از روند بی‌اعتمادی کشورهای اروپایی به یکدیگر تا پیشنهاد دیجیتالی مایکروسافت
کد خبر: 3890268
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
نوآمدهای کرونا از سراسر جهان؛

از روند بی‌اعتمادی کشورهای اروپایی به یکدیگر تا پیشنهاد دیجیتالی مایکروسافت

به گفته سخنگوی دولت مادرید، چنانچه اتحادیه اروپا از صدای واحدی در حل بحران کرونا برخوردار نباشد؛ اروپایی‌ها رفته رفته اعتماد خود به آن را از دست می‌دهند در عین حال مایکروسافت در بیانیه‌ای رسماً اعلام کرده كه تا ۲۰۲۱ میلادی تمام رویدادهای خارجی و داخلی را به‌طور دیجیتال طراحی می‌کند.

 به گزارش ایکنا؛ وزارت بهداشت امارات، شمار مبتلایان به کرونا در این کشور را ۲ هزار و ۳۵۹ نفر اعلام کرده و تاکنون ۱۲ نفر نیز بر اثر ابتلاء به کرونا در امارات جان خود را از دست داده اند.

اقدامات پیشگیرانه شرکت مایکروسافت

مایکروسافت در بیانیه‌ای رسماً اعلام کرده كه تا ۲۰۲۱ میلادی تمام رویدادهای خارجی و داخلی را به‌طور دیجیتال طراحی می‌کند.

در اين بيانيه آمده است كه با توجه به چالش‌هایی که در نتیجه شیوع کووید ۱۹ به وجود آمده، مایکروسافت، به دقت وضعیت جهان را رصد کرده و ارزیابی خود را از شرایط لازم برای برگزاری رویدادهای رودررو تغییر داده است. مایکروسافت تصمیم گرفته تا تمام رویدادهای داخلی و خارجی خود را تا جولای ۲۰۲۱ میلادی به‌طور دیجیتال برگزار کند.

این تصمیم مایکروسافت احتمالاً روی حضور شرکت در رویدادهای بزرگی مانند نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیک(CES) تأثیر می‌گذارد. مایکروسافت در حال حاضر کنفرانس توسعه‌دهندگان خود(Build developeres conference) و همچنین کنفرانسInspire را لغو کرده است. کنفرانس Inspire قرار بود در ماه جولای برگزار شود و حدود ۴۰ هزار نفر در آن شرکت کنند.

بحران غیر قابل کنترل در میان مقامات رژیم صهیونیستی

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۱۵۶ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در اراضی اشغالی ثبت شده است. این وزارتخانه تأکید کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اراضی اشغالی به ۹ هزار و ۴۰۴ نفر افزایش یافته است.

این درحالی است که شمار فوتی‌های صهیونیست ناشی از ابتلا به کرونا به ۶۵ نفر افزایش یافته است.

گفتنی است، اخیراً لیبرمن فاش کرد که در حال حاضر ۲۰۰ هزار صهیونیست به کرونا مبتلا شده‌اند و آمارهای منتشر شده در این زمینه از سوی وزارت بهداشت این رژیم دروغ است.

گسترش قابل توجه ویروس کرونا در اراضی اشغالی تبدیل به بحران غیر قابل کنترل در میان مقامات رژیم صهیونیستی شده است.

اپلیکیشن جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

محققان دانشگاه کالج لندن یک اپلیکیشن موبایل ساخته‌اند که با استفاده از بلوتوث گسترش شیوع ویروس کرونا را ردیابی و به مقابله با روند گسترش بیماری کمک می‌کند.

طبق ادعای این محققان سیستم مذکور غیر متمرکز است و نمی‌توان اطلاعات افراد را از آن استخراج کرد.

ایده اصلی این روش آن است که با استفاده از فناوری بلوتوث افرادی را که فاصله نزدیکی با کاربر داشته‌اند، ردیابی کرد.

اگر هر یک از این افراد قبلاً به‌طور ناشناس ابتلا به ویروس کرونا را اعلام کرده باشند، اپلیکیشن مذکور به فرد هشدار می‌دهد و اقدامات لازم را توصیه می‌کند.

 سیستمی که محققان دانشگاه کالج لندن ساخته‌اند DP-۳T نام گرفته و طوری طراحی شده تا اطلاعات شخصی افراد از دستگاه آنها خارج نشود.

 محققان ادعا می‌کنند این سیستم تمام اطلاعات شخصی افراد را در سرور پنهان می‌کند و به این ترتیب کاربران ناشناس می‌مانند.

مرگ روزانه ۲ هزار نفر در آمریکا

دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد که نزدیک به دو هزار نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

طبق آمار این دانشگاه تا ساعت هشت عصر سه‌شنبه یک هزار و ۹۳۹ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند. طبق این گزارش، تا صبح امروز شمار قربانیان در ایالات متحده به ۱۲ هزار ۷۲۲ نفر رسیده است. ایتالیا با ۱۷ هزار و ۱۲۷ نفر و اسپانیا نیز با ۱۳ هزار و ۷۹۸ نفر بیشترین قربانیان کرونا را در جهان دارند.

ایالت نیویورک هم اکنون با شدیدترین وضعیت نسبت به سایر ایالت‌های آمریکا مواجه است. گزارش‌ها حاکی است که در ایالت نیویورک نیز در روز سه شنبه بیش از ۸۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تمدید تعطیلی مساجد نمازخانه‌ها و خانقاه‌ها در مصر

مختار جمعه وزیر اوقاف مصر ضمن اعلام تمدید خبر بسته بودن مساجد، نمازخانه‌ها و خانقاه‌ها، گفت: تا زمانی که نگرانی‌ها نسبت به شیوع کرونا در مصر از بین نرفته است و وزارت بهداشت عادی شدن اوضاع را اعلام نکرده، لازم است مراکز تجمع دینی و مذهبی تعطیل باشد.

مختار جمعه با ذکر حدیثی در خصوص افطار روزه ماه رمضان توسط پیامبر(ص) در وسط روز به جهت مشقتی که بر مؤمنان وارد شده بود. گفت: اگر سلامت نفس و رفع مشقت در یک عمل واجب (روزه رمضان) جایز است در شرایط فعلی مخالفت با بسته شدن مساجد و تعطیلی نمازخانه‌ها معصیت و گناه و مستوجب سوال و جواب است.

فلسطین

وزارت بهداشت فلسطین از ابتلای دو فلسطینی دیگر به ویروس کرونا خبر داد. این وزارتخانه در بیانیه‌ای تأکید کرد که هر دو نفر از ساکنان کرانه باختری هستند.

بدین ترتیب شمار مبتلایان به کرونا در فلسطین به ۲۶۳ نفر رسید.

طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون ۴۴ فلسطینی مبتلا به کرونا بهبود یافتند. ۸ نفر از این افراد ساکن نوارغزه و مابقی ساکن کرانه باختری هستند.

در همین حال، آمار مبتلایان به کرونا در نوار غزه تا این لحظه ۱۳ نفر اعلام شده است.

روند بی‌اعتمادی کشورهای اروپا به یکدیگر

دولت مادرید امروز چهارشنبه بعد از آنکه وزرای اتحادیه اروپا در جریان مذاکراتی که تمام شب گذشته به طول انجامید، از اجماع نظر درباره میزان حمایت مالی از اقتصادهای آسیب دیده‌شان باز ماندند؛ درباره آینده این اتحادیه هشدار داد.

به گفته سخنگوی دولت مادرید، چنانچه اتحادیه اروپا از صدای واحدی در حل بحران کرونا برخوردار نباشد؛ اروپایی‌ها رفته رفته اعتماد خود به آن را از دست می‌دهند.

دولت مادرید همچنین از لزوم همیاری کشورهای اروپایی در مواجهه با کووید ۱۹ صحبت کرد.

روسیه

وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۱۷۵ مورد جدید ابتلا به این بیماری در روسیه گزارش شده است.

از روز گذشته تاکنون همچنین ۵ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در روسیه به ۸ هزار و ۶۷۲ نفر و تعداد کل جان باختگان به ۶۳ تن افزایش پیدا کرد.

اهدای 1 میلیارد دلاری بنيانگذار توئيتر برای مبارزه با کرونا

بنیانگذار توییتر، جک دورسی ، دیروز سه‌شنبه اعلام کرد که وی یک میلیارد دلار برای مبارزه با ويروس کرونا اهدا کرده است.

دورسی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «من یک میلیارد دلار سهام شرکت - حدود 28٪ از ثروت خود را برای تأمین اعتبار جهانی به‌منظور مقابله با کرونا را به صندوق کمک‌های بين‌المللی ارسال می‌کنم». به گفته وی این مبلغ برای درمان و تحقیقات مربوط بیماری همه‌گیر کرونا تعلق می‌گيرد.

کمک مالی وی مبلغ 997،818،354 دلار بوده است.

ورزش همگانی در ترکمنستان با وجود تهدید کرونا

مقامات ترکمنستان به مناسبت روز جهانی سلامتی و باوجود شیوع کرونا در سایر نقاط جهان هزاران نفر را گردهم آورده و مراسم ورزش همگانی برگزار کردند. ترکمنستان به همراه کره شمالی جزء کشورهایی است که مدعی شده هیچ موردی از ویروس کرونا را ثبت نکرده است.

تلویزیون دولتی ترکمنستان روز چهارشنبه هزاران نفر را نشان داد که با لباس‌های یکسان و در هوای سرد عشق آباد به تمرین ورزشی مشغول هستند. در این مراسم هفت هزار نفره، قربانقلی بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان نیز سوار بر اسب حضور داشت. وی ترکمنستان را با مشت آهن اداره می‌کند.

عمان

«هیثم بن طارق آل سعید» پادشاه عمان در راستای اقدامی پیشگیرانه دستور عفو ۵۹۹ زندانی از جمله ۳۳۶ زندانی خارجی را صادر کرد.

در امتداد این اقدامات تعدادی از کشورهای جهان از جمله ایران، اندونزی و سودان برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا تصمیم گرفته‌اند تعدادی از زندانیان را آزاد کنند.

وزارت بهداشت عمان روز گذشته اعلام کرده بود که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۳۷۱ نفر رسید.

انتهای پیام
captcha