نمازجمعه قلب فرهنگی شهر است/ لغو نماز جمعه ۳ مرداد قزوین و تاکستان
کد خبر: 3912168
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳

نمازجمعه قلب فرهنگی شهر است/ لغو نماز جمعه ۳ مرداد قزوین و تاکستان

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: دشمن با تهاجم فرهنگی به دنبال از بین بردن بنیان خانواده و فروپاشی ارتباطات اخلاقی، اجتماعی و اهداف اسلامی و ایرانی است. دشمن ابزار لازم را در اختیار دارد و برای رسیدن به اهداف خود تلاش‌های بسیاری کرده است و ما هم باید از پایگاه نماز جمعه به عنوان قلب فرهنگی شهر استفاده کنیم.

نمازجمعه قلب فرهنگی شهر است/ لغو نماز جمعه ۳ مرداد قزوین و تاکستان

به گزارش ايكنا از قزوين، حجت‌الاسلام‌والمسلمين حسن دهقان‌نژاد، مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قزوین، در نشست خبری با اهالی رسانه که امروز دوم مرداد در شبستان امام علی(ع) مسجد النبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی است و ۴۱ سال از اقامه نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و در این سال‌ها دستاوردهای زیادی را در این نهاد شاهد بودیم.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قزوین خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) از نماز جمعه به عنوان «سنگر» و رهبر معظم انقلاب نیز از آن به عنوان «قرارگاه» یاد کردند؛ در دهه ۶۰ کشور درگیر جنگ تحمیلی بود و در دهه ۷۰ نیز کشور با جنگ فرهنگی دشمن مواجه و موجب شد نماز جمعه به‌عنوان قرارگاه اخلاق، بصیرت و ایمان باشد تا این ویژگی‌ها در مردم تقویت شده و متزلزل نشود.

وی با بیان اینکه در یک «قرارگاه» می‌توان در مقابل هجمه‌های دشمن آرایش دفاعی داشت، افزود: در حال حاضر ایمان، بصیرت و تقوای مردم مورد هدف دشمن قرار گرفته و امامان جمعه باید با استفاده از فرصت نمازجمعه تبیین و آگاهسازی داشته باشند چون تبلیغات چهره به چهره با مردم بسیار تأثیرگذار است.

هدف دشمن نابودی خانواده است

دهقان‌نژاد تصریح کرد: دشمن با تهاجم فرهنگی به دنبال از بین بردن بنیان خانواده و فروپاشی ارتباطات اخلاقی، اجتماعی و اهداف اسلامی و ایرانی است. دشمن ابزار لازم را در اختیار دارد و برای رسیدن به اهداف خود تلاش‌های بسیاری کرده است و ما هم باید از پایگاه نماز جمعه به عنوان قلب فرهنگی شهر استفاده کنیم.

وی گفت: امام جمعه باید بسترهای فرهنگی را در قلب فرهنگی ایجاد کند و با استدلال‌های قابل فهم و ارتباطات اجتماعی با جوانان و برنامه‌ریزی به این سمت پیش رود در همین راستا اهمیت نقش نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و امامان جمعه تبیین و آشکار می‌شود.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قزوین اشاره کرد: در ۴۰ سالگی انقلاب رهبر معظم انقلاب گام دوم را ترسیم و صفحه جدیدی از انقلاب را آغاز کردیم که این بیانیه و نقشه راه انقلاب اسلامی مبتنی بر خودسازی، جامعه‌سازی و در نهایت تشکیل تمدن اسلامی است و در آن بر جوان‌گرایی تأکید ویژه‌ای شده است. اگر امامان جمعه اخلاق‌مدار باشند و با جوانان ارتباط موثر برقرار کنند قطعاً شاهد حضور پرشور جوانان در نماز جمعه خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه نباید فراموش کنیم که نمازجمعه دانشگاه انقلاب است، اضافه کرد: ائمه جمعه باید در خطبه‌ها به بیان سخنان مطابق با واقعیت‌، مستدل و بر اساس علم بپردازند و از طرفی از نظرات جوانان نیز استفاده کنند؛ همچنین کوتاه بودن خطبه‌ها یکی از عوامل جذب جوانان است و رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر آن تأکید دارند.

چند امام جمعه استان جابه‌جا می‌شوند

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قزوین اعلام کرد: به زودی در چند شهر استان شاهد جابه‌جایی امامان جمعه خواهیم بود و برخی از امامان جمعه مانند حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه الموت بازنشسته و سنگر را تحویل فرد دیگری خواهد داد؛ برای انتخاب ائمه جمعه جوانانی در حوزه‌های علمیه شناسایی شدند که از علم، آگاهی و بصیرت برخودار هستند و علاوه بر آن به عنوان نیروهای جهادی شناخته می‌شوند و مردم‌داری هم دارند.

وی عنوان کرد: تشکیل هیئت اندیشه‌ورز از دیگر اقدامات و ابتکاراتی است که ائمه جمعه باید نسبت به تشکیل آن اقدام کنند تا در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از ظرفیت جوانان، نخبگان، دانشگاهیان، روحانیت و پیشکسوتان استفاده کنند؛ در حقیقت این هیئت به عنوان بازوان فکری ائمه جمعه عمل خواهد کرد البته ائمه جمعه در هیئت اندیشه‌ورز می‌توانند از ظرفیت فعالان رسانه‌ای نیز استفاده کنند.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قزوین تشریح کرد: خلاقیت در نماز جمعه یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است و تبلیغ چهره به چهره ائمه جمعه و تشکیل هیئت اندیشه ورز می‌تواند موجب دریافت ایده‌های نو شود. تشکیل میز خدمت یکی از ابتکارات نو در استان بود البته متاسفانه گاهی مشاهده می‌کنیم که مسئولین در سالروز تشکیل سازمان خود در نماز جمعه حضور پیدا کرده و به دنبال کار نمایشی و رسانه‌ای هستند در حقیقت می‌توانیم بگوییم که این‌گونه مدیران از بستر نمازجمعه استفاده ابزاری می‌کنند.

اين مسئول یادآور شد: ۱۹ پایگاه نماز جمعه در استان وجود دارد و ماهانه جلسات مستمر با حضور تمامی آن‌ها برگزار می‌شود؛ یکی از شرایط انتخاب ائمه جمعه دارا بودن مدرک سطح سه علمی حوزه علمیه است.

لغو نماز جمعه ۳ مرداد قزوین و تاکستان

دهقان‌نژاد تأکید کرد: فسادستیزی و عدالت طلبی از موضوعات مهم است و امامان جمعه می‌توانند با مستندات و دلایل محکم در راستای ستادستیزی حرکت کنند چون فسادستیزی از جمله موارد مطرح شده در گام دوم انقلاب است. امام جمعه می‌تواند نقش هدایت‌گری و تسهیل‌گری داشته باشد بر همین اساس در سال جهش تولید از ظرفیت نخبگان استفاده خواهیم کرد.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قزوین در پایان اعلام کرد: وضعیت شهر قزوین و تاکستان هشدار اعلام شده است و حفظ جان مردم بر همه چیز اولویت دارد به همین جهت نماز جمعه سوم مرداد در شهرهای قزوین و تاکستان اقامه نخواهد شد؛ البته لازم است که اعلام کنیم نماز جمعه در دیگر شهرها برپا می‌شود.

انتهای پیام
captcha