برکت روزه، تحقق بازگشت به خود و بازگشت به خداوند است
کد خبر: 3901145
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

برکت روزه، تحقق بازگشت به خود و بازگشت به خداوند است

مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین گفت: لغت فطرت به معنای نوع خاصی از خلقت هم معنی می‌شود و انسان با روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان، این بازگشت به خود که همان بازگشت به خدا است را محقق می‌کند.

برکت روزه، تحقق بازگشت به خود و بازگشت به خداوند استحجت‌الاسلام‌والمسلمین نوروزی، مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به اینکه فطرت به معنای بازگشت به خود است، اظهار کرد: لغت فطرت به معنای نوع خاصی از خلقت هم معنی می‌شود و انسان با روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان، این بازگشت به خود که همان بازگشت به خدا است را محقق می‌کند.

وی ادامه داد: عید فطر جایگاه بسیار والایی در بین مسلمانان دارد و در روایت به چهار عید اشاره‌ شده که عید غدیر خم مهم‌ترین آن است و اعیاد قربان، فطر و روز جمعه هم از دیگر موارد ذکرشده در این روایت است.

این كارشناس مذهبی تأكيد کرد: ماه مبارک رمضان، توفیق یک ماه بندگی را برای مسلمانان فراهم می‌کند و حضرت حق در خصوص ثواب عمل روزه می‌فرماید: «روزه فقط به خاطر من است و من پاداش آن را خواهم داد».

وی اظهار کرد: فردی که روزه گرفته است به‌صرف روزه گرفتن نمی‌تواند ریاکاری کند، مگر کسی تعمد داشته باشد که خودنمایی و اظهار کند و بگوید: «من روزه هستم» که آن مسئله دیگری است.

حجت‌الاسلام نوروزی خاطرنشان کرد: در این ماه خودسازی، فرد زمان خود را به عبادت خداوند، تلاوت قرآن کریم و اطعام فقرا تخصیص می‌دهد و از این جهت، ماه مبارک رمضان بسیار حائز اهمیت است. روزه‌داری تنها به معنی امساك از خوردن و آشاميدن نيست، انسانی كه كمتر می‌خورد و می‌آشامد، زمينه تفكر را برای تدبر در آفرينش خود فراهم می‌آورد.

انتهای پیام
captcha