فعالیت ۳۱۳ مرکز «اطعام مهدوی» در سراسر کشور
کد خبر: 3909639
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۶

فعالیت ۳۱۳ مرکز «اطعام مهدوی» در سراسر کشور

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور از راه‌اندازی ۳۱۳ مرکز و آشپزخانه بزرگ و مجهز در سطح کشور در راستای طرح «اطعام مهدوی» خبر داد.

313 مرکز «اطعام مهدوی» در سطح کشور ایجاد شدبه گزارش ایکنا از یزد، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، روز گذشته، 19 تیرماه در دیدار با آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب به انجام افطار ساده اظهار کرد: در سال‌های قبل این طرح در مساجد با غذاهای ساده صورت می‌گرفت و امسال هم الگوی خوبی گرفته شد و در حوزه اطعام ورود خوبی داشتیم.

بختیاری از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی 313 مرکز و آشپزخانه بزرگ و مجهز در سطح کشور برای اطعام مهدوی خبر داد و گفت: در این طرح هر شب افطاری در بین نیازمندان توزیع و با حمایت‌های صورت گرفته، تعداد آشپزخانه‌ها به هشت هزار و 10 مورد رسید.

وی ادامه داد: پیش بینی ما این بود که در بالاترین سطح و بیشترین حجم کمک‌ها، بتوانیم 5 میلیون غذای گرم در این طرح توزیع کنیم، اما با کمک‌های صورت گرفته از سوی خیران و نهادهای خیریه به ویژه با اقدامات سپاه و بسیج، به 11 میلیون و 500 هزار پرس غذای گرم رسید. نکته بسیار مهم دیگر در این طرح، این بود که 105 هزار نفر به صورت رایگان در طول ماه مبارک رمضان در این آشپزخانه‌ها مشغول به فعالیت بودند.

بختیاری بیان کرد: با توجه به اینکه نیروی کمک به صورت رایگان فعالیت می‌کردند، هزینه هر پرس غذا بسیار کمتر شد و در بین نیازمندان توانستیم غذای بیشتری توزیع کنیم.

وی به توزیع بسته‌های غذایی و معیشتی در بین محرومان در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان همچنین دو میلیون و 200 هزار بسته معیشتی در بین محرومان توزیع شد که 500 هزار مورد از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و بنیاد مستضعفان صورت گرفت.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در ارتباط با کمیته امداد باید به آن توجه کرد، تلاش برای خودکفایی و توانمندسازی مددجویان است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین راهکارها برای رفع مشکلات اقتصادی به ویژه بیکاری، اقتصاد تعاونی است گفت: باید زمینه تقویت تعاونی‌ها و تشکیل این چنین مجموعه‌هایی در نقاط مختلف کشور را فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha