پاسخ سازمان غذا و دارو به ادعای درمان کرونا با گلاب
کد خبر: 3906483
تعداد نظرات: ۱۵۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶

پاسخ سازمان غذا و دارو به ادعای درمان کرونا با گلاب

سخنگوی سازمان غذا و دارو ضمن پرداختن به ارتباط عرقیجات گیاهی و بیماری کرونا، درباره داروهای قابل استفاده برای بیماران ایرانی مبتلا به ویروس سخن گفت.

کیانوش جهانپور - گلاب درمانی کرونابه گزارش ایکنا، طی روز‌های گذشته یک فایل صوتی در فضای مجازی ایرانی به سرعت دست به دست شد که در آن به افراد توصیه می‌شود برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا یا درمان بیماران مبتلا به آن از گلاب استفاده شود، چراکه این عرق گیاهی با توجه به اینکه در شست‌وشوی خانه کعبه و بقاع متبرکه مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاصیت ضدعفونی‌کننده و ضد ویروسی دارد. در قسمتی از این فایل صوتی فرد توصیه‌کننده ادعا می‌کند که چند سی‌سی گلاب به یک فرد مبتلا به کرونای در حال مرگ در ICU خورانده و موجب شده است تا تب او کاهش پیدا کند و از سوی دیگر ریه تخریب شده بیمار بهبود یابد. سعدی‌ سروده است: «بوی گل را از که جویی از گلاب» حال اگر این ادعا صحت داشته باشد، باید بگوییم بوی زندگی را هم از گلاب می‌جوییم. این ادعا را با کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو، در میان گذاشتیم و نظر وی را در این باره جویا شدیم.
 
جهانپور در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: این‌گونه ادعا‌ها با شیوع کرونا همواره وجود داشته است. یک روز روغن بنفشه تجویز و امروز گلاب تجویز می‌کنند. هیچ یک از این ادعا‌ها را تا زمانی که مورد آزمایش‌های بالینی قرار نگیرند نمی‌توان جدی گرفت؛ لذا این افراد مدعی، منافع خاصی دارند یا از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند. در مورد مواد دارویی، اعم از شیمیایی یا طبیعی و مدرن یا سنتی، مهم این است که در آزمون‌ها و مطالعات انجام‌شده شواهد و مدارکی دال بر اثربخشی یک ماده یا کاهش عوارض و پیامد‌های بیماری وجود داشته باشد. در این صورت این ماده دارو محسوب می‌شود و در درمان کاربرد دارد و قابل تجویز است. در حال حاضر چنین چیزی را در بین عرقیجات برای کرونا نمی‌شناسیم، اما هرکسی که مدعی است باید مسیر علمی آن را طی کند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در مورد دارو‌های استفاده‌شده در ایران برای درمان بیماران کرونایی گفت: در حال حاضر دو یا سه دارو می‌تواند عواقب مرگبار کرونا را کاهش دهد که در کشور ما نیز استفاده می‌شود؛ اگرچه هنوز شواهد متقن و قطعی نیستند، اما به نسبت دارو‌های دیگر اندکی مؤثر‌ترند. همچنان واکسن یا داروی مؤثری برای کرونا نمی‌شناسیم، اغلب این دارو‌ها کنترل‌کننده عوارض جانبی یا کاهش‌دهنده مرگ و میر هستند.

وی در رابطه با تجویز کورتون‌ها برای بیماران کرونایی نیز گفت: وقتی بیماران در حالت زجر شدید تنفسی یا در ICU بستری هستند این بحث وجود دارد که کورتون‌ها مانند دگزامتازون یا پردنیزولون برای افرادی که در حالت دیسترس تنفسی بوده و تحت اکسیژن‌گیری هستند یا اینتوبه شده‌اند برای کاهش عوارض و درد‌های شدید آن‌ها از کورتون‌ استفاده کنند. اینترفرون‌بتا نیز در برخی افراد که دچار افت سلول‌های خونی شده‌اند، به ویژه بیمارانی که در وضعیتی بحرانی به سر می‌برند، تأثیری نسبی در کاهش عوارض بیماری و میزان مرگ و میر آن‌ها داشته است.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درباره دارو‌های ضد انعقاد مانند خانواده هپارین‌ها گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا مشکلات عروقی و اختلالات انعقادی ایجاد می‌کند، این دارو‌ها در بیماران بستری با دوز درمانی مشخص موجب کاهش لخته‌های خونی می‌شود یا از تشکیل آنها جلوگیری می‌کند و عوارض آن را در بیماران کرونایی کاهش می‌دهد. پزشکی مبتنی بر شواهد و مدارک علمی است و تا زمانی که شواهد و ادله علمی کافی برای درمان یک بیماری موجود نباشد، نمی‌توان این درمان را تجویز کرد.
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱۵۵
در انتظار بررسی: ۱۱
غیر قابل انتشار: ۵
منتقد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۰۰:۳۸
18
223
خب آزمایش کنین چیکار میکنین بیکار میگردین فقط هی اثبات نشده و فلان خب برو آزمایش کن اثبات کن درسشو خوندی؟ برای همین نه برای اینکه فقط مقالات بقیه رو بگی به بقیه برو آزمایش کن چقدر کار داره برای شما گلابم که فراوونه هزینه ای نداره آزمایش.
پاسخ ها
واقعا درسته اینا همش حرف میزنن خب درست کنین هرچی لازمه دیگه مردم بیچاره شدن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۱۶:۲۳
واقعا درست گفتین خدا رحممون کنه که هیچکس بدادمون نمیرسه واااااااااااای خدا
یک ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۱۸:۳۰
جناب دکتر وقتی خودتون نمی تونید کاری مثبت انجام دهید لطفا گلاب را به تمسخر نگیرید زمان پیامبران که شما نبود واکسن اختراع کنید جناب دکترای بهداشت شما هیچ بلد نیستید جز اینکه روحیات مردم را خراب کنید بیمارستان ها همه آلوده هستند دستی دستی مردم را به کشتن می دهید
سعيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۰۷:۴۴
همه اينها به دفعات آزمايش شده و نتيجه نداده
دنيا به كنار در خود ايران بيش از 52 نوع ماده گياهي تست شده روي انواع ويروس
واقعا متاسفم برا مردمي كه يك فايل صوتي به اين مسخرگي رو تشخيص نميدن
زنه ميگه زير ميكروسكوب الكتروني ويروس كف كفش خفه شد
باور ميكنيد خفه شده يا كلمه آنتي ويروس و آنتي اكسيدانش جالبه
مردم ما بيشتر از هر چيز عاشق خرافه اند تا علم
سعيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۰۷:۴۴
همه اينها به دفعات آزمايش شده و نتيجه نداده
دنيا به كنار در خود ايران بيش از 52 نوع ماده گياهي تست شده روي انواع ويروس
واقعا متاسفم برا مردمي كه يك فايل صوتي به اين مسخرگي رو تشخيص نميدن
زنه ميگه زير ميكروسكوب الكتروني ويروس كف كفش خفه شد
باور ميكنيد خفه شده يا كلمه آنتي ويروس و آنتي اكسيدانش جالبه
مردم ما بيشتر از هر چيز عاشق خرافه اند تا علم
محمد
| United States of America |
۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۸:۳۹
کسی که ادعا رو طرح میکنه باید اثبات کنه!..
حبیب
| Canada |
۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۲۳:۵۳
خوب گلاب چیزی خوراکی است وفکرکنم صرری هم نداره وجزء مایعات است روزی سه چهارقاشق برای تست هم شده باشه بدیدمریضها بخورن چه اشکالی داردمگه قراره حتما موردی باشه که شیمیایی باشه...
سلیمانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۲:۵۳
من درگیر کرونا شدم وروزی دو سه تا نصف استکان گلاب میخوردم .واحساس میکردم حالم رو بهتر میکنه .متونه کمک کنه به بهبودی ولی داروی اصلی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۶:۰۷
گلاب خاصیت ضد سرفه داره و برای گلودرد مفیده و سیستم ایمنی تاحدودی تقویت میکنه اما درمان کرونا نیست و اینکه افرادی درمان شدن شایعست البته کرونا برای همه افراد خطرناک نیست بسیاری افراد خودبخود درمان میشوند ممکنه به آنها گلاب خورانده باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۱۶:۵۸
خب اگر گلاب آنتی ویروس باشه دیگه دکترها درآموشون از کجا پیدا کنند؟؟؟!!!
مهراوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۱۶:۵۳
16
54
خسته شدیم از بس چیزهای مختلف تجویز کردند، لطفا از این خبرهای روشنگرانه بیشتر بزنید
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۰۴:۴۸
4
7
به نظرم بحث اقتصادی هم مهم هست چون اگر واقعی باشه در لحظه اول گلاب یا گرون میشه یا نایاب میشه اینطور اخبار رو اگر واقعی باشه باید با فکر و تدبیر قبلی اعلام کنند که مشکلی پیش نیاد ضمنا نمی دونم چرا بعضی از پزشکان طب جدید کلا با طب سنتی و اسلامی مشکل دارند حتی آزمایشهای اولیه هم حاضر نیستند انجام بدهند با اینکه آزمایشگاه ها در اختیار اونهاست و جواب علمی و مستند بدهند و فقط می گویند نه نه این درمان درست نیست در حالیکه بالا رفتن سیستم ایمنی افراد با همین مواد غذایی مثل سیر و یا مصرف روغن بنفشه و ....... می تونه اتفاق بیفته و چیز عجیبی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۱۳:۲۲
14
107
راست میگه این دوستمون.خب برید زود آزمایش کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۴/۰۶ - ۱۴:۳۵
خدا فقط رحم کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۰۶:۲۷
من سالمم چند بار آب گلاب خوردم دو سه روزه شروع کردم تو دو سه روزه هم نفسم میگیره گلومم میسوزه البته خدارو شکر کرونا نیست نمیشه هرکسی هرچیزی گفتو باور کنیم
سیدمجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۱۴:۳۹
باور کن اگر یک آزمایشگاه معجزه میکروب کشی گلاب را تایید کنه قطعا نظام پزشکی و وزارت بهداشت و سازمان های مربوطه اون آزمایشگاه را منکوب و از رده خارج میکنند . این جامعه پزشکی فقط خودشون رو قبول دارند و مثل کارتل های بزرگ دارویی اند که پیشینه های سیاه مخفی در پشتشون پنهانه . مثلا میگن برای پوکی استخوان باید مصرف لبنیات را زیاد کنید و ماست زیاد بخورید اما شعور این را ندارند که اسیدی که در ماست پنهان هست خودش میشه عامل پوکی استخوان چون باعث کنده شدن کلسیوم ها از پوسته درونی استخوانها میشود یا اصلا نمیدونند یا رئیسان اینها مبالغی میگیرند تا غولهای لبنیات سازی کارشون کساد نشه . حالا توی اینترنت اسید موجود در ماست را سرچ کنید و همزیستی اون را با کلسیم را ببینید درستی مطلب دستمون میاد
ناشناس
| United States of America |
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ - ۰۲:۱۵
بابا همش زیر سر ایرانه وگرنه تو مجلس روزی هزار بار جلسه میزارن چرا اونا چیزیشون نمیشه ولی مردم بیگناه هر روز یکی از خوانواده ها یکی از عزیزانشونواز دست میدن خدا ازشون نگذره ب حق این ماه مبارک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۶ - ۲۱:۰۹
27
24
پزشکان ایرانی باپزشکان دنیا بروند کار کنند روی این کرونا وزودتر به نتیجه میرسند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۶ - ۲۲:۱۹
28
47
راسته میگن اونایی که معتاد تریاک هستند کرونا نگرفته اند من شنیده ام ایا راسته
پاسخ ها
محمد جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۱۹:۰۴
آقااااا معتادا نمیگیرن
یداله کاشی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۱۵:۵۹
فقط خدا کنه راست بگویند
ساقی سلامت
| Germany |
۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۰۷:۲۶
فقط برید یه سر به آمار کرونا افغانستان بزنید اونوقت متوجه میشید.
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۹:۵۱
نه عزیزم درست برعکسه یه مدرک علمی دیدم که ثابت میکند احتمال مرگ و میر ناشی از کرونا در افراد معتاد سه برابر افراد سالمه (غیر معتاد )
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۱
کاملا اشتباهه معتادان نمیگیرن چند نفر دیدم اعتیاد دارن درگیر شدن الان هم یکیش تو بیمارستان بستری شده یکشیم حالش خوب نیست هیچ وقت این شایعات باور نکنید خیلی مواظب خودتون باشید
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۰۹:۴۶
0
16
اینها هیچوقت روی داروهای گیاهی آزمایش نمی کنند چون اگر راست از آب درامد لطمه بزرگی به داروهای شیمیایی خواهد زد. اینها حاضرند مردم بمیرن ولی علم پزشکی زیر سوال نره! علمی که یک بار میگه نمک نخور یک بار میگه نمک بخور!!
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۶:۴۳
8
75
خب چرا زود ازمایش نمیکنین،،،جون این همه انسان در خطره اون تازه میگید شاید اثر داشته باشه،،،ازمایش کنید این همه ازمایشگاه داره کشور ،،،ازمایش کنید تا یه فرجی بشه،،،این که دیگه کاری نداره،،،
پاسخ ها
ناشناخته
| Germany |
۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۰۷:۲۳
والا به قرآن من کرونا گرفتم شیره تریاک ریختم تو آب حل کردم
واقعا اثر داشت خیلیم قوی بود.
بقول سعدی
بدو گفتم آخر تو را باک نیست
کشد زهر جایی که تریاک نیست
حالا واقعا ضد زهره
ولی باید مراقب بود که از حد نگذره که این دفعه خودش درمان نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۰۰:۲۱
من کسی رو میشناسم که اعتیاد به تریاک داره و چند روزه شدیدا درگیر کرونا شده و ای سی یو بستریه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۹:۰۹
9
67
ای خدا ما چیکار کنیم از دست شما ها؟ این همه درس خوندین خب یک کاری بکنید دیگه؟
پاسخ ها
مخاطب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۲:۳۴
اینا فقط تو دانشگا یاد میگیرن چطور جیب مریضو خالی کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۰۱:۵۰
آخه خسته ان و از اون بدتر اینکه به بچه های نخبه کشور فرصت نمیدن و خفه شون میکنن منتظر ببینن کدوم کشور میسازه که بعد بریم گدایی اون کشور.این همه استعداد تو کشور داریم و به قول شما این همه ازمایشگاه ولی وقتی استعداد خفه بشه آزمایشگاه داشتن به چکار میاد.ما برای گدایی خوبیم نه تولید و میشرفت
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۲ - ۰۶:۳۵
0
4
چرا مدیریت بهداشت ودرمان با پروفسور نوری که انواع لوح های جهانی را دریافت کرده مصاحبه نمیکنه که ایشان ادعای ساخت واکسن کرونا را داره اگر صحبت های ایشان درست باشه و شما به جهت بعضی مسایل که خودتان بهتر میدانید به یافته های ایشان توجهی نکنید شماها در اینده جنایتکار معرفی خواهید شد
زاضیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۳ - ۱۶:۵۳
0
3
هیچ کاری از دستشون بر نمیاد بجز شمردن کرونای ها که روزی چند نفر اضاف میشند
پاسخ ها
سالاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۱۷:۴۶
پورفسور نوری را قبول ندارن چون دارو دست مافیاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۱۸:۱۴
1
5
دیدیم که قرص مالاریا که تو آزمایشگاه ها ثایت شد که برای بیماران کرونایی مؤثر هست چی از آب دراومد!
یاز هم خواهیم دید داروی دگزامتازون که تو آزمایشگاه های بزرگ مؤثر تشخیص داده شد چی از آب درخواهد آمد!
این آزمایشها رو برای ننه هاتون بذارید
به گفته ابوعلی سینا : تجربه بالاتر از علم است.
زینب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۱۶:۲۷
2
3
به یک مریض کرونایی گلاب بدین اخه چیز بدی که نبست وتاثیرش رو ببینید وبه مردم اطلاع بدین از قدیم گفتند خدا دردی که میده درمونش هم میده ممکنه واقعا جواب بده
پاسخ ها
داود
| Japan |
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۱:۰۳
مگه این درد و حدا داده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۰۸:۰۲
0
5
سرما میخوری یه تا نسخه باید بری پیش دکتر آخرم طول درمان بیماری باعث میشه خوب شی حالا شما میگی این دکترا برن دارو پیدا کنن اینا جیب ما رو نزنن
ملیحه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۰۲:۰۴
4
1
یعنی واقعا فکر کردین به فکر خودشون نمیرسه که باید آزمایش کنن؟
دارن آزمایش میکنن دیگه
یه سر تشریف ببرین سایت های زیر میبینین که کلی مقاله درباره کرونا به زبان‌های مختلف منتشر شده:
Www.Sid.ir
Www.Googlescholar.com
Www.Sciencedirect.com
و یه توصیه دوستانه اینکه به هیچ عنوان به شایعاتی که تو تلگرام و واتساپ و ... منتشر میشه عمل نکنین.
اگه اطلاعات به روز و موثق میخواین مقالات رو بخونین.
شاد باشین و سلامت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۲۰:۴۰
2
4
به دستورات طب اسلامی در خصوص کرونا استفاده کنید
گلاب هم خوبه ست
حتی گروه دانش بنیان در قم به دستور گردو سیر انجیر سداب به 500 بیمار داده اند و بهبود پیدا کرده اند
چرا طب سنتی در کنار طب جدید استفاده نمی کنید
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۰ - ۰۳:۳۴
2
3
گلاب اترضدعفونی کنندگی قوی داره خب اون خانمی که میگه گلاب موترتوازبین بردن ویروس کروناحتماامتحان کرده دیگه بنده خداالکی نمیگه که خوبه. پرستاره بنده خداچه نفعی داره براش که میگه ازگلاب استفاده کنین... نمیدونم به خدا.. انشاا... همه چی زودتر درست بشه
ناشناس
|
Germany
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۰ - ۰۵:۱۹
2
5
چ حرفی اقا ما بریم با پزشکای خارجی همکاری کنیم استغفرالله یم دفعه پیدا میشه داروش از مرگ نجات پیدا میکنیم اون وقت خیلیا ناراحت میشن ی روش دیگه برا کشتنمون پیدا میکنن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۰ - ۱۰:۳۹
0
7
از کجا معلوم همین آقایون بهداشت پشت این نظراتشون سود جویی نخوابیده باشه؟!!!! این آقایون که دروغ های زیادی ازشون شنیدیم از کجا معلوم دارن راست میگن؟؟
و این ثابت شده که برخی از وزرا خودشون شرکت ها دارن و غیر مستقیم جیب خودشون رو پر میکنن.
مثل بسیاری از این واردات چی هاکه فامیل خودشون هستند .... کی میاد به ضرر شرکت خودش یا رانتش که فلان دارو رو وارد میکنه حرف بزنه....اولین کاری که میکنه اینه که اون حرف رو رد میکنه......چون خودش بهداشت مملکت دستشه دلیل نمیشه درست بگه مثل خیلی از دروغ هایی که به ملت گفتن
اینقدر ساده نباشیم و به اینها اعتماد نکنیم... اینها جون مردم براشون پشیزی نمی ارزه...
مگه یه قاشق گلاب کیو کشته؟؟؟؟
با این وجود که گلاب خطری نداره اما اینطور جدی علیه اون موضع میگیرن تا فلان دارویی که خودشون وارد میکنن یا میسازن از رونق نیفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۰ - ۱۷:۰۷
0
4
اگر خدایی نکرده کرونایی تو فامیل دارید امتحان کنید ضرر نداره
66
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۰ - ۲۱:۱۹
0
8
تا اینا جمعیت رو ب نصف نرسونن کاری انجام نمیدن خیالتون راحت بهترین روش آب نمک هست و گلاب تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ - ۱۹:۱۲
یعنی داخل گلاب نمک بریزیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۲۳:۴۸
0
5
اصلا پزشکان چون منافع شون در خطره همیشه با طب سنتی مخالفن
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۶:۱۱
5
0
دوست عزیز اگر گلاب درمانگر کرونا بود حداقل در کاشان ونواحی مربوطه که مهد گلاب وگلابگیری است نباید بیمار کرونایی وجود داشت. در حالیکه متاسفانه وضعیت کاشان از نظر کرونا قرمز اعلام شده . پس واقع بین باشید و به هر شایعه ای از طرف سود جویان بها ندهید.
علی مخبریان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۲۳:۰۹
1
5
البته پزشکان ایران بطور نسبی خود درصد آنها تاجر هستند درس خواندن تجارت بکنم ونه طبابت پزشک های ایران طبابت را باید از پزشکان هندی یاد بگیرند
Farzin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۰۱:۰۸
0
2
حتی اگر یک درصد هم بگیم که گلاب یا هر ماده طبیعی دیگه ای برای کرونا موثره
آیا شما فکر میکنید این به نفع پزشکان و شرکت های دارو سازیه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۰۲:۴۲
2
44
این همه آزمایشگاه دارین خوب امتحان کنین شاید نتیجه داد.
پاسخ ها
ابراهام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۶:۴۰
جواب دوستمونو ندادن درمورد تاثیر مواد روی کرونا.
سید هادی حسینی
|
Germany
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۱۶:۱۸
0
0
سلام

من تست میکنم و تا هفته آینده در همین جا نتیجه آزمایش رو اعلام می کنم .

دو تا کرونایی توی قرنطینه داریم .
پاسخ ها
Fahim
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴۰۰/۰۴/۳۱ - ۱۷:۴۳
تست کردید؟؟؟
ما منتظر جوابیم
Fahim
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴۰۰/۰۴/۳۱ - ۱۷:۴۴
تست کردید؟
ما منتظر جوابیم
منصوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۲۲:۱۴
2
5
تنهاراه درمان کرونا فقط وفقط تریاکه ،چون تریاک خاصیت چربی سوزی داره ،وغشاویروس کرونا لیپیدیاهمان چربیه ،بنابراین تریاک میتونه ازطریق کشیدن باوافور ،وارد ریه بشه ،واونجا ویروس کرونا روازهم متلاشی بکنه ،وضمنا تریاک مسکن خیلی قوی درکاهش دردمبتلایان به کرونا موثر واقع بشه ،لطفا دانشمندان محترم تحقیق بکنن ،
پاسخ ها
fatemeh
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴۰۰/۰۵/۲۱ - ۱۳:۴۱
بله کاملا درسته ،من اسفند۹۸گرفتم با صراحت کامل میگم تریاک خوردم و خوب شدم مطمئنم اگه نمیخوردم میمردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۱۵:۴۳
0
3
فقط حرف میزنن این همه ماده دارویی داریم که آزمایش کنن هیچ کاری نمی کنند این همه آدم بیچاره هم از دست رفت
مهرناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۱۸:۱۲
0
0
دوستان لطفا صبور باشید و مسلما همه دنبال نتیجه و کشف دارو هستند اما تکنولوژی جهان انقدر هم پیشرفته نیست که انتطار شما اینه به یه سال دارویی کشف بشه!
علومی که بشریت یاد گرفته در یک سطح محدوده و این ویروس از سطح محدود فرارتر هست متاسفانه..
پاسخ ها
داوو
| Japan |
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۱:۱۳
نه عزیزمن
اونی که با مهندسی ژنتیک این ویروس و تو ازمایشگاه خلق کرده خودش پروفسور پزشکی بوده
واسه همینه که هیچ کدوم از داروهای متعارف تاثیر نداره روش
ناشناس
|
Sweden
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۹:۰۷
1
2
معتادا نمیگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴۰۰/۰۵/۰۶ - ۲۱:۱۴
سلام کی گفته نمیگیرن من خودم کنار معتادام خدا میدونه کرونا گرفتن بی خیال مواد اینا دروغن که میگن معتادا نمیگیرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۲۱:۰۵
0
0
داداش من یک سری ترکیب عرقیات جواب میده ولی لطف کنیین بگید ما چجوری باید اثبات کنیم که سازمان غذا و دارو تایید کنه.چون ما خودمون امتحان کردیم جوابم گرفتیم.ولی بخاطر این حرف و حدیثا به کسی توصیه نکردیم.فقط شما بگید چجوری باید تاییدیه را بگیریم.کاریم به سودش نداریم فقط شاید بشه باهاش کمکی به مردم بکنیم
امیرعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۱:۵۳
0
3
گلاب هرچند درمان کامل کرونا نیست اما از داروهای ساده که برای کرونا تجویز میکنن خیلی بهتره یه بنده خدایی میگفت کرونا گرفتم دکتر برام شربت کتوتیفن تجویز کرد اما اثر نکرد میگفت با بخور جوش شیرین حالم کاملا خوب شد حالا این دکترا چرا اصرار دارن که طب گیاهی کارساز نیست بماند ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۷:۲۵
1
0
گاهی انسان به طرز تفکر وبرخورد انسانها ،،به این باور میرسه ،،جهل انسان بزرگترین خطر برای خود انسان است .
ما حاضریم هر ادعای ثابت نشده ای را راحت بپذیریم ولی در جاهای که می توانیم از ساده ترین واثبات شده ترین کارها پیروی کرد ،،نهایت مقاومت ودلیل تراشی را انجام می دهیم

ماسک زدن ،فاصله ایمنی ،دست شستن ،پرهیز از رفت وامد غیر ضروری ،فعلا تنها راه مقابله با بیماریست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۸:۱۱
6
5
داروی کرونا فقط و فقط تضرع و زاری به درگاه خدا و توبه از گناهانمون هست .
همین و بس ......هروقت به این باور رسیدیم کرونا بارشو میبنده و میره .....استغفرالله ربی واتوب الیه
یا شافی .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۸:۱۱
6
7
داروی کرونا فقط و فقط تضرع و زاری به درگاه خدا و توبه از گناهانمون هست .
همین و بس ......هروقت به این باور رسیدیم کرونا بارشو میبنده و میره .....استغفرالله ربی واتوب الیه
یا شافی .......
محمد علی شیردل
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۲۱:۲۷
1
4
باسلام به همه من هم با شما موافقم چرا ازمایش نمی کنیدمگه کم ازمایش گاه داریم توی کشور داریم من فکر می کنم وزارت بهداشت می داند دارویش چیه ولی عمدا می خواهند پیر ها و انهایی که بیماری زمینه ایی دارند بمیرند ولی من تجربه کردم که بخور جوش شیرین و گلاب خیلی تاثیر دارد صد در صد
احمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۰۸:۰۳
0
5
اگه به نتیجه برسن گلاب یا هر داروی گیاهی دیگه کرونارو درمان میکنه هیچوقت به مردم نخواهند گفت ، مطمئن باشین . چون سیاستشون اینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۲۰:۳۶
1
0
باید دید آقای نمکی چه چیزی تجویز می کنند یحتمل مدافعان سلامت را پیشنهاد می دهد
هموطن
|
Netherlands
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۰۱:۴۵
2
0
هزاران آزمایشگاه در سراسر جهان دارند آزمایش می‌کنند
در هند هم روی گیاهان و طب سنتی خیلی آزمایش می‌کنند
کرونا ویروس هم، ویروس جدیدی نیست از سال 1918 شناخته شده
در سال 1930 هم از زیر میکروسکوپ عکسش را گرفتن 90 سال قبل
این مطالب مثل روغن بنفشه و گلاب و غرغر آب نمک و...
برای ویروسی که به سلول‌های سیستم تنفسی متصل شده باشه هیچ اثری نداره
(کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی راه کار علمی و تجربی) مواجهه با خانواده کرونا ویروس هست از سرماخوردگی و آنفولانزا تا کوئید 19 جدید
خودم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۰۷:۴۵
0
0
ما باید چشممون به دست کی باشه که ازمایش کنن واقعا که این همه علم پیشرفت کرده ولی ما هنوز تو عصر دایناسوراییم
عاشق سردار دلها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۲۲:۳۸
0
4
حرف های مفت اینها رو گوش ندید خیلی از دانشمندان ایرانی مقیم اروپا وا حتی ایران گفتند که دارویی برای درمان ساختند ولی فقط در ایران گرفتار کاغذ بازی شدند به نتایجی نرسیدند حدف جهان از بوجود آوردن این ویروس غربالگری مردم جهان است بس مابقی حرف های کارشناسان حرف مفت است ویروس را ساختند تا انسانهای پیر بیمار وا از کار افتاده را قربال کنند تا حزینهای کشورها را بابت درمان آنها کم کنند مگر میشود ویروسی را که ساخته دست انسان است داروی درمانش را نساخته باشند وا فقط ویروس را ساخته باشند خردمند باشید در پناه خداوند مهربانیها
صفزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۰۰:۳۱
0
0
این آقا میگه هر دارویی اعم از شیمیایی و غیره باید باید در آزمونها نشون بده که اثر داره خب این خانم هم آزموده و دیده اثر داره و نتیجه ش را دیده پس چرا راحت رد میکنید بدون دلیل بدون اینکه نتیجه خلاف این را دیده باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۰۰:۳۴
0
2
سازمان غذا و دارو همونطور که خوراکیهایی مثل سوسیس و کالباس و چیپس و پفک و نوشابه و امثالهم را آزموده و اجازه داده وارد بازار بشن در مورد گلاب هم همین طور نظر میده
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۷:۲۳
0
1
در دو بیمارستان روی بیش از ۱۰۰ نفر، گلاب جواب داده. متاسفانه طب نوین، فقط تجارت خونه راه انداخته و فقط استرس افزایی میکنه. کلی زمان و انرژی و هزینه فقط در پروسه تشخیص هدر میره اخرش هم هیچی.
خاینین، طب بوعلی داره در دانشگاههای خارج کار میشه اینجا بشیینن با دارو شمیایی فقط مردم رو بکشید. همش مضرات داره. درصورتیکه گااب و جوش شیرین و... ازمایش بالینی هم از لحاظ تیوری، اعتبار خودش رو ثابت کرده
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۵:۲۸
0
3
دروغ گوها دروغ دروغ با جان مردم هم دروغ.امروز خدا را شاهده کرونا گرفتم با گلاب و عرق نعنا شدتش خیلی کم شد مثل آب روی آتش.مردم گول نخورید تو را به خدا
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۵:۴۹
0
0
کدام احترام.کدام کاربر محترم شما اگه احترام قائل بودید۴۴ نظر در حال بررسی نداشتین.دروغگو ها خداتون کجا رفته.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۳:۲۵
6
28
واقعا یه فکری به حال مردم بیچاره کنید هی نگید این تاثیر نداره واون فلانه این همه آزمایشگاه تو ایران هست با دکتر ......
حمید شریفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۰۰:۳۵
1
0
سلام واقعا اگر میخواهید کاری خدا پسندانه بکنید انجام دهید من که نه دکتر هستم نه خیلی درس خوندم ولی انقدر مطمن هستم که گلاب واقعا تعصیر گذار است و استفاده کردم جوابم داده از نظر سر درد تب وزن بازم تصمیم گیرنده شما هستید هر چه زودتر بهتر مردم گناه دارند و خدا را باور کنید متشکرم از همه پزشکان با خدا
اعظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۰۵:۵۸
0
0
وای خدای بزرگ انگار گوسفند میمیره اینقدر با خون سردی حرف میزنن آزمایش نشده خوب آزمایش کن مدرکاتون بخوره تو سترون
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۲۱:۲۴
0
1
یه آزمایش ساده با گلاب که این همه وقت کشی نمیخواد. آزمایشگاه که دارید شروع کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۷ - ۲۱:۳۶
0
1
سلام‌فقط‌‌با.خدا‌باشید‌وبه‌یادخدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۷ - ۲۱:۳۶
4
29
سلام‌فقط‌‌با.خدا‌باشید‌وبه‌یادخدا
پاسخ ها
عمو جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۳:۲۴
بنظرم من که یه بار مبتلا شدم فقط گلاب و مایعات درمانشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۱:۵۱
0
1
شماها اینهمه پول بیت المال میگیرید چه غلطی میکنید؟
اینهمه آزمایشگاه کشور .کدوم آزمایشگاهی روغن بنفشه و عنبر نسا و.. رو امتحان کرده ؟!
مساله نتونستن نیست..نمیخواین امتحان کنید!چون منافعتون ایجاد میکنه مردم مریض تر باشن .اگه مردم با مواد طبیعی خوب بشن که شماها بساطتون جمع میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۴ - ۰۲:۲۰
0
1
شایعه شده بود تو لرستان یه پزشک دلسوز این آزمایش گلاب رو انجام داده بود و به نتیجه رسیده بود ، با اجازه اتان ما هم از یک دوز تجویز شده اش استفاده کردیم ، فعلا که خطری برای ما پیش نیومده ، خبر از ده نفر دیگر دارم که جزو آزمایش بودند خداروشکر همه فعلا سالمند ، بعضی هاشون پرستارند ! خدا همه رو حفظ کند !
مخاطب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۲:۳۳
9
77
یکی نیست بگه لا اقل به خودت زحمت یه سرچ لاتین به خودت میدادی تا بفهمی که همه جا ثبات شده خواص گلاب حتی در درمان hiv ولی شماها انقدر بخیل و بی وجدانید که حالا حالاهااجازه آزمایش بالینی نمی دید. بعد اونوقت کی از داروهای شیمیایی مضر کاسبی کنه. شما دنبال تولید مریضید تا جیب خودتون سنگین شه وگرنه جون مردم اندازه یه مگسم براتون ارزش نداره. حالم ازت به هم میخوره.
پاسخ ها
حقیقت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۱:۵۳
این نطر ر و قبول دازم
سامان فرزین پور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۰۱:۱۶
دقیقا همینه ک شما گفتید .به قطع و یقیین نظرمو میگم که بی وجدان ترین و پست ترین انسان ها کسایی هستند ک از شرایط به وجود اومده برا خانواده ها سواستفاده میکنن و هیچ تلاشی نمیکنن و فقط و فقط میگن ۲۴ ساعته در تلاشیم ..یکی نیست بگه آدمهای بی وجود یعنی واقعا کاری داره ۲۴ ساعته روی عرقیجات آزمایش کنید .مگه نمیخا طرف بمیره خو حداقل بش بدید بخوره تا به یه نتیجه برسین بی وجودها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۱۰:۲۵
بانظر شما موافقم.....فقط خدا داند که پشت پرده چه ها کنند..
نکته بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۳:۴۴
کاااااملا درسته . عزیزان دقت کنید اولین و بزرگترین مافیای دنیای مافیای دارو هست بعد از اون اسلحه و مواد مخدره .... خودتون حساب کنید مگر این مافیا(که جهانیه) اجازه میده آزمایشی انجام بشه اصلا خودشون داروش رو دارن ولی هنوز وقتش نشده هدف های سیاسی باید تحقق پیدا کنه و همینطور سود هزاران بیلیاردی فروش داروهااا مگه اون بنده خدا نگفت نیش زنبور عسل و .. و. آیا نمونه کم داریم آیا مکان و وسایل آزمایشی فضایی میخاد اینهمه آدم داره فوت میکنه در روز بسادگی میتونن آزمایش کنن ولی بحث اینه خیلی از آقایون کله گنده در سیستم بهداشت درمان و حتی مجلس سرمایه گذار در بخش دارو هستند که بعنوان نمایندگی پخش داروی وارداتی عمل میکنن نه سازنده دارو مثل خیلی از صنایع که فقط مونتاژه پس چرا به ریشه خودشون تیشه بزنند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۶:۱۰
به نظرم 80درصد طب سنتی عرقیجات سنتی هست که اگر مردم میدونستن و میشناختن بیمارستها به این شکل پر نمیشدن
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۲۲:۱۳
0
0
اینا هر نظری که گفته میشه رو رد میکنن حتی اگه از بزرگان طب سنتی و اسلامی باشه.. بهانشونم اینه که ازمایش نشده.. هر کی ندونه فکر میکنه انواع و اقسام دارو برا کرونا دارن.. بزرگان طب سنتی ادعا و تقاضا کردن بذن تو بیمارستانها و مردم رو درمان کنن ولی این اجازه بهشون داده نشد.. اینا جون مردم براشون اهمیت نداره فقط میخوان جلو طب سنتی یا طب اسلامی کم نیارن.. حالا هر چقدر مردم مردن هیچ اشکالی نداره.. تو بیمارستانا مردمو کردن موش ازمایشگاهی انواع و اقسام داروهای شیمیایی با عوارض جانبی جبران ناپذیر رو تجویز میکنن ولی اجازه مداوا به طب سنتی نمیدن.. هنوز هیچ داروی شیمیایی برا کرونا درست نشده.. چین با طب سنتیش کرونا رو جمع کرد..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۲۲:۴۵
1
0
والله ما دیگه بریدیم‌از بس رعایت کردیم و ماسک زدیم شستیم کل زندگیمون رو...بزار هر چی میشه بشه
کاربر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۲۱:۳۸
0
0
کرونا و hiv ثابت کردن که طب مدرن امروزی یه طب ناکارآمد و پر ادعاست که جز توصیه به در خانه ماندن ، چیز دیگه ای بلد نیست....
اگر طاعون بیاد میخواید چیکار کنید؟!!!!
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۱۹:۱۹
0
0
توروخدا کاری بکنید اگه به فکرمردم هستین ولی نیستین شما کی وجدان دارین مردم دارن تک تک از بین میرن فقط بلدین بگین بهداشت فردی فاصله گذرای پس شما چیکارمیکنید فقطبلدین آمارمرگ ومیرومبتلاهاروبدین همین بفکرواکسن باشین البته اگه نمیخواین همه روازبین ببرین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۱ - ۰۰:۴۰
1
2
سلام من همسرم کرونا داشت رفت دکتر گفتن برو ده روز دیگه بیا ده روز دیگه رفت خوب که نشد هیچ تازه ریه یش بیشتر هم در گیر شده بود فقط کلاب توانست خوبش کنه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ - ۱۳:۱۷
حالا بزرگوار گلاب رو چجور باید مصرف کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۲۰:۰۳
0
0
خداوکیلی یه فکری به حال مردم کنیدخب ازمایش کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۲۰:۰۳
0
1
خداوکیلی یه فکری به حال مردم کنیدخب ازمایش کنید
مهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۲۱:۰۷
1
1
من میگم گلاب بریزم تو عذای درحال پخت طوری نیس
منتقد
|
France
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۱۳:۰۷
0
1
راست میگن ازمایش کنین فقط حرف وظیفه شما همینه این همه پول درمان و دارو و بیمه نقدی میگیرین از مردم کمک هم از مردم پس شما چی یدفه بخاطر خدا عمل کنین پولشم از مردم بدبخت بگیرین ولی حرکتی بکنین. الکل همجا هست کو والا ما محلمون از این الکل مثل یخمک میمونه هست ضد عفونی بکنه نکنه بوی الکلم نمیده روستای ورامین هستیم بغل تهران
منتقد
|
France
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۱۳:۰۷
0
0
راست میگن ازمایش کنین فقط حرف وظیفه شما همینه این همه پول درمان و دارو و بیمه نقدی میگیرین از مردم کمک هم از مردم پس شما چی یدفه بخاطر خدا عمل کنین پولشم از مردم بدبخت بگیرین ولی حرکتی بکنین. الکل همجا هست کو والا ما محلمون از این الکل مثل یخمک میمونه هست ضد عفونی بکنه نکنه بوی الکلم نمیده روستای ورامین هستیم بغل تهران
ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۹:۰۶
1
1
لابد وایتکسی که توی بیمارستان به خورد ملت میدین خوبه یا داروهایی که تجویز میکنید ویه مشت بدبخت هزینه ی خریدشوندارن،باید به التماس بیفتن‌
خجالت بکشید به جای آزمایش این چرندیاتوبهم نباف.
چی میخواین ازمردم،جونشون که داریدمیگیرید.
تلاش نمیکنیدهیچ،تازه ازطب سنتی هم ایراد میگیرید.
اوف برشما
پبمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۲۳:۵۲
0
0
اصلا جنگ بین طب سنتی ونوین ، تمامی نداره ، شده دعوای موش وگربه ، طب سنتی درایران قوی هست . وباید ازظرفیت اش استفاده کرد .
تینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۸:۴۴
0
1
پسر من وقتی از آموزشی خدمت برگشت من این چند روز در حلق و گلو یه احساس گرفتگی عجیبی داشتم احساس میکردم بیمار قراره بشم پسرم آزمایش کرونا داد معلوم شد کرونا داره البته خفیف ... منم هی شبانه روز آب نمک غرغره کردم اما بی تاثیر بود من چون اون صحبت خانم پرستار رو شنیده بودم در مورد گلاب شروع کردم به خوردن گلاب خالص هر دفعه یک ته استکانی و بصورت معجزه آسا دیدم گلوم صاف شد و هر ویروس کرونایی بود کشت. من بعد ۱۴ روز تست کرونا دادم که خوشبختانه منفی بود. بنده در ضمن بیماری زمینه ای هم دارم
اما میدانم گلاب نجاتم داد
Masoud
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۰۳:۰۵
0
0
دوستان یکم فکر کنین،اصلا بیاین فرض کنیم گلاب درمان میکنه کرونارو،به نظرتون بعدش چز میشه ؟؟؟ دوباره موج جدیدش میاد ولی پیشرفته تر ،، پس بهتره خودمونو گول نزنیم و منتظر واکسنش یا هرچی که کرونا رو بهبود میبخشه نباشیم،،چون اصلا موضوع همینه چون ۷ میلیارد نفر روی زمین اضافه هستن و تا روزی که این تعادل برقرار نشه وضعت همینه،،چطور از کسایی که کرونارو ساختن تا جمعیت رو کاهش بدن انتظار واکسن دارین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۲۱:۳۸
0
0
با سلام‌و احترام بنده‌ نظرات‌ دوستان را خواندم ، نمیتونم صریحا قضاوت‌کنم ، اما عملکردتون باعث عدم‌ اعتماد مردم میشه و این خیلی بده و در کشور نتونیم اعتماد به متولیان امور داسته باشیم ، بارها دیده شده علم نوین با طب سنتی مشکل داشته یکیش برخورد با آقای خیر اندیش ، اینه که ابهام برای مردم پیش میاد از توصیه و مصرف داروهای شیمیایی انتفاع دارین ، من‌خودم به علم بیشتر اعتماد دارم‌ولی بهتره برای از بین نرفتن اعتماد‌امثال ماها کار کنید ، مثلا آزمایش کنید ، چه اشکالی داره واقعا ، ده روزه فرزند من‌درگیره کروناست و دارم از غصه دق میکنم ، ترا به خدا شفاف تر عمل کنید
با سپاس
کاوس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۰۳:۲۰
0
0
چرا منتظرید وزارن بهداشت آزمایش کنه / هر کی کرونا داره یا تستش مثبت شده کمی گلاب بخوره / ضرری که نداره و شاید هم درست بود / حتما مگه وزارت بهداشت باید داد بزنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۱۲:۴۶
0
0
برگام ریخت از این راه درمان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۹:۱۱
8
14
عزیزم اسم کعبه و امامزاده رو که میارن خودت بفهم که از تقدسی که مردم نسبت به اینا دارن ،سوءاستفاده می کنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۲۳:۱۰
0
0
داروی کرونا کشف میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۲۳:۱۰
0
0
داروی کرونا کشف میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴۰۰/۰۵/۰۶ - ۲۱:۱۷
ب امید خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۲۳:۱۰
2
7
پناه بر خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۲۳:۱۰
0
11
به امید ریشه کنی کرونا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۲۳:۱۰
1
14
داروی کرونا کشف میشه
پاسخ ها
ابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۷:۰۰
پناه بر خدا
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۰۷:۰۰
0
1
با این همه ادعاهای اقایان به اصطلاح پزشکان غرب زده واینکه تا به حال با تکیه بر علم تجربی خودششون میلیونها نفر رو به زیر خاک سپردند میشود افتضاح بودن نظریاتشان را شاهد بود اگر راست میگویند پس این همه مرگ ومیر از کجاست؟بروید وبه علم غربی بیگانه بنازید وبا همان علم غرب زده خودتان به زیر خاک ببرید اینها اگر خدا هم بیاید میگویند علمی نیست چرا که زیر میکرسکوپ علمی ایننها قابل اثبات نیست واقعا مرگ بر این جهالتشان
ولی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۱۹:۱۴
0
1
در مورد ‌کرونا فقط نباید بترسی ترس بردار مرگ است باید بدن تقویت کرد این یک نوع آنفولانزا ست استراحت کنید دارو ها گیاهی زیاد استفاد کنید
حمید مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۱۰:۴۸
0
1
من ۵ روزه کرونا گرفتم پریشب حالم بد شد دوبار رفتم بیمارستان اینقدر درد کشیدم که از شدت درد اشکام سرازیر بود نفسم بالا نمیومد تورو خدا رعایت کنید و مراقب بچه ها و سن بالا هاتون باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۱۳:۴۱
0
1
سلام.اقای دکتری که رفتی درس خوندی ادعا میکنه..پس داری چیکار میکنی.خوب برو ازمایش کن همه. چبز رو.مردم مسخره دست شما نیستن. من موندم روسای مملکت اگر بگیرن چطور زودی خوب میشن.
پاسخ ها
داود
| Japan |
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۱:۳۰
اونها خدا یارشونه
شخصا ازشون مراقبت میکنه خدا
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۴ - ۰۰:۲۲
0
0
به نظر من حرفای اون خانمی که این حرفارو داره میگه راسته
مهرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۴ - ۱۱:۳۸
0
1
کرونا ساخته دست بشره و راهی برای رسیدن به اهداف در جهت نظم نوین جهانی. هر وقت هم اراده کنن دارو و واکسنشو پخش میکنن.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۰۹:۵۳
0
0
بنابراین مطالعه حاضر با هدف بررسی اثر ضدّ میکروبی چند گلاب صنعتی موجود در بازار و عصاره آبی گل سرخ و مقایسه آن با روغن گل سرخ انجام شده است. روش تحقیق: در این مطالعه تجربی، اثر ضدّ میکروبی پنج نوع گلاب صنعتی استاندارد موجود در بازار با غلظت‌های 1، 10، 25، 50، 75 و100 درصد، عصاره آبی گل سرخ با غلظت‌های 2/0، 2، 5، 10، 15 و mg/ml20 و روغن گل سرخ با غلظت‌های 10، 5، 5/2، 1 و µl/ml1/0 بر روی باکتری‌های استافیلوکوکوس‌اورئوس، انتروکوکوس‌فکالیس، اشریشیاکلی و پسودوموناس‌آئروژینوزا و مخمّر کاندیدا آلبیکنس، به روش براث ‌میکرو دایلوشن بررسی شد. یافته‌ها: در این مطالعه، هیچ‌کدام از غلظت‌های گلاب،‌ رشد هیچ‌یک از میکروارگانیسم‌های مورد مطالعه را مهار نکرد. عصاره گل سرخ و روغن گل سرخ، هیچ‌کدام اثر مهاری بر روی پسودوموناس‌آئروژینوزا نداشت. حدّاقل غلظت مهاری عصاره گل سرخ در استافیلوکوکوس‌اورئوس mg/ml8، اشریشیاکلی و انتروکوکوس‌فکالیس mg/ml6 و کاندیدا mg/ml4 به‌دست آمد؛ همچنین حداقل غلظت مهاری روغن گل سرخ نیز در استافیلوکوکوس‌اورئوس و اشریشیاکلی µl/ml10، انتروکوکوس فکالیس µl/ml5 و کاندیدا µl/ml1 به‌دست آمد. نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج این مطالعه، می‌توان از اثرات ضدّ باکتریایی و ضدّ قارچی عصاره آبی گل سرخ و روغن گل سرخ برای کنترل عوامل عفونی بهره برد.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۰۹:۵۳
0
0
بنابراین مطالعه حاضر با هدف بررسی اثر ضدّ میکروبی چند گلاب صنعتی موجود در بازار و عصاره آبی گل سرخ و مقایسه آن با روغن گل سرخ انجام شده است. روش تحقیق: در این مطالعه تجربی، اثر ضدّ میکروبی پنج نوع گلاب صنعتی استاندارد موجود در بازار با غلظت‌های 1، 10، 25، 50، 75 و100 درصد، عصاره آبی گل سرخ با غلظت‌های 2/0، 2، 5، 10، 15 و mg/ml20 و روغن گل سرخ با غلظت‌های 10، 5، 5/2، 1 و µl/ml1/0 بر روی باکتری‌های استافیلوکوکوس‌اورئوس، انتروکوکوس‌فکالیس، اشریشیاکلی و پسودوموناس‌آئروژینوزا و مخمّر کاندیدا آلبیکنس، به روش براث ‌میکرو دایلوشن بررسی شد. یافته‌ها: در این مطالعه، هیچ‌کدام از غلظت‌های گلاب،‌ رشد هیچ‌یک از میکروارگانیسم‌های مورد مطالعه را مهار نکرد. عصاره گل سرخ و روغن گل سرخ، هیچ‌کدام اثر مهاری بر روی پسودوموناس‌آئروژینوزا نداشت. حدّاقل غلظت مهاری عصاره گل سرخ در استافیلوکوکوس‌اورئوس mg/ml8، اشریشیاکلی و انتروکوکوس‌فکالیس mg/ml6 و کاندیدا mg/ml4 به‌دست آمد؛ همچنین حداقل غلظت مهاری روغن گل سرخ نیز در استافیلوکوکوس‌اورئوس و اشریشیاکلی µl/ml10، انتروکوکوس فکالیس µl/ml5 و کاندیدا µl/ml1 به‌دست آمد. نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج این مطالعه، می‌توان از اثرات ضدّ باکتریایی و ضدّ قارچی عصاره آبی گل سرخ و روغن گل سرخ برای کنترل عوامل عفونی بهره برد.
آیناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۷:۲۳
0
0
سلام من 11 سالمه ومبتلا به کروناشدم

نمیدونم باید گلاب بخورم یا نه

؟؟؟؟؟؟؟!؟؟!!!!؟؟؟؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۸ - ۱۲:۲۳
0
0
سلام، دروغه
فاطمه
|
United States of America
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۸ - ۱۵:۰۳
0
2
روزی ۵۰۰ نفر میمیرن چقدر سخت میگیربن بابا بهتر ..همه سرشون گرمه کمتر به گرونی فک‌میکنبن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۰۹:۳۲
0
1
این مریضی دست سازه ساخت بشر هست و اینکه دولت ها خودشون نمیخوان داروی این مرضی توزیع بشه
دارن مردم رو میکشن
وگر نه گلاب خیلی خاصیت داره چرا آزمایش نمیکنن
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۰:۳۵
0
0
گلاب خاصییت گرمایی داره وبسیارخوشبو ونشاط آوراست به نظر من مشکلی نیست هرکسی دلش خواست میتونه بعدغذا یک قاشق غذا خوری میل کنه .ضمنا آقایون که اسم دکتر یدک میکشن بروید وآزمایش کنید ونتیجه قطعی به مردم بگین وباشک وشبهه جواب ندین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۰۰:۲۵
1
0
من کسی رو میشناسم که اعتیاد به تریاک داره و چند روزه شدیدا درگیر کرونا شده و ای سی یو بستریه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۰۱:۲۱
0
1
اگر واقعا به فکر یکدیگر هستیم از سفرهای غیر ضروری خود داری میکنم.که عامل شیوع این بیماری نباشیم . واقعا برای کسانی که رعایت نمیکنن متأسفم که حتی حاضر نیستید ماسک بزنن وبا چنین افرادی باید برخورد جدی کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۰۹:۴۴
0
0
همش دري وري جواب مردم ميدن امروز مشخص. شد كه اينا همه حرف مفت ميزنن فلان موشك وقلان بمان داريم شما كه توكل دنيا ميگين ميجنگيم بااين يه ذره ويروس مثل كل دنياي ريدين توخودتون منم نشنيدم ازچندتا پزشك هم پرسيدم درمورد ترياك گفت مشكوك بودن ولي بستري يامثببت نبودن اگه دولت اينوبخاد بگه. يا تأیيد كنه ديگه چيزي براخودشون نميمونه
الهه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۳:۲۱
0
1
با کرونا برای خودشون کاسبی راه انداختن... اینا باید مردم رو توی جهل نگه بدارند تا مثل زالو از خون مردم بخورند... در اثر ویروس کرونا تمامی مشاغل متضرر شدند و خیلی مشاغل تعطیل شدند و تنها پزشکان و آزمایشگاه ها و داروخانه ها هستند که بخاطر وجود این ویروس دارند درآمد بسیار زیادی کسب میکنند.... اگر گلاب، سیاه دانه، داروی امام کاظم و... مهار کننده کرونا باشه، هیچوقت وزرات بهداشت اعلام نمیکنه... چون درآمد میلیاردیش رو از دست میده... پشت تمام این اتفاقات یک مافیای بزرگ هست... آگاه باشید
پاسخ ها
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۰۹:۱۲
داروی امام کاظم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۵:۰۹
0
0
چرادکترای ماباطب اسلامی وسنتی مخالفن درصورتی که هم کم هزینه تره هم عوارض خیلی کمتری داره خب ازمایش کنین....یه بنده خدامیگفت توی خوزستان که وضعیت خطرناک شده بوددکترای طب سنتی داروی امام کاظم رودادن ب کرونایی هاوجواب داده .....نمیخوان امارکرونابیادپایین یابهتربگم ب نفعشونه که نیادپایین ومیزان مرگومیربیشتربشه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۲۱:۱۸
0
0
من تقریبا۲۵روزه پیش مشکل گوارشی پیداکردم وکربوشدم رفتم دکتردرجاگفت کروناداری بعدازدوروزرفتم ازمایش ازحلق دادم جوابش منفی شدولی واقعاداشتم و۸کیلووزن کم کردم هنوزم ضعف بدنی شدیددارم همش دوست دارم استراحت کنم ومهم این بودکه مجبورشدم چون تستم منفی بودسرکارم برم چندنفررومبتلاکردم نمیدونم میخوام بگم که ازمایش هم چرت وپرته همین ضمننا مادرمم تست خون کرونادادگفتن نداریدوفوت کردتوجوازدفنش هم زدن کروناخلاصه کی راست میگه کی دروغ خدامیدونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۰۹:۰۲
0
0
خوبه کاری کنیم تا واکسن را تولید میکنند الوده نشویم و اگر هم شدیم حرف پزشکان ومسولان را گوش کنیم وتوکل به خدا داشته باشیم
حقیقت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۰۹:۳۴
0
3
دوستان عزیز اگه پزشکان طب جدید میگفتن گلاب و داروهای گیاهی موثر هستند باید تعجب کنیم!
هیچ وقت و به هیچ وجه هیچ پزشک طب جدید یا مقام مسوولی نمیاد تایید کنه داروهای گیاهی رو.
این حقیقتی انکار ناپذیر هست که طب جدید با طب سنتی در جدال هست. هر موقع دیدین طب سنتی یه چیزی گفت و پزشکان طب جدید اونو انکار کردن یقین بدونید اون مطلب واقعیت داره!
داروهای شیمیایی هیچ وقت استفاده نکنید بدن رو داغون میکنه.
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۲۱:۲۷
1
2
هر داروی سنتی ممکنه برای تعدادی خوب باشه ولی بعضیها هم ممکن بهشون نسازه دکتر ها فقط میگن باید ازمایش بشه اصلا اعتقاد به داروی سنتی وعرقیات ندارند که هیچ کاش ارزش ان را رد نمی کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۶:۰۳
0
0
این هم یه نظر قطعیت ممکن نداشته باشه اما چون یک مایع خوش طعم و خوراکی است امتحانش ضرری نداره . به امید روزی که کرونا از بین بره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۰۹:۰۰
2
8
باید مسیر علمی خود را طی کند... شما خودتون که مسیرش رو بستین چطوری طی کند با واکسن چینی که به زودی وارد ایران میکنید و میخوایید ملت رو موش آزمایشگاهی چینیها کنید از خدا بترسید چینی پرستهای بی وجدان
خالق باج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۸:۵۴
0
0
با سلام خدمت دوستان
متاسفانه این بیماری موذی ترین و ناشناخته ترین بیماری هست .به نظر من مردم عزیز فقط رعایت کنن تا پیشگیری بشه وگرنه درمان نداره .
در هر لحظه و در بدن هر فردی خودشو به اشکال گوناگون نشان میده پس از نظر علمی نمیتوان واکسن براش ساخت.
هموطنان عزیز بهتره به جای زیر سوال بردن سواد کادر سلامت خودمون رعایت کنیم تا احتیاجمون به دارو و درمان نیفته.
دی دی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۳ - ۱۶:۱۷
2
3
وقتی همه ی دکتر مهندس های کشور جزو خانواده های درصد دارن
یعنی فقط با درصداشون به این مراتب رسیدن و هیچی از علم نمیدونن با نمره ده اونم به زور تقلب و کمک استادشون واحد هاشونو پاس میکنن معلومه که تا همه ی کشورا درمان کرونا رو پیدا نکن ایران نمیتونه بکنه البته بد نیستا جمعیت جهان به حد نرمالش میرسه اما اونایی که باید بمیرن نمیمیرن مردم بدبخت میمیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴۰۰/۰۱/۲۶ - ۰۳:۲۰
چرا حرف بیهوده میزنی
مشکات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۲۳:۵۱
1
0
والا بنظرم خیلی دیگه مردم چرت وپرت میگن من چند تک سرفه داستم بدون هیچ علامت دیگه ایی ترسیدم بخور گلاب دادم حالا نعس تنگی گرعتم همش باید خمیازه بکشم
ارمیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۱۵:۵۱
1
0
به حرف های این عروسک خیمه شب بازی گوش ندید تو رو خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۰۹:۰۹
1
0
طب اسلامی سنتی چیزهای زیادی برای گفتن داره میگه کلاه بپوشید جلو کرونارو میگیره!! موندم چرا نوبل پزشکی رو نمیدن به ایرانیا!
آگو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۱۳:۰۹
4
1
به حرفهای این پزشکهای کلاسیک گوش ندید. من خودم بالشخصه خیلی از کرونایی ها رو دیدم که با گلاب درمان شدن. اینها مجبورن چون جلوی طب سنی کم آوردن. به خدا هرکس به بیمارستان مخصوصا آی سی یو بره میمیره. شما تا حالا دیدین کسی تو خونه بستری بشه و بمیره؟!
علی نصیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ - ۱۱:۱۳
0
1
باسلام به همه سروران آنچه که من ازتریاک میدانم اینه که به علت وجودمرفین بی حس کننده قویه .یعنی هردردی توتن انسان باشه دیگه ساکت میشه .اگه فردی مثلا زانودرد داشته باشه بامصرف تریاک دیگه درد رو حس نمیکنه. حتی میتونه بدوه ولی درمان نشده فقط درد رو نداره. ما باحس درد درهرنقطه بدن به دنبال معالجه میریم . واین باعث میشه بیماریهارونمیفهمیم وطرف معتادیه مرتبه یا میمیره یا کلیه اش ازکارمی افته و.... چون مراحل پیشرفت بیماری روحس نکرده که بدنبال درمان بره. بنظرحقیرهردردی روبتونی تحمل کنی بهترازاستفاده ازمسکنه
محمد حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۴ - ۱۰:۲۸
0
1
چرت پرت نگین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ - ۰۱:۰۷
1
0
تورو خدا یه فکری کنید من دارم از استرس کرونا سکته میکنم واقعا تمام زندگیمو اعصابم به هم ریخته
captcha