بیانیه جنبش اسلامی قدس برای تجمع مقابل ورودی مسجدالاقصی
کد خبر: 3900710
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸

بیانیه جنبش اسلامی قدس برای تجمع مقابل ورودی مسجدالاقصی

جنبش اسلامی در بیت‌المقدس شهروندان قدس را به تجمع گسترده در مقابل درب‌های ورودی مسجدالاقصی طی روزهای آینده فراخواند.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، جنبش اسلامی در بیت‌المقدس با صدور بیانیه‌ای به رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینیان هشدار داد که هر گونه حمله به مسجدالاقصی باعث گشوده شدن درهای مسجد به روی هزاران تن از شهروندان فلسطینی خواهد شد.

این جنبش رژیم اشغالگر را مسئول عواقب هر گونه حمله دانست.

این جنبش همچنین بر ضرورت از سرگیری همه برنامه‌های مربوط به حضور و اقامت در مسجدالاقصی پس از بازگشایی این مسجد پس از عید فطر با رعایت تمام اصول بهداشتی تأکید کرد.

این جنبش در بیانیه خود همه فلسطینی‌ها چه در بخش اشغال شده و چه در مناطق مثلث، نقب و ساحل را به حمایت گسترده از اهالی قدس طی روزهای آینده فراخواند.

در این بیانیه آمده است: به امت عربی و مسلمان اعلام می‌کنیم که اهالی قدس بخش عمده‌ای از اقتصاد خود را به دلیل شیوع کرونا و چپاول اشغالگران از دست داده‌اند. ما امت اسلامی را حامی و پشتیبان خود می‌دانیم.

نظامیان صهیونیستی دیروز، اول خردادماه، به منظور تأمین امنیت تظاهرات شهرک‌نشینان ـ که به دعوت سازمان‌های موسوم به معبد در سالگرد اشغال قدس برگزار شد ـ همه ورودی‌ها شهرک سلوان را بستند و محوطه دیوار براق نیز در ضلع غربی از اعلامیه‌های اشغالگران پر شد.

قدس هم‌اکنون با خطر تغییر هویت و نقشه‌های رژیم صهیونیستی مواجه است. سازمان‌های موسوم به معبد نیز شهرک‌نشینان را برای حمله به قدس و تشکیل زنجیره انسانی در محوطه مسجدالاقصی در آخرین جمعه ماه رمضان تحریک می‌کنند.

انتهای پیام
captcha