برگزاری غیرحضوری مسابقات قرآنی آموزش و پرورش قزوین
کد خبر: 3908242
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱

برگزاری غیرحضوری مسابقات قرآنی آموزش و پرورش قزوین

رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین اعلام کرد: سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز استان قزوین با دریافت حدود 800 اثر، به صورت غیرحضوری در حال برگزاری است.

مرحله استانی مسابقات قرآن آموزش و پرورش به صورت غیرحضوری در قزوین برگزار شد

محمودبنایی، رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز هر ساله در چهار مرحله آموزشگاه، منطقه، استانی و کشوری برگزار می‌شود و امروز پنج شنبه دوازدهم تیر سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در مرحله استانی در حال برگزاری است.

این مسئول اضافه کرد: منتخبین مرحله منطقه‌ای به صورت غیرحضوری در 2 بخش آوایی و پژوهشی در 11 رشته بخش قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ قرآن کریم، روش تدریس احکام، تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، اذان، مداحی، انشای نماز و احکام به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به این دانش آموزان و فرهنگیان در این دوره به رقابت می پردازند عنوان کرد: بیش از ۶۰ درصد متسابقین را دانش آموزان تشکیل می‌دهند که بیش از نیمی از آنان دانش آموزان دختر و بقیه پسران هستند.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: بخش آوایی به جهت جذابیت‌هایی که دارد بیشترین حضور دانش آموزان را به خود اختصاص داده است و دانش آموزان رغبت بیشتری برای حضور در آن دارند و سعی ما باید بر این باشد تا دانش آموزان برای شرکت در رشته پژوهشی نیز ترغیب شوند، در حقیقت می توان گفت پایه و اساس حضور دانش آموزان در این فعالیت از بخش آوایی شروع می‌شود.

وی یادآور شد: مسابقات آموزشگاهی در آذر و منطقه‌ای نیز در دی ماه 98 برگزار شد و بر اساس پیش‌بینی قرار بود مسابقات استانی به صورت حضوری در اسفند ماه برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا بعد از تعطیلات نوروز مقرر شد مسابقات استانی به‌صورت غیرحضوری برگزار شود.

بنایی اضافه کرد: بر این اساس مقرر شد دانش آموزان و فرهنگیان محتویات آثار خود را در قالب لوح فشرده تنظیم کرده و تحویل دهند و حدود ۸۰۰ اثر به دست ما رسید و ۴۰ داور را دعوت کردیم تا در ۲ مدرسه ریحانه و فرزانه مستقر شده و محتویات ارسالی برای مسابقه را بررسی کنند که بررسی داوران تا عصر ادامه خواهد داشت..

وی با اعلام اینکه متسابقین حفظ قرآن کریم در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل و در دو بخش دانش آموزان و فرهنگیان به رقابت خواهند پرداخت ، ادامه داد: مسابقات رشته حفظ قرآن کریم ۱۷ تیر با حضور 300 نفر از دانش آموزان و فرهنگیان و به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: نتایج این دوره از مسابقات تا پایان تیرماه اعلام خواهد شد و از هر رشته یک نفر و مجموعاً ۱۱ پسر و ۱۱ دختر دانش آموز و از بین فرهنگیان نیز ۱۱ خانم و ۱۱ آقا یعنی در هر رشته یک نفر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

وی اشاره کرد: هرساله از مهرماه فعالیت ما در عرصه قرآن و عترت در مدارس آغاز می‌شود و مطالب در قالب جزوات و کتابهایی تهیه شده و در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

بنایی گفت: هرساله مسابقات در سه بخش کتبی، آوایی و پژوهشی برگزار می‌شود ولی بخاطر کرونا بخش کتبی برگزار نشد و هر ساله برای بخش آوایی و پژوهشی منابعی را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهیم.

وی تصریح کرد: شعار همیشگی متولیان فرهنگ همیشه بر این بوده است که اگرچه مدارس تعطیل شدند ولی تربیت تعطیل نشده و سعی ما بر این بوده است که فرآیند برگزاری مسابقات و آموزش احکام، دین و اعتقادات و در حقیقت غنی کردن باورهای دینی دانش آموزان تعطیل نشود.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: باید از تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند نهایت استفاده را داشته باشیم و ما به عنوان‌متولیان فرهنگ استفاده صحیح از آن را رقم بزنیم که برگزاری مسابقات یکی از این روش‌هاست.

انتهای پیام
captcha