرارگاه شهدای روحانیت استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: تربیت نیروهای اصیل انقلابی از جمله رویکردهایی است که در حوزه‌های علمیه مورد توجه است و بی‌شک با ادامه چنین فعالیت‌های جهادی می‌توان شاهد عملیاتی شدن آن بود.

انتهای پیام
captcha