اپلیکیشن آموزش مجازی فقه بازار رونمایی می‌شود
کد خبر: 3899855
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور خبر داد:

اپلیکیشن آموزش مجازی فقه بازار رونمایی می‌شود

حسن‌پور اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در کشور پدید آمده و امکان حضوری آموزش فقهی به اصناف و بازاریان سخت شده است، بنابراین اپلیکیشن آموزش مجازی فقه بازار رونمایی خواهد شد.

غلامرضا حسن‌پور، رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور

غلامرضا حسن‌پور، رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور، در گفت‌وگو با ایکنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به  شرایط کنونی جامعه که اجازه برگزاری کلاس‌های آموزش حضوری فقه بازار را به ما نمی‌داد و تقریباً مدتی در این موضوع وقفه شد، به همین دلیل در صدد برآمدیم آموزش‌های مجازی فقه بازار را در سراسر کشور راه‌اندازی کنیم که به توفیق الهی این اتفاق افتاد و برنامه الکترونیکی آن نیز با طرحی شده است.

وی ادامه داد: بنا داریم با استفاده از برنامه کاربردی و اپلیکیشنی که در این راستا طراحی شده است، آموزش‌های فقهی به اصناف و بازاریان را ادامه دهیم. این اپلیکیشن، فردا 30 اردیبهشت‌ماه در همایش تجلیل از همیاران سلامت در ساختمان اقشار بسیج رونمایی خواهد شد.

حسن‌پور گفت: ورود به این اپلیکیشن برای عموم مردم به ویژه کسبه، آزاد است و می‌توانند به آن مراجعه و از مباحث موجود در آن استفاده کنند. همچنین کتاب فقه بازار به صورت الکترونیکی در این برنامه بارگذاری شده و کلیپ‌های خوبی درباره احکام بازار در آن وجود دارد.

وی یادآور شد: علاوه بر این، پنجاه عنوان کتاب که مربوط به کنگره شهدای اصناف بازار است، در این اپلیکیشن بارگذاری شده است تا اصناف و بازاریان با الگوهای خود همانند شهید عراقی و امانی آشنا شوند.

رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور یادآور شد: بخشی از این اپلیکیشن که با عنوان «فقه بازار در کتابخوان تنعیم» قابل دانلود است مربوط به کسبه‌ای است که قصد دارند جواز کسب دریافت کنند، لذا باید با حضور در آنجا در آزمون شرکت کرده و پس از قبولی در آزمون، برای دریافت مجوز کسب اقدام کنند. لذا معتقدم با این اقدام بسیاری از خلأهای ما در حوزه آموزش احکام فقهی با کسبه و بازاریان برطرف شده است.

وی در پایان بیان کرد: همایش تجلیل از همیاران سلامت، فردا 30 اردیبهشت‌ماه ساعت 11 صبح با حضور مسئولان سازمان بسیج، معاونان وزیر بهداشت، خیرین و تولیدکنندگان برگزار و در این مراسم از این اپلیکیشن نیز رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha