بُعد اجتماعی تبلیغ دین را نادیده نگیریم
کد خبر: 3902236
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

بُعد اجتماعی تبلیغ دین را نادیده نگیریم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تبلیغ یک پدیده اجتماعی است و نباید بُعد اجتماعی آن نادیده گرفته شود، گفت: در حال حاضر تبلیغ و تبیین اسلام ناب به علت سوء‌عملکرد برخی مسئولان دچار خدشه شده است.

بعد اجتماعی تبلیغ دین را نادیده نگیریم

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در آیین تکریم و معارفه حجت‌الاسلام محمدجواد زهرایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین که امروز، ۱۱ خردادماه، برگزار شد، تصریح کرد: مکتب امام خمینی(ره) حجت را در این عصر بر عالم و آدم تمام کرد و آموخت که علی‌وار زندگی کردن و تا آستانه مرزهای عصمت پیش رفتن، افسانه نیست.

وی افزود: در مکتب پر از نور و روحانیت امام(ره) سطور مهمی به‌ عنوان شاخص وجود دارد که به‌ صورت لحظه‌ای می‌توانیم سقوط فردی و دسته‌جمعی‌ را نسبت به آن ارزیابی کنیم. یکی از مهم‌ترین شاخص‌های این مکتب، مردم است، در مکتب امام خمینی(ره) مردم به معنای واقعی سالار بودند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مسئله اول و آخر مسئولان باید مستضعفان باشند، تصریح کرد: مسئول در جمهوری اسلامی، خادم و نوکر مردم است؛ اگر این امر توسط مردم حس نمی‌شود، به نحوه ایفای نقش و مسئولیت در نظام خلل وارد شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر تبلیغ و تبیین اسلام ناب به علت سوء‌عملکرد برخی مسئولان دچار خدشه شده است، تبلیغ یک پدیده اجتماعی است و نباید بُعد اجتماعی آن نادیده گرفته شود، گره‌گشایی از زندگی مردم زمینه تبلیغ و تبیین مؤثر را فراهم می‌کند.

قمی با بیان اینکه مردم و گروه‌های مردمی باید مبلغ و اقامه‌کننده اسلام باشند، گفت: حجت‌الاسلام نعمت‌الهی، مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان قزوین سال‌ها در استان به‌ عنوان سنگربان اسلام و انقلاب خدمت کرد و امروز جریان جوان، مؤمن و انقلابی به این مرحله از پختگی رسیده است که از این خدمت قدردانی کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: استان قزوین دارای اهمیت بالایی در عرصه فرهنگ و دین است، بزرگان زیادی از استان قزوین مانند آیت‌الله شالی، آیت‌الله باریک‌بین و حجت‌الاسلام ابوترابی، بار فرهنگ را به دوش داشتند، بنابراین استان قزوین باید نسبت به سایر استان‌ها جلودار و پیش‌قراول باشد.

وی تأکید کرد: این بار، سنگین و فشار زیاد است، نباید در این راه تزلزلی ایجاد شود و سرمایه‌هایی که در مصاف جریان مکتبی وجود دارد باید مورد توجه قرار گیرد. بانوان مؤمن انقلابی باید در این مسیر نقش‌آفرین باشند و باری از دوش این انقلاب بردارند.

انتهای پیام
captcha