حکومت افغانستان امروز 100 زندانی طالبان را آزاد می‌کند
کد خبر: 3890255
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲

حکومت افغانستان امروز 100 زندانی طالبان را آزاد می‌کند

در حالی که ریاست‌جمهوری افغانستان روز گذشته گفته بود زندانیان طالبان بی‌قید و شرط آزاد نخواهند شد؛ منابع خبری از رهایی این گروه از سوی حکومت این کشور خبر داده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «اسپوتنیک»، شبکه خبری طلوع‌نیوز اعلام کرد که طی امروز، 20 فروردین (8 آوریل)، حکومت افغانستان 100 زندانی از اسرای گروه طالبان را آزاد می‌کند.

از سویی در این گزارش آمده است که 15 فرمانده بلندپایه طالبان که این گروه خواهان رهایی آنان در مرحله نخست شده‌اند، در میان این 100 زندانی نیستند.

این در حالی است که ریاست‌جمهوری روز گذشته گفته بود زندانیان طالبان بی‌قید و شرط آزاد نخواهند شد و روند آزادی این زندانیان زمان‌گیر خواهد بود.

وحید عمر، مشاور رئیس‌جمهور افغانستان در امور روابط عامه و راهبردی گفت: این پروسه دور و دراز است و ضرورت ندارد به طور کامل مطرح شود. اینکه زندانیان بدون قید و شرط آزاد شوند ممکن نیست. اینکه با چه شرایطی این اقدام را انجام می‌دهیم مشخص است.

روند رهایی 5000 زندانی طالبان از سوی حکومت و رهایی یک هزار زندانی نیروهای دولتی از زندان‌های این گروه باید پس از امضای توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان برای آغاز گفت‌وگوهای میان افغان‌ها آغاز می‌شد.

به علت پیش‌شرط‌های حکومت افغانستان، هنوز مبادله زندانیان انجام نشده است. با این حال طالبان همچنان به رهایی هزاران نفر از زندانیان این گروه از بند حکومت افغانستان اصرار دارند.

انتهای پیام
captcha