نگاه مواساتی بین کشورهای اسلامی برقرار باشد
کد خبر: 3908377
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳

نگاه مواساتی بین کشورهای اسلامی برقرار باشد

امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید روح مواسات را در خود زنده نگاه داریم، گفت: همه مسلمانان باید به فکر یکدیگر بوده و برای یکدیگر دلسوزی کنند، در گرانی‌ها و سوءمدیریت‌ها و بیکاری‌ها یکدیگر را تنها نگذاریم؛ همچنین با کشورهای اسلامی باید تعامل مواساتی داشته باشیم.

نگاه مواساتی بین کشورهای اسلامی برقرار باشد

به گزارش ايكنا از قزوين، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته این شهر که در مسجدالنبی برگزار شد، اظهار کرد: ولی فقیه است که وحدت و انسجام را در صفوف ملت ما و ملت‌های مسلمان جهان به وجود آورده، این ولی فقیه است که صهیونیست را بر جای خود نشانده و لحظه به لحظه دشمن را رصد و کنترل و مدیریت و تحقیر و تهدید می‌کند. اگر ما نظام ولایت فقیه نداشتیم، پراکنده‌هایی بودیم که طعمه گرگ‌های رانت‌خواری و ظلم می‌شدیم.

وی تصریح کرد: اگر ما با ولی فقیه همراه باشیم آینده روشنی برای ما بشارت داده شده است و ما را لایق ظهور حضرت حجت(عج) می‌کند. راه ظهور از مسیر درک رهبری دینی می‌گذرد اگر لیاقت درک رهبری را داشته باشیم خود را برای درک زمان ظهور آماده کرده‌ایم، اما اگر قدرناشناس باشیم جایگاهی در دوران ظهور نداریم.

امام جمعه قزوين در ادامه خطبه‌های نمازجمعه بیان کرد: ما اگر بخواهیم با تحریم‌های آمریکا مقابله کنیم آنچه از رهنموردهای امام راحل و رهبری یاد گرفته‌ایم دو کلمه است، ابتدا باید تولید داخلی را رونق دهیم و جهش تولید در جامعه دیده شود، این نسخه داخلی مقابله با تحریم‌های آمریکاست.

وی با بیان اینکه در ادامه باید روح مواساتی را در خود زنده نگاه داریم، تصريح کرد: همه مسلمانان باید به فکر یکدیگر بوده و برای یکدیگر دلسوزی کنند، در گرانی‌ها و سوءمدیریت‌ها و بیکاری‌ها یکدیگر را تنها نگذاریم؛ همچنین با کشورهای اسلامی و کشورهایی که مورد غضب آمریکا هستند باید تعامل مواساتی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در قزوین افزود: در یک دوره‌ای بساط مواسات در مسجدالنبی(ص) شهر قزوین پهن شد و در دوره‌ای دیگر هم پنج کشتی غول پیکر بنزین با اخلاق مواساتی به کشور محروم ونزوئلا فروخته شد، نگاه مواساتی باید بین کشورهای اسلامی برقرار باشد.

وی گفت: با نگاهی به هر دوره تاریخی شاهد مفاسد آمریکایی هستیم، روز گذشته سالروز سقوط هواپیمایی مسافربری ما بود که ۲۹۸ مسافر توسط آمریکایی‌ها کشته شدند که فرمانده این عملیات از سوی سران مستکبر آمریکا مورد تشویق قرار گرفت.

این خطیب نمازجمعه گفت: زمانی که آمریکایی‌ها فقط به دنبال ظلم و توطئه‌گری علیه ما هستند خیلی ذلیلانه است که گمان کنیم با مذاکره می‌توانیم پیشرفت کنیم. چرا به دنبال ذلت و ضعیف کردن خود در مقابل استکبار جهانی هستیم؟ اگر بر اساس آهنگ افرادی که مسیر ذلت را در پیش گرفته‌اند، حرکت کنیم سرانجامی نخواهیم داشت، راه ما مسیر عزت و اقتدار است. مسدود کردن دارایی‌های ایران در سال ۵۹ جزو دیگر ظلم‌های آمریکا نسبت به ملت ماست.

امام جمعه قزوین گفت: کشف کودتای نوژه در سال ۵۹ نیز جزو دیگر توطئه‌های آمریکا علیه ملت ایران بود، تاریخ ما پر است از این ظلم‌ها و دشمنی‌های استکبار جهانی که نباید آن‌ها را فراموش کنیم.

انتهای پیام
captcha