مرکز فرهنگی ایران در پاریس میزبان خانه عکاسان جوان شد
کد خبر: 3889823
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

مرکز فرهنگی ایران در پاریس میزبان خانه عکاسان جوان شد

مرکز فرهنگی ایران در پاریس تابستان امسال میزبان عکس‌های خانه عکاسان جوان خواهد بود و با موضوع اماکن تاریخی ایران در معرض دید علاقه‌مندان به ایران قرار خواهد گرفت.

رسول اولیازاده، نقاش، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره جدیدترین فعالیت‌های خود چنین اطلاع‌رسانی کرد: قرار است در تابستان نمایشگاهی گروهی در پاریس برگزار کنیم که در آن آثار هنرمندان خانه عکاسان جوان به نمایش در خواهد آمد، البته من نیز در این رویداد هنری به عنوان مسئول این خانه چند عکس خواهم داشت. در این نمایشگاه نزدیک به ۵۰ عکس به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: مرکز فرهنگی ایران در پاریس، محلی برگزاری این نمایشگاه خواهد بود. هدف از برگزاری این رویداد نیز نشان دادن زیبایی ایران به ویژه اماکن مذهبی و تاریخی است تا مردم جهان بیشتر با هویت ایرانی – اسلامی کشورمان آشنا شوند.

این نقاش تأکید کرد: در اسفندماه و فروردین که گذشت در مرکز فرهنگی ایران در پاریس، خانه عکاسان جوان دو نمایشگاه با نام‌های «نگاه من» و «بانو» برگزار کرد. نمایشگاه اول که از ۱۶ اسفند به مدت یک هفته برگزار شد، ۲۱ عکس روی دیوار رفت و در آن‌ها اماکن تاریخی و مذهبی ثبت شده بود. در نمایشگاه دوم نیز از اول فروردین به مدت یک هفته، ۲۱ عکس در مرکز فرهنگی ایران در پاریس به نمایش درآمد. این گالری همه عکس‌ها به مبحث حجاب توجه کرده بود.

این نقاش ادامه داد: جالب است در نمایشگاه حجاب مخاطبان فرانسوی به شدت جذب عکس‌ها شده بودند و از ما درباره حجاب می‌پرسیدند. این امر نشان می‌داد آثار توانسته بود تأثیرگذاری لازم را داشته باشد. لازم به ذکر است، نمایشگاه نگاه من کار گروهی بود، اما نمایشگاه بانو به صورت انفرادی کارهای کاوه ایمانی را به نمایش گذاشته بود.

وی در انتها تأکید کرد: خانه عکاسان جوان تا زمانی که شرایط کشور چنین است، برنامه‌ها و کلاس‌های خود را به صورت آنلاین برگزار خواهد کرد.
انتهای پیام
captcha