یک مطالبه از دبیرخانه کمیسیون آموزش عمومی قرآن / بی‌توجهی‌ها را جبران کنید
کد خبر: 3890146
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶

یک مطالبه از دبیرخانه کمیسیون آموزش عمومی قرآن / بی‌توجهی‌ها را جبران کنید

چرا روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از انتشار زمان مربوط به پخش آموزش دروس قرآن خودداری می‌کند؟

به گزارش ایکنا؛ خبرگزاری‌ها برای اطلاع خانواده‌های قرنطینه در خانه به دلیل شیوع کروناویروس هر روز اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان و والدین را با رصد پایگاه اطلاع‌‌رسانی وزارت آموزش و پرورش به نشانی www.medu.ir و دریافت جدول پخش برنامه‌ها منتشر می‌کنند. البته در این میان دروس قرآن مدارس، طبق جدول از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

اما اینکه چرا روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از انتشار زمان مربوط به پخش آموزش دروس قرآن خودداری می‌کند، جای سوال دارد! قطعاً سهل‌انگاری این وزارت، باعث بی‌توجهی دانش‌آموزان و خانواده‌ها نسبت به درس قرآن خواهد شد. آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی، مفسر قرآن کریم می‌گوید: «بیرون مردم، درون مسئولان است.»

 



و اینگونه است که نه‌تنها خبرگزاری‌ها بلکه حتی شبکه آموزش و شبکه چهار سیما(شبکه‌های تلویویزیونی ارائه‌کننده دروس مدارس) نیز خبر ۲۴ برنامه‌ای که در طول هفته از شبکه قرآن و معارف سیما و ۹ برنامه رادیویی که از شبکه رادیویی قرآن پخش می‌شود، انعکاس نمی‌‌دهند؛ چراکه وزارت آموزش و پرورش، هنوز این جدول را در پایگاه اطلاع‌رسانی خود منتشر نکرده است. نبود آرم شبکه قرآن در عکس زیر نیز مشهود است. بسیاری از خانواده‌ها و حتی معلمان نیز در جریان پخش نیستند.

شورای توسعه فرهنگ قرآنی نامهربانی به دروس قرآن مدارس را پایان دهد

اما در این زمینه، سکوت دبیرخانه و اعضای کمیسیون آموزش عمومی قرآن و حتی اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی، قابل تأمل است که در قبال آموزش قرآن در کشور مسئولیت اصلی را بر عهده دارند.

چاره کار قبل از وقوع باید کرد؛ چرا که جبران خسارت این بی‌توجهی‌ها قطعاً پرهزینه و کم‌اثر خواهد بود.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۱۹:۲۲
0
0
امروز جدول 29 فرودين را در سايت وزارت آموزش و پرورش بررسي كردم. اين اشكال وارد است.
چرا وزارت آموزش و پرورش نسبت به درس قرآن اينقدر بي توجه است.
آثار فرهنگي زيانبار چنين برخوردي به راحتي جبران نمي شود.
captcha