اقدامات تشکل‌های قرآنی لرستان از ضدعفونی معابر تا پویش تولید ماسک
کد خبر: 3890199
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹

اقدامات تشکل‌های قرآنی لرستان از ضدعفونی معابر تا پویش تولید ماسک

تشکل‌های قرآنی لرستان به صورت خودجوش و مردمی، اقدام به ضدعفونی مؤسسات خرم‌آباد و همچنین تولید ماسک و ضدعفونی مکان‌های پرتردد کردند.

به گزارش ایکنا، اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت لرستان با همکاری مؤسسات قرآنی استان و شهرهای مختلف لرستان، فعالیت‌هایی در حوزه سلامت و مبارزه با ویروس کرونا انجام داده است، در این راستا مؤسسات و تشکل‌های قرآنی خرم‌آباد برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ضد‌عفونی شدند.
پویش تولید ماسکهمچنین اتحادیه قرآنی با راه‌اندازی فراخوان پویش تولید ماسک بین مؤسسات قرآنی، اقدام به شناسایی و بهره‌مندی از بانوان قرآنی دارای استعداد خیاطی  کرده است که بر این اساس در شهر خرم‌آباد، 25 نفر از بانوان قرآنی خیاط در منزل یا مؤسسه خود شروع به تولید ماسک کردند و تا پایان این بحران شیوع بیماری کرونا، هزاران ماسک تولید و توزیع خواهد شد.

اقلام ضروریبراین اساس از سوی مؤسسه ساجدین دورود به مدیریت فاطمه چراغی با تولید بیش از دو هزار ماسک، در شهر پلدختر نیز بیش از پنج هزار ماسک و مؤسسه شمیم قرآن شهرستان الشتر با مدیریت مؤسسه شمیم قرآن با تولید هفت هزار ماسک با همکاری بانوان قرآنی و طلاب خواهر و کارگاه شهید سیدمحمدعلی رحیمی وابسته به مؤسسه قرآنی حضرت رقیه(س) معمولان تا بحال روزانه  هزار ماسک تولید شده است.

بنابر گفته حجت‌الاسلام مهدی امیدیان، رئیس هیئت مدیره اتحادیه قرآنی لرستان «در دیگر شهرها مؤسسات قرآنی در قالب پویش‌های مردمی به صورت خود جوش و هیئتی در این فراخون مشارکت فعال داشته‌اند به گونه‌ای که می‌توان گفت همه مؤسسات قرآنی در استان لرستان سهمی در مشارکت تولید ماسک و ضدعفونی کردن معابر و مکا‌ن‌های پرتردد و مؤسسات خود و کمک به همنوعان نیازمند در اعیاد شعبانیه داشته‌اند».
همچنین به مناسبت اعیاد شعبانیه و به ویژه نیمه شعبان در پویش کمک به 313 خانوار نیازمند، بسته کمکی اقلام خوراکی بهداشتی و فرهنگی تهیه شد و بین هر خانوار شناسایی شده، توزیع شد که بر این اساس، مؤسسه قرآنی معراج نور شهستان دورود با مدیریت محمدحسین انصاری با هدف کمک به نیازمندان شهر دورود و مؤسسه صاحب‌الزمان(عج) ازنا با مدیریت حجت‌الاسلام امیدیان نسبت به توزیع اقلام حمایتی بین 500 خانواده در پویش حمایت از خانواده‌های نیازمند مشارکت داشتند.

انتهای پیام
captcha