مهلت شرکت در جشنواره «کتاب‌خوانی رضوی» قزوین تا ۹ خرداد
کد خبر: 3901591
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵

مهلت شرکت در جشنواره «کتاب‌خوانی رضوی» قزوین تا ۹ خرداد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: دهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی همزمان با دهه کرامت در قزوین برگزار می‌شود؛ علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره تا ۹ خرداد ۱۳۹۹ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

مهلت شرکت در جشنواره «کتاب‌خوانی رضوی» قزوین تا ۹ خرداد

فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به برگزاری دهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، تصریح کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین علیهم‌السلام، به‌ویژه حضرت امام رضا (ع) ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: ترویج و تبیین سیره رضوی در جامعه بزرگ‌ترین خدمت به نسل امروز است؛ جشنواره رضوی در همه استان‌ها این فرصت را برای کشور به وجود آورده تا مشتاقان و علاقه‌مندان به امام هشتم (ع) در سراسر کشور بتوانند فعالیت‌هایی در حوزه سیره رضوی داشته باشند.

محمدبیگی بیان کرد: ۱۲ کتاب در سه رده سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال معرفی‌شده است، در رده کودک ۴ تا ۱۲ سال کتاب‌های «گنبد خورشید»، «زندگی حضرت معصومه سلام‌الله علیها» و همچنین در بخش ویژه این رده سنی، کتاب «ده قصه از امام هادی علیه‌السلام برای بچه‌ها» معرفی‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: در رده سنی نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ سال نیز آثاری با عناوین «ستاره من: چهل قصه از زندگی امام رضا علیه‌السلام»، «نشانه‌ها: قصه‌هایی از زندگی امام رضا علیه‌السلام» همچنین در بخش ویژه این رده سنی کتاب «مژده گل: داستان‌هایی از زندگی امام هادی علیه‌السلام» معرفی‌شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین یادآور شد: شش کتاب «امام رضا علیه‌السلام (تاریخ و سیره)»، «امام رضا علیه‌السلام و ایران»، «برمدار آفتاب: ترسیم زندگی برمدار حیات رضوی»، «شاه‌چراغ علیه‌السلام» در رده سنی جوان و بزرگ‌سال ۱۸ سال به بالا معرفی‌شده است که بخش ویژه این رده سنی نیز کتاب‌های «خورشید رهنمای: پژوهشی در زندگانی و سیره امام هادی علیه‌السلام» و «حکمت‌های نقوی: ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام هادی علیه‌السلام» است.

وی بیان کرد: این جشنواره در سه بخش «فردی»، «گروهی»، «خانوادگی» و در دو بستر مکتوب و الکترونیک برگزار می‌شود، برای شرکت در بخش الکترونیک به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتاب‌خوانی www.samakpl.ir و یا سایت جشنواره رضوی www.razavi.iranpl.ir مراجعه و فایل کتاب‌ها را دریافت کنند.

محمدبیگی اظهار کرد: گروه‌های مختلف سنی می‌توانند در این ایام با حضور در این جشنواره کتاب‌خوانی ضمن پر کردن بهینه اوقات فراغت، از این فرصت برای ارتقای سطح کیفی و کمی مطالعات مذهبی و آشنایی با سیره حضرت امام رضا (ع)، حضرت امام هادی (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) بهره ببرند.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان به شرکت در دهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی تا ۹ خرداد ۱۳۹۹ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha