اولویت‌های ذخیره برای تکمیل ظرفیت کاروان‌های حج 99 اعلام می‌شود
کد خبر: 3889996
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶

اولویت‌های ذخیره برای تکمیل ظرفیت کاروان‌های حج 99 اعلام می‌شود

امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد: برای پرکردن ظرفیت تخصیص‌یافته به کاروان‌های حج تمتع 99، اولویت‌های جدید فراخوان خواهند شد.

اولویت‌های ذخیره برای تکمیل ظرفیت کاروان‌های حج تمتع اعلام می‌شودبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج؛ نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در سال 99، امروز 19 فروردین‌ماه به ریاست حجت‌الاسلام والسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

در این جلسه اکبر رضایی، سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت از روند ثبت نام زائران حج 99 گزارش داد و اعلام کرد: سازمان حج و زیارت طبق برنامه‌ریزی قبلی اقدامات مربوط به عقد قراردادهای مسکن، تغذیه، تدارکات و حمل و نقل حجاج را انجام داده است و معاینات پزشکی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سناریوهای مختلف در ارتباط با حج امسال در جلسات مسئولان سازمان حج بررسی شده است، افزود: با توجه به اینکه در کاروان‌های شیعه و اهل سنت نزدیک به 29 هزار نفر ظرفیت خالی وجود دارد، از اولویت‌های ذخیره جدید دعوت خواهد شد که با مراجعه به سامانه https://reserve.haj.ir نام‌نویسی و کاروان خود را انتخاب کنند.

در ادامه این جلسه، علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا موجب توقف اعزام زائران به اماکن مقدسه در عراق و سوریه شده است، اظهار داشت: این سازمان در حوزه زیارت در حال آماده کردن پروتکل‌هایی است که به طرف‌های مقابل ارائه کند. سازمان همچنین در خصوص حج 99 نیز راهکارهایی پیش‌بینی کرده است و درصورت تغییر یافتن شرایط اعزام زائران، تصمیم مناسب را اتخاذ خواهد کرد.

این جلسه با گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین رکن‌الدینی، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در مورد نحوه آموزش زائران حج ادامه یافت و وی محتواهایی را که در این خصوص آماده شده است، برشمرد.

وی تأکید کرد: در ارائه آموزش به زائران از ظرفیت رسانه ملی به ویژه رادیو استفاده خواهد شد و در صورت نهایی شدن اعزام حجاج برگزاری کلاس‌های آموزش حضوری نیز در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این جلسه تأکید کرد: درخصوص حج باید واقع‌بینانه عمل کرد و نمی‌توان کار را متوقف کرد و باید برای شرایط مختلف آمادگی داشت.

انتهای پیام
captcha