استقرار 62 درصد از نیروهای عملیات ویژه آمریکا در خاورمیانه / جنایاتی که افشا نمی‌شوند
کد خبر: 3889988
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
روزنامه آمریکایی نوشت:

استقرار 62 درصد از نیروهای عملیات ویژه آمریکا در خاورمیانه / جنایاتی که افشا نمی‌شوند

روزنامه آمریکایی «Business Insider» امروز سه‌شنبه، 19 فروردين‌ماه در گزارشی نوشت: 72 هزار نفر از نیروهای آمریکایی که ۶۲ درصد از نیروهای عملیات ویژه آمریکا را تشکیل می‌دهند، در غرب آسیا مستقر شده‌اند. گزارش‌ها حاکی از اقدامات غیرانسانی از سوی این نیروها اعم از شکنجه، تجاوز و آزار و اذیت است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المعلومه، فعالیت محرمانه نیروهای عملیات ویژه ايالات متحده که در برخی از کشورهای غرب آسیا مستقر هستند، بیشتر شده و فرماندهی عملیات ویژه آمریکا از افزایش سوء رفتار این نیروها ابراز نگرانی کرده است.

طبق آمار فرماندهی مشترک عملیات آمریکا، کادر عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش آمریکا «SEALs» و کماندوها که به نیروهای کلاه سبز ارتش معروف بوده در ۱۴۱ کشور جهان مستقر هستند. به عبارتی دیگر این نیروها در ۷۲ درصد کشورهای جهان مستقر شده و این آمار نشان‌دهنده افزایش ۱۳۵ درصدی استقرار گسترده نیروهای ستیزه‌جو و مخرب آمریکا در دهه اول قرن بیستم است.

جنایاتی که افشا نمی‌شوند

این در حالی است که رهبران عملیات این نیروها از گزارش هرگونه تخلفات و یا نقض حقوق‌ بشر، اقدامات غیراخلاقی و تجاوزات مجرمانه و یا کشتار توسط این نیروها، چشم‌پوشی می‌کنند. تمامی مردم جهان در اقصی نقاط کره زمین شاهد جنایات نیروهای ویژه آمریکا(سیلز و کماندوها) اعم از افغانستان، مالی، عراق و دیگر کشورها هستند.

با توجه به آمارهای منتشره از سوی فرماندهی مشترک عملیات آمریکا در حال حاضر نیروهای نامبرده با بودجه تخمینی ۱۳ میلیارد دلار به ۷۲ هزار نفر رسیده و بیش از ۶۲ درصد(رقمی بالا نسبت به بقیه جهان) این نیروهای تروریست به غرب آسیا اعزام شده‌اند.

انتهای پیام
captcha