برنامه‌های حمایتی مؤسسه بین‌الحرمین از اقشار آسیب‌پذیر در ماه شعبان
کد خبر: 3890220
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴

برنامه‌های حمایتی مؤسسه بین‌الحرمین از اقشار آسیب‌پذیر در ماه شعبان

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بین‌الحرمین شاهرود، در مناسبت‌های شعبانیه اقدام به فعالیت‌های متنوع قرآنی و فرهنگی کرده که به نفع اقشار آسیب‌پذیر است.

به گزارش ایکنا؛ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بین‌الحرمین شهرستان شاهرود در استان سمنان، هر ساله در اعیاد شعبانیه اقدام به برپایی ویژه برنامه‌های مناسبتی می‌کند که امسال به دلیل شرایط کشور و تعطیلی همه مراسم‌، این مرکز اقدامات و فعالیت‌های دیگری انجام داده است.

یکی از برنامه‌های ماه شعبان که از سوی مؤسسه صورت گرفت، برنامه خیریه ویژه نیمه شعبان است. به مناسبت نیمه شعبان، 300 بسته مواد غذایی و لوازم بهداشتی شامل برنج، گوشت، قند، چای، ماکارونی، رب، روغن، پنیر، میوه، شیرینی و اقلام بهداشتی به مبلغ 300 میلیون ریال از سوی خیرین تأمین‌ و در میان اقشار آسیب پذیر توزیع شد.

ذبح قربانی با مشارکت مردم در نیمه شعبان

 ذبح قربانی در روز نیمه شعبان و سهیم‌شدن در ثواب قربانی روز ولادت حضرت ولی عصر(عج) به نیت سلامتی و تعجیل در فرج ایشان و رهایی ازهر نوع بلا و گرفتاری انجام می‌شود.

به همین علتريال مؤسسه فرهنگی بین‌الحرمین ذبح قربانی را با محوریت کمک به نیازمندان در روز نیمه شعبان انجام می‌دهد و گوشت حاصل از ذبح قربانی نیز زیر نظر مرکز خیریه مؤسسه فرهنگی بین الحرمین میان ایتام، مستمندان و خانواده‌های ناتوان از نظر مالی توزیع می‌شود.

مؤسسه فرهنگی بین‌الحرمین به منظور ذبح قربانی‌های اهدایی مردم به مناسبت روز نیمه شعبان اعلام آمادگی کرد.

برپایی کارگاه آموزشی و جشن نیمه شعبان در فضای مجازی

کلاس‌های آموزشی، کارگاه‌ها و خدمات مشاوره‌ای و مراسم اعیاد شعبانیه در شاهرود به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود. 

مؤسسه بین‌الحرمین همه کلاس‌های آموزشی، کارگاه‌ها آموزشی، همه مراسم‌ و تجمع‌های خود را تعطیل کرده  و تمام  آنها را در کانال‌ها و فضای مجازی وابسته به مؤسسه منتشر و پخش می‌کند.
برگزاری توسلات و جلسه قرآن در خانه هم طی مدت حضور مردم در خانه‌ها مؤثر خواهد بود.

یادآور می‌شود؛ موسسه فرهنگی بین‌الحرمین شاهرود اولین مرکز مشاوره مجازی امور فرهنگی و اجتماعی کشور و دارای مجوز نمایندگی دانشگاه مجازی قرآن و حدیث استان و اولین مرکزآموزش الکترونیکی در سطح کشور است.

انتهای پیام
captcha