از ممنوعیت انتشار روزنامه‌ در عمان تا کمک ابررایانه‌ها به مقابله با کرونا
کد خبر: 3889952
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
نوآمدهای کرونا از سراسر جهان؛

از ممنوعیت انتشار روزنامه‌ در عمان تا کمک ابررایانه‌ها به مقابله با کرونا

مسئولان عمانی تأکید کردند که در سایه تهدید کرونا، انتشار روزنامه‌ها و مجلات کاغذی همچنان ممنوع است و نباید هیچ تجمعی در این کشور برگزار شود، در عین حال محققان انگلیسی، آمریکایی و اروپایی تصریح کردند که ابررایانه‌ها نقش مهمی در تحقیقات درباره ویروس کرونا دارند و می‌توانند به تولید هرچه سریع‌تر دارو برای این بیماری کمک کنند.

به گزارش ایکنا؛ منابع لبنانی از جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در این کشور خبر دادند. بر اساس این گزارش، تاکنون ۵۴۸ نفر در لبنان به کرونا مبتلا شده‌اند. مقامات لبنانی اعلام کردند که تاکنون ۱۹ لبنانی بر اثر کرونا جان باخته‌اند.

اقلیم کردستان در مقابله با تهدید بزرگ

 «سامان برزنجی» وزیر بهداشت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که اگر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این منطقه به صدها هزار نفر برسد، ما توانایی مدیریت این تعداد را نداریم. وی در ادامه افزود: اقلیم کردستان در برابر یک تهدید بزرگ قرار دارد و انتقال این ویروس بسیار گسترده است.

برزنجی تأکید کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این منطقه به ۲۷۷ نفر رسیده است.

مراکش

بر اساس گزارش وزارت بهداشت مراکش، ۹۹ مورد جدید از ابتلا به کرونا در این کشور به ثبت رسیده است و بدین ترتیب شمار مبتلایان به کرونا در مراکش به هزار و ۱۲۰ نفر افزایش یافت.

این درحالی است که شمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا در مراکش به ۸۰ نفر افزایش یافته است.

سودان

وزارت بهداشت سودان اعلام کرد که تا امروز سه‌شنبه شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۴ نفر رسیده است.

سودان جزء آخرین کشورهایی محسوب می‌شود که کرونا به آن راه پیدا کرد.

ادعای دانشگاه کمبریج: تشخیص ابتلا به کرونا با کمک صدا

محققان دانشگاه کمبریج به دنبال راهی برای تشخیص ویروس کرونا از روی صدای سرفه فرد یا حتی صدای آنان هستند. در همین راستا اپلیکیشنی برای جمع‌آوری اصوات ضبط شده افراد ساخته‌اند.

اپلیکیشن Covid 19 Sounds دانشگاه کمبریج از کاربران می‌خواهد تا صدای دم و بازدم، سرفه و صدای خود هنگام خواندن جمله «امیدوارم اطلاعات من به کنترل پاندمیک ویروس کمک کند» را ثبت کنند.

برای استفاده از اپلیکیشن ابتدا از کاربران پرسیده می‌شود طی ۱۴ روز قبل به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند یا خیر و اینکه آیا آنها در بیمارستان هستند یا خیر. البته محققان اشاره کرده‌اند هم اکنون هیچ راهی برای تأیید اطلاعاتی که کاربران ثبت می‌کنند، وجود ندارد. علاوه بر این از کاربران درباره سن، جنسیت، وضعیت سلامت، علائم و سیگاری بودن یا نبودن آنها سؤالاتی پرسیده می‌شود.

 اطلاعات مذکور در سرورهای دانشگاه جمع‌آوری و از آن برای توسعه الگوریتم‌های ماشین یادگیری جهت شناسایی خودکار کووید ۱۹ استفاده می‌شود.

مالزی

وزارت بهداشت مالزی در بیانیه‌ای در خصوص شیوع ویروس کرونا در این کشور اعلام کرد که ۱۷۰ مورد جدید از ابتلا به کرونا در مالزی به ثبت رسیده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت مالزی، بدین ترتیب شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۳ هزار و ۹۶۳ نفر افزایش یافت.

گستاخی و عدم انسانیت آمریکا برای کشتار ملت‌های دیگر

همام التمیمی، نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق با اشاره به اقدام آمریکا در دزدیدن محموله ماسک‌های تایلند که در راه آلمان بود، تاأید کرد که برخی از نمایندگان و فراکسیون‌ها به آمریکا اعتماد دارند، درحالی‌که این کشور به وعده‌های خود عمل نمی‌کند و شاهد آن بودیم که تجهیزات پزشکی در مسیر آلمان را دزدید.

وی در ادامه افزود: سرقت ماسک‌ها و تجهیزات پزشکی در شرایط کنونی و گسترش ویروس کشنده کرونا نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها چقدر آمادگی کشتن دیگر ملت‌ها را دارند.

تکذیب پایان دادن قرنطینه در آلمان

آلمان از افزایش ۳ هزار و ۸۳۴ نفری شمار مبتلایان به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. به این ترتیب شمار افراد آلوده به کووید ۱۹ در این کشور به ۹۹ هزار و ۲۲۵ نفر رسید حال آنکه تعداد قربانیان نیز با ۱۷۳ مورد افزایش، یک هزار و ۶۰۷ نفر گزارش می‌شود.

این در حالی است که وزارت کشور آلمان هرگونه تصمیم برای کاهش یا پایان دادن قرنطینه بعد از تاریخ ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) را تکذیب کرد.

تعویق قراردادهای پروژه‌ای ۸.۲ میلیاردی در قطر

حاکم قطر از دولت خواست ۸.۲ میلیارد دلار از قراردادهای پروژه‌های به مناقصه گذاشته نشده را به علت شیوع ویروس کرونا به تعویق بیاندازد.

در سندی با تاریخ ۷ آوریل که به روئیت رویترز رسیده است، دولت قطر در بیانیه‌ای اعلام کرده که احتمال دارد شیوع ویروس کرونا به تأثیرگذاری منفی خود بر اقتصاد و بازارهای مالی قطر ادامه دهد و این ممکن است منجر به رکود اقتصادی شود.

پاکستان

وزارت بهداشت پاکستان در بیانیه‌ای در خصوص شیوع ویروس کرونا در این کشور اعلام کرد که ۳۹۷ مورد جدید از ابتلا به کرونا در پاکستان به ثبت رسیده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت پاکستان، بدین ترتیب شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۳ هزار و ۸۶۴ نفر افزایش یافت.

ژاپن

در امتداد شیوع بیماری کورناویروس  آبه شینزو نخست‌وزیر ژاپن به مجالس سنا و نمایندگان این کشور اعلام کرد که با افزایش شمار مبتلایان کرونا به ۴ هزار نفر، به زودی در توکیو و ۶ استان دیگر، حالت فوق‌العاده اعلام خواهد کرد.

وی در این باره گفت: برای ممانعت از شیوع هرچه بیشتر کرونا، لزوم اعمال حالت اضطراری برای ۷ استان را طی یک ماه آینده، لحاظ کردم.

این هفت استان عبارتند از: توکیو، کاناگاوا، سایتاما، چیبا، اوزاکا، هیوگو و فوکواوکا.

قرار است در ادامه امروز سه‌شنبه نیز، آبه طی جلسه‌ای با کابینه، برقراری حالت فوق‌العاده را رسماً اعلام کند.

در ژاپن، ۸۰ نفر به دلیل کرونا فوت کرده‌اند اما روند ابتلاء که اوایل کند به نظر می‌رسید، اکنون سیر صعودی به خود گرفته است.

ممنوعیت تجمع و انتشار روزنامه‌های کاغذی در عمان

مسئولان عمانی در بیانیه‌ای اعلام کردند که ۴۰ مورد جدید ابتلاء به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است. مسئولان این کشور تأکید کردند که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در عمان به ۳۷۱ نفر رسیده است.

مسئولان ذی‌ربط عمان تاکید کردند که انتشار روزنامه‌ها و مجلات کاغذی همچنان ممنوع بوده و نباید هیچ تجمعی در این کشور برگزار شود.

ابررایانه‌ها به كانون مقابله با کرونا پیوستند

محققان انگلیسی، آمریکایی و اروپایی تصریح کردند: ابررایانه‌ها نقش مهمی در تحقیقات درباره ویروس کرونا دارند و می‌توانند به تولید هرچه سریع‌تر درمان برای این بیماری کمک کنند. 

ماشین‌های قدرتمند می‌توانند انبوهی از اطلاعات وسیع را طی چند روز پردازش کنند. این بدان معنا است که آنها می‌توانند مخزنی از داروهای آنتی ویروس احتمالی را از جمله داروهایی که هم اکنون برای درمان بیماری‌های دیگر استفاده می‌شوند، به سرعت اسکن کنند.   

در همین راستا محققان دانشگاه کالج لندن همراه صدها محقق از سراسر اروپا و آمریکا به برخی از قدرتمندترین رایانه‌های جهان دسترسی دارند تا به درمان این ویروس کمک کنند. سریع‌ترین رایانه جهان به نام Summit در آمریکا و نهمین رایانه سریع دنیا(SuperMUC-NG) در آلمان نیز جزء این ابررایانه‌ها هستند.

این ابررایانه‌ها می‌توانند مخزن‌های بزرگی از ترکیبات دارویی را تحلیل و نمونه‌هایی را شناسایی کنند که قادر به پیوند زدن با پروتئین‌های اسپایک روی سطح ویروس کرونا هستند. این ترکیبات پس از پیوند با پروتئین‌های ویروس از ابتلای انسان به آن جلوگیری می‌کنند.

به گفته محققان ابررایانه‌ها می‌توانند به توسعه واکسن ویروس کرونا نیز کمک کنند، شیوع ویروس در جامعه را بررسی کنند و علاوه بر آن منبع و ساختار آن و همچنین واکنش ویروس با سلول‌های انسانی را تحلیل کنند.

بیمارستان‌های آمریکا مملو از اجساد قربانیان کرونا

با پر شدن ظرفیت سردخانه‌های نیویورک، تصاویری از بیمارستان نیویورک منتشر شده که نشان می‌دهد اجساد قربانیان ویروس کرونا را در کیسه‌های مخصوص در راهروهای این بیمارستان رها شده‌اند و از کامیون‌های یخچال‌دار به‌عنوان سردخانه‌های موقت استفاده می‌شود.

از ممنوعیت تجمع وانتشار روزنامه‌های کاغذی در عمان تا پیوست ابررایانه‌ها دنیا به کانون مقابله با کرونا

از ممنوعیت تجمع وانتشار روزنامه‌های کاغذی در عمان تا پیوست ابررایانه‌ها دنیا به کانون مقابله با کرونا

از ممنوعیت تجمع وانتشار روزنامه‌های کاغذی در عمان تا پیوست ابررایانه‌ها دنیا به کانون مقابله با کرونا

از ممنوعیت تجمع وانتشار روزنامه‌های کاغذی در عمان تا پیوست ابررایانه‌ها دنیا به کانون مقابله با کرونا

از ممنوعیت تجمع وانتشار روزنامه‌های کاغذی در عمان تا پیوست ابررایانه‌ها دنیا به کانون مقابله با کرونا

انتهای پیام
captcha