فعالیت جهادی «مصباح‌الهدی» لاهیجان در جبهه سلامت
کد خبر: 3890112
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱

فعالیت جهادی «مصباح‌الهدی» لاهیجان در جبهه سلامت

مؤسسه قرآن و عترت مصباح‌الهدی لاهیجان فعالیت جهادی خود را برای تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و پزشکی از روزهای اولیه اوج شیوع کرونا ویروس تا‌کنون ادامه داده است.

به گزارش ایکنا، این روزها هیچ فرد، مؤسسه و نهادی امکان کمک به همنوعان و هم وطنان را در اختیار داشته باشد،از این کمک دریغ نمی‌کند. اطباء و پرستاران به نحوی و به عنوان خط مقدم مدافعان جبهه سلامت و سایرین با بهره‌مندی از تجربیات و استعدادهای خود در زمینه تهیه ماسک و لباس‌های بیمارستانی و برخی نیز در زمینه توزیع اقلام بهداشتی و محلول‌های ضد‌عفونی‌کننده تلاش می‌کنند. مؤسسه قرآن و عترت مصباح‌الهدی لاهیجان نیز از این دست مؤسسات است.

منیژه ارمندی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت مصباح‌الهدی لاهیجان در این باره گفت: همزمان با اعلام نخستین روزهای بحرانی این ویروس و پیرو آن، تعطیلی مراکز آموزشی، مؤسسه فعالیت‌های جنبی خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه صحنه‌ای دیگر از جنگ دوباره تکرار شد، ادامه داد: لذا این زمان بهترین موقعیت است تا مؤسسات از اعتمادی که مردم به برنامه‌های قرآنی دارند و به عنوان یک نهاد معتمد به مؤسسات نگاه می‌کنند، وارد عمل شوند. مؤسسه مصباح الهدی نیز به عنوان سمن رابط بین نظام پزشکی و پرستاری و مردم لاهیجان فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

ارمندی اظهار کرد: کمپین جمع‌آوری کمک نقدی برای خیرین و اقلام و تجهیزات پزشکی و تهیه ماسک و دستکش و پدهای الکلی و اهدای آنها به پرسنل نظام پزشکی و پرستاران بیمارستان شهید امینی لنگرود و سیدالشهدای بازکیاگوراب لاهیجان از جمله برنامه‌های انجام شده طی این ایام است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این اقلام نیز در مناطق محروم شهر توزیع می‌شود، افزود: به دنبال تهیه عینک پزشکی، ماسک و گان از واسطه‌هایمان در تهران و اصفهان هستیم تا لاهیجان و شهرستان‌های اطراف را تجهیز کنیم.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت مصباح‌الهدی لاهیجان درباره وضعیت کلاس‌های مؤسسه، اضافه کرد: کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار نمی‌شود، بلکه به صورت مجازی و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های پیام‌رسان‌ها و همچنین جلسات پرسش و پاسخ آنلاین انجام می‌شود. همچنین کمپین حمایت تا آخرین لحظه ریشه‌کن شدن کرونا ویروس به منظور جذب کمک‌های گروهی و دوستان اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha