كمك به کادر درمان با رعایت مسائل بهداشتی صورت می‌گيرد
کد خبر: 3909711
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲

كمك به کادر درمان با رعایت مسائل بهداشتی صورت می‌گيرد

امام جمعه قزوین گفت: چند ماهی است که کادر درمان و پزشکی ما در حال تلاش و زحمت برای درمان بیماران هستند بنابراین همه ما باید کمک کنیم تا برای کادر درمان زحمت ایجاد نکنیم، متدینین، طلاب، دانشجویان و روحانیت ما دوباره برای کمک به کادر درمانی و خدماتی برنامه‌ریزی کنند تا در صورت نیاز آمادگی داشته باشند.

كمك به کادر درمان با رعایت مسائل بهداشتی صورت می‌گيرد

به گزارش ايكنا از قزوين،‌ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوين، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد، با اشاره به هفته عفاف و حجاب گفت: این مناسبت به واسطه کشتار مردمی که در مسجد گوهرشاد مشهد در مقابل نیرنگ استعماری رضاخانِ وابسته به انگلیس قیام کردند صورت گرفت. وی می‌خواست عفاف و حجاب را از بین ببرد اما ایستادگی مردم باعث شد رضاخان و حامیانش به شکست مفتضحانه وادار شوند.

امام جمعه قزوین بيان كرد: مردم ما با ایستادگی در برابر استعمار رضاخانی نشان دادند که زیر بار خواسته‌های استعمار نمی‌روند و اصالت‌های ایمانی خود را حفظ می‌کنند و برای آن ارزش قائل هستند.

وی در ادامه با اشاره به شیوع دوباره کرونا خاطرنشان کرد: زمانی که همه ما به خوبی می‌دانیم که این ویروس منحوس در بین مردم وجود دارد و عده زیادی را به مرگ و نابودی دچار کرده و حتی وضعیت استان قزوین را هم دچار مشکل کرده است، همه وظیفه داریم که مسائل بهداشتی را رعایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصريح کرد: البته امروز وضعیت استان قزوین در شيوع کرونا بحرانی نیست والا ما مثل اوایل سال نمازجمعه را برگزار نمی‌کردیم؛ ولی هم اکنون طبق نظر کارشناسان نمازجمعه با رعایت فاصله اجتماعی و حفظ مسائل بهداشتی درحال برگزاری است.

وی افزود: به لطف الهی اهل مسجد و نمازجمعه مسائل بهداشتی و سلامت را رعایت می‌کنند اما توصیه ما این است زمانی که در فضای عمومی جامعه حاضر می‌شوید هم مسائل بهداشتی را رعایت کنید، با رعایت نکردن مسائل بهداشتی، کادر درمانی و پزشکی استان خود را به زحمت مضاعفی می‌اندازيم.

این خطیب جمعه اظهار کرد: چند ماهی است که کادر درمان و پزشکی ما در حال تلاش و زحمت برای درمان بیماران هستند بنابراین همه ما باید کمک کنیم تا برای کادر درمان زحمت ایجاد نکنیم، متدینین، طلاب، دانشجویان و روحانیت ما دوباره برای کمک به کادر درمانی و خدماتی برنامه‌ریزی کنند تا در صورت نیاز آمادگی داشته باشند.

وی با اشاره به گرانی افسارگسیخته در جامعه تصريح کرد: این گرانی مردم ما را به زحمت زیادی انداخته است و مسئولان و مجلسی‌ها باید برای رفع این موضوع ورود پیدا کنند، اگر قرار است مجلس به دولت تذکر جدی دهد این اقدام باید سریع‌تر صورت بگیرد و امروز حتی برای این اقدام دیر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: مسئولان ما باید درک کنند که مردم در چه شرایط سخت اقتصادی قرار دارند و فشار گرانی و بیکاری و اوضاع نابسامان زندگی آن‌ها را سخت کرده است؛ امیدواریم مسئولان با فعالیت جهادی به داد مردم برسند و وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

این خطیب نمازجمعه در پایان بيان کرد: هر دستگاهی طبری‌های خود را بشناسند و اجازه ندهد اتفاقاتی رخ دهد که مفاسد برای مردم مشکلاتی ایجاد کند و تلفاتی در این حوزه داشته باشیم و سپس ورود کنند؛ باید به موقع مفسدان هر دستگاهی و مجموعه‌ای شناسایی شوند و طبری‌ها از سوءاستفاده مالی و اقتصادی بازداشته شوند.

انتهای پیام
captcha