دگرگونی جهان اسلام به جبهه‌ای مقاوم ضداستکبار بهترین مقدمه برای ظهور است
کد خبر: 3890352
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
عالم سوری در گفت‌وگو با ایکنا:

دگرگونی جهان اسلام به جبهه‌ای مقاوم ضداستکبار بهترین مقدمه برای ظهور است

نشانه‌های ظهور در رفتار عملی بشریت باید نمایان شود؛ اتحاد مسلمانان، عدم یاری ظالمان، کمک به مستضعفان جهان و جلوگیری از هیمنه استعمار، استکبار و ستمگران بر جهان اسلام و همچنین توسعه و گسترش جبهه مبارزه علیه باطل از مهمترین نشانه‌های ظهور محسوب می‌شود و دگرگونی جهان اسلام به جبهه‌ای مقاوم علیه قدرت‌های استکباری بهترین مقدمه برای ظهور منجی(عج) است.

دگرگونی جهان اسلام به جبهه‌ای مقاوم علیه استکبار بهترین مقدمه برای ظهور است

شیخ جابر عباس، عالم سوری و مدیر مجمع‌الشهداء در حمص سوریه، ضمن بیان این مطلب در گفت‌وگو با ایکنا تصریح کرد: وعده ظهور امام زمان(عج) رسالتی انسانی و جهانی است و ایشان امید مردم جهان برای احقاق حق و پایان تاریکی و رهایی از ظلم و فساد بشریت هستند.

جابر عباس با اشاره به بشارت سایر ادیان به ظهور حضرت مهدی(عج) گفت: بشارت‌هایی که از این رخداد عظیم در ادیان ذکر شده است، گسترده بوده و منحصر به ادیان آسمانی نیز نبوده بلکه ادیان دیگری چون زرتشتی و بودایی که ریشه‌ای در وحی ندارند، به فلسفه منجی عالم بشریت در آخر‌الزمان اشاراتی داشته‌اند. تمامی ادیان برای رهایی از ظلم و ستم و تحقق عدالت مطلق در جهان مترصد ظهور منجی هستند. در حقیقت فطرت انسانی در ذات خود گرایشی به هیمنه و سلطه ظلم ندارد و دوستدار ظهور منجی و بر کرسی نشستن اهل عدالت است. این در حالی است که می‌بینیم تمامی فیلم‌ها و مجموعه‌های سینمایی هالیوودی در پایان نبرد حق و باطل شاهد ظهور و پیروزی قهرمان نیک فطرت بر ستمگران و اشرار است. امام زمان(عج) همان قهرمان نیک سیرتی است که در آخرالزمان هنگام ظهور بر ستمگران غلبه کرده و بشریت را از چنگ آنها رهایی می‌بخشد.

این عالم سوری درباره فلسفه غیبت گفت: غیبت امام مهدی(عج) سنتی پیشین در اسلام است. انتظار در زمان غیبت مربوط به مکتب اسلام نیست بلکه امت‌های پیش از اسلام نیز برای ظهور منجی منتظر و مترصد بودند. حکمت الهی در چرایی ولادت امام مهدی در یک زمان و زندگی در زمان غیبت و ظهور ایشان در زمانی دیگر برای انجام مأموریت اصلاحی الهی که به وی واگذار شده تجلی یافته است. در حقیقت غیبت و زنده بودن امام زمان(عج) حکمت‌های زیادی دارد: اکنون آرامش از دل مردم رخت بر بسته و در اوج بسی نامیدی، حضور فرمانده عدالت‌گستر و روشنایی‌بخش در دنیا بارقه امیدی برای مؤمنان جهان است لذا آنها باید زمینه مناسب برای ظهور ایشان را مهیا کنند.

وی افزود: امام زمان(عج) از طریق پدر و اجداد خود به وحی متکی هستند و علوم دینی و دنیوی را از دریای منزه الهی دریافت و در عصر حکومت جهانی خود برقرار خواهد کرد. عدم وجود یاران کافی، نظام‌مند و ثابت قدم، یکی از دلایل تأخیر در غیبت حضرت ولی عصر(عج) است. ایشان منتظر مهیا شدن نیروی انسانی و کادر لازم برای ظهور و قیام علیه ستمگران و برپایی عدالت و دین الهی هستند. حضرت ولی عصر گنجینه‌ای از معرفت ائمه اطهار(علیهم‌السلام) را در اختیار دارند تا به‌واسطه آن حکومت خود را با عدالت و مبتنی بر اصول الهی و آرامش جهانی برقرار کنند.

شیخ عباس با بیان اینکه غیبت امام عصر ضررهایی برای نسل بشریت دارد؛ تصریح کرد: طبیعتاً غیبت حاکم دانا و بصیر ضررهایی برای جهانیان دارد، زیرا حاکمان نادان در جای جای دنیا بر مردم ضعیف مسلط شده‌اند. قرآن کریم همواره در زمینه دور نگه داشتن افراد نادان از امور حکومتی توصیه‌هایی کرده و از گرایش به ظلم و پسرفت توسط آنها هشدار داده است. عدم توانایی افراد غیرشایسته برای اداره امور حکومتی بشریت امری طبیعی است که باعث پیدایش استکبار، استعمار، ظلم و ستیز در زمین شده است. متأسفانه مسلمانان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و جهان اسلام شاهد ظلم و ستم حکامی طاغوتی است. ظهور حاکم مقدس تمامی این مشکلات را حل خواهد کرد و سعادت و بازگشت به احکام الهی محقق خواهد شد.

وی گفت: در این میان هموارترشدن مسیر ظهور امام عصر فقط از طریق مهیاسازی توانایی‌ها و اسباب لازم امکان‌پذیر است. ایشان به دلایل مختلفی اعم از نبود افراد با روحیات پاک و نیات خالص در غیبت به‌سر می‌برند. هیچ نظام و ایسمی از جمله کاپیتالیسم، قانون پادشاهی، سوسیالیسم و هیچ مکتبی در دنیا وجود ندارد که در تحقق عدالت فراگیر موفقیتی کسب کرده باشد، حتی کشورهایی که امروزه ادعای تمدن دارند، رفاه و پیشرفت صوری خود را بر ظلم و استعمار در کشورهای در حال توسعه بنا نهاده و پایه‌ریزی کرده‌اند. ما می‌توانیم با روش‌های مناسب مانند پرورش نسلی باتقوا و پایبند به دین مبین اسلام در ظهور قائم آل محمد(ص) تعجیل آوریم.

شیخ عباس ابراز کرد: بحران‌های جهانی مانند کرونا، گرانی، سختی‌ها و بیماری‌های همه‌گیر و بلایای طبیعی یکی از نشانه‌های نیاز ما به یاری خداوند است. همانگونه که پروردگار در قرآن فرمودند که همانا خداوند حال قومى را تغيير نمى‌دهد تا آنكه آنان حال خود را تغيير دهند ما بایستی حال خود را تغییر دهیم و علیه باطل متحد شویم و به کارهای شایسته بپردازیم، فرد ثروتمند به فقرا کمک و  قوی به ضعیف رحم کند. منظور از تغییر همان روحیات طیبه در میان مردم و جامعه بوده و روحیات و اخلاقیات طیبه باید در نسل جوانمان پرورش یابد تا زمینه ظهور منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عج) مهیا شود.

این کارشناس دینی گفت: خداوند متعال ادیان آسمانی را پدیده‌ای عملی وضع کرد و نه صرفاً نوشته‌هایی مکتوب. در واقع ادیان جملگی کارکرد عملی دارند و امام مهدی(عج) عامل تطبیق و احیا کننده دین و شریعت الهی و تبدیل قانون و دستور الهی به اقدامی عملی، اجتماعی، رفتاری است و اجراکننده اصول حقیقی دین و اسلام مبین خواهند بود. مردم جهان به برکت ظهور مهدی موعود(عج) از دست اشرار رهایی یافته و قانون الهی و عدالت توسط ایشان احیا خواهد شد.

شیخ جابر عباس درباره جست‌وجو در نشانه‌های ظهور اظهار کرد: نشانه‌های ظهور در رفتار عملی بشریت باید نمایان شود، اتحاد مسلمانان و تغییر رفتار، پایبندی به احکام دینی، عدم یاری ظالمان، کمک به مستضعفان جهان و جلوگیری از هیمنه استعمار، استکبار و ستمگران جهانی بر جهان اسلام و در آخر توسعه و گسترش جبهه مبارزه علیه باطل یکی از مهمترین نشانه‌های ظهور و دگرگونی جهان اسلام به جبهه‌ای مقاوم علیه قدرت‌های استکبار بهترین مقدمه برای ظهور موعود است. دین اسلام و مکتب امام مهدی(عج) را باید نور چشم خود بدانیم و امید به پروردگار آفرینش داشته باشیم. باید در عصر غیبت نهایت تلاش را برای احیای دین انجام دهیم و در صراط مستقیم خداوند منان حرکت کنیم.

وی در پایان با ذکر اینکه رسول خدا(ص) صاحب بزرگترین مکتب اصلاحی در تاریخ است، بر محمد و آل محمد(ص) درود فرستاد و اعیاد شعبانیه را تبریک و تعجیل در ظهور را از خداوند باری تعالی مسئلت کرد.

انتهای پیام
captcha