نیمه شعبان؛ ظرفیتی بی‌نظیر برای شناساندن امام زمان(عج)
کد خبر: 3890287
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱

نیمه شعبان؛ ظرفیتی بی‌نظیر برای شناساندن امام زمان(عج)

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب گفت: امسال جشن نیمه شعبان می‌تواند موجب ایجاد همبستگی و همدلی میان مردم جهان شود و می‌توان از ظرفیت نیمه شعبان برای معرفی و شناساندن حضرت صاحب الزمان(عج) به جهانیان استفاده کرد.

نذر اقلام بهداشتی و خوراکی برای ظهور امام زمان(عج)حجت الاسلام غلامرضا کبیری، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب، در گفت‌و‌گو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، ضمن تبریک نیمه شعبان و سالروز میلاد امام زمان(عج) و تشکر و قدردانی از زحمات خادمین سلامت، اظهار کرد: جشن‌های نیمه شعبان که به یاد امام زمان(عج) هر ساله در جهت تقویت مهدی‌باوری و انتظار منجی عالم بشریت برگزار می‌شد، امسال بر اساس موقعیت فعلی تعطیل نشده و به شیوه متفاوت‌تری برگزار خواهد شد.
وی افزود: ویروس منحوس کرونا مشکلات فراوانی در دنیا به وجود آورده و عزیزانی را در سراسر جهان از دست دادیم، ولی این موضوع موجب شده مردم در پی منجی واقعی باشند و دریابند که توسل به خدا، ائمه اطهار(ع) و منجی عالم بشریت موجب آرامش و نجات می‌شود.
حجت‌الاسلام کبیری ادامه داد: امسال جشن نیمه شعبان می‌تواند موجب ایجاد همبستگی و همدلی میان مردم جهان شود و می‌توان از ظرفیت نیمه شعبان برای معرفی و شناساندن حضرت صاحب الزمان(عج) به جهانیان استفاده کرد.
وی گفت: ما شیعیان امسال وظیفه مهم‌تر و سنگین‌تری بر عهده داریم و باید با برپایی جشن‌هایی در شان و منزلت امام بزرگوار، ارادت و محبت قلبی خود را به ایشان نشان دهیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب بیان کرد: امسال شکل جشن‌ نیمه شعبان متفاوت است ولی می‌توان میلاد با سعادت امام زمان (عج) را بدون تجمع و در عین حال باشکوه جشن گرفت.
وی ادامه داد: در این روز می‌توان با تهیه اقلام بهداشتی، مواد غذایی و بسته‌های فرهنگی برای ظهور و سلامتی مهدی موعود(عج) و ریشه‌کنی بیماری کرونا نذر کرد.
حجت‌الاسلام کبیری تصریح کرد: باید از ظرفیت فضای مجازی به خصوص برنامه‌های ارتباط جمعی پرطرفدار در سطح گسترده‌ای برای معرفی امام زمان(عج) استفاده کرد و افرادی که به زبان‌های دیگر جهان مسلط هستند در این جهت به تبلیغ پرداخته و مردم دنیا را برای ظهور آماده کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد میاندوآب با اشاره به اعمال شب نیمه شعبان، افزود: در این شب به غسل کردن توصیه شده زیرا باعث تخفیف گناهان می‌شود و به شب زنده‌دارى به نماز و دعا و استغفار بسیار تاکید شده است.
وی با اشاره به روایتی از امام زین العابدین(ع) ادامه داد: هر که این شب را به راز و نیاز بپردازد دل او نمیرد در روزى که دل‌ها بمیرند و زیارت امام حسین (ع) که افضل اعمال این شب است و باعث آمرزش گناهان است، و هرکه میل دارد تا ارواح ۱۲۴ هزار پیامبر با او دست آشنایى دهند، در این شب امام حسین (ع) را زیارت کند.

انتهای پیام
captcha