هر خانه یک جبهه برای مقابله با کرونا
کد خبر: 3896216
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

هر خانه یک جبهه برای مقابله با کرونا

مسئول بانوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: از زمانی که ویروس کرونا وارد شهر قزوین شد شاهد لبیک بانوان برای خدمت‌رسانی بودیم و بسیاری از آن‌ها منازل خود را به جبهه‌ای برای پشتیبانی و کمک به مبارزه با کرونا تبدیل کرده‌اند.

هر خانه یک جبهه برای مقابله با کرونا

مهرانه پرپایی، مسئول بانوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: با توجه به وضعیتی که در سال جاری به‌واسطه شیوع کرونا بر جامعه حاکم شده شاهد هستیم بانوان در قضیه کرونا ‌مانند دوران هشت سال دفاع مقدس دوشادوش مردان آماده خدمت‌رسانی بوده و در صحنه ورود پیدا کردند و نمی‌توان این خدمات را نادیده گرفت.

وی افزود: از زمانی که ویروس کرونا وارد شهر قزوین شد شاهد لبیک بانوان برای خدمت‌رسانی بودیم و بسیاری از آن‌ها منازل خود را به جبهه‌ای برای پشتیبانی و کمک به مبارزه با کرونا تبدیل کرده‌اند.

پرپایی خاطرنشان کرد: از جمله این فعالیت‌هایی که بانوان نقش پررنگی در آن داشتند و به‌خوبی از عهده آن برآمدند می‌توان به دوخت ماسک، لباس بیمارستانی و مونتاژ شیلد اشاره کرد که کمک‌حال مردم و کادر درمانی بیمارستان‌ها شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در حوزه بانوان بیان کرد: در طول این مدت ظرفیت‌های بالایی در استان و شهر قزوین شناسایی شد که از جمله آن می‌توان به بانوان خیاط اشاره کرد؛ بسیاری از آن‌ها داوطلبانه با جبهه فرهنگی انقلاب همکاری کردند و می‌توان گفت روزانه 100 لباس بیمارستانی در قزوین به همت این بانوان جهادگر دوخته می‌شود همچنین به همت سپاه و بسیج و هماهنگی با دانشکده بقیه‌الله الاعظم (عج) قزوین بانوان اقدام به دوخت ماسک در این دانشکده می‌کنند به‌گونه‌ای که بازار ماسک در شهر قزوین اشباع ‌شده است.

این بانوی جهادگر گفت: در سطح شهر قزوین شاهد فعالیت‌های چشمگیر و خدمت‌رسانی بانوان در زمانه شیوع کرونا هستیم چرا که انگیزه‌های آن‌ها بسیار است و کافی است نیاز به خدمت‌رسانی باشد تا همه وارد میدان شوند.

وی تصریح کرد: قطعاً یکی از برنامه‌های جبهه فرهنگی بعد از ماه مبارک رمضان و کم‌رنگ شدن شیوع کرونا این است که با مشارکت بانوان کمیته‌های مختلف در زمینه‌هایی چون اشتغال و کمک به راه‌اندازی مشاغل خانگی ایجاد کنیم تا بدین واسطه فعالیت‌های بانوان در سطح شهر به نمایش گذاشته شود و هر کدام نمایانگر همدلی و فعالیت‌های زنانه شهر باشد.

مسئول بانوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین با بیان اینکه مواسات به معنای همدلی و اتحاد و دستگیری از یکدیگر است، یادآور شد: بسیاری از خانم‌های خانه‌دار در قضیه کرونا به میدان آمده و به‌خوبی ظرفیت‌های خود را نشان دادند و ضمن گرفتن دست دیگران و ارتقاء همدلی در جامعه ظرفیت‌های بالای بانوان را نیز با نقش‌آفرینی خود نشان دادند.

انتهای پیام
captcha