مقام اردنی:‌ برای جلوگیری از الحاق کرانه باختری تلاش می‌کنیم
کد خبر: 3906492
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷

مقام اردنی:‌ برای جلوگیری از الحاق کرانه باختری تلاش می‌کنیم

«محمد ابو وندی»، سفیر اردن در فلسطین تصریح کرد: طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی بر روابط اردن و رژیم صهیونستی تأثیر خواهد گذاشت و مانع صلح خواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری معا، ابو وندی، سفیر اردن در فلسطین تأکید کرد که رژیم صهیونیستی در صورت اجرایی کردن طرح الحاق، جنگ را به جای صلح انتخاب کرده و پیامدهای این تصمیم را نه تنها در سطح روابط با اردن بلکه در سطح تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای دستیابی به صلح عادلانه و همه‌جانبه به تنهایی متحمل خواهد شد.

سفیر اردن دیروز دوشنبه، دوم تیر در سخنرانی خود در جشنواره ملی مرکزی در «اریحا» فلسطین با تأکید بر اینکه جلوگیری از طرح الحاق حمایت از صلح در منطقه است، گفت: اردن با همه طرف‌های ذی‌نفع برای جلوگیری از الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی و بازگشت به مذاکرات عادلانه و همه‌جانبه در راستای دستیابی به صلح همکاری خواهد کرد.

وی افزود: پادشاهی اردن معتقد است که اجرای طرح الحاق کرانه باختری شانس دستیابی به صلحی عادلانه و همه‌جانبه را تضعیف می‌کند و در روابط اردن و رژیم صهیونیستی و همه تلاش‌ها برای دستیابی به صلح، تأثیر ناخوشایندی خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: ما تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق سرزمین‌های فلسطین اشغالی را قاطعانه رد می‌کنیم، زیرا این امر ناقض قوانین بین‌المللی بوده و تهدیدی برای امنیت و رونق منطقه و همچنین تهدیدی برای نسل‌های آینده است و چنین تصمیمی نمی‌تواند بدون پاسخ باشد.

ابو وندی تأکید کرد که اردن تمامی اقدامات لازم برای حمایت از منافع و حقوق ملی مردم فلسطین، آزادی و حق آنها در تعیین سرنوشت و ایجاد کشوری مستقل به پایتختی «بیت‌المقدس» را مطابق با اساسنامه‌های بین‌المللی  انجام خواهد داد.

وی در پایان با اشاره به اینکه الحاق اراضی فلسطینی خطری است که راه حل دو طرف فلسطینی و صهیونیستی و همچنین همه پایه‌های روند صلح را از بین برده و منطقه را از صلح و امنیت محروم خواهد ساخت، گفت: مسئله فلسطین به عنوان اصلی‌ترین مسئله اردن باقی خواهد ماند و این کشور همچنان تمام تلاش خود را برای دستیابی به صلحی عادلانه و همه‌جانبه ادامه خواهد داد.

انتهای پیام
captcha