رشد 74 درصدی جمع‌آوری زکات در قزوین
کد خبر: 3914476
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
طی چهار ماه نخست سال جاری صورت گرفت؛

رشد 74 درصدی جمع‌آوری زکات در قزوین

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین گفت: طی چهار ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان زکات جمع آوری شده در استان قزوین ۷۴ درصد رشد داشته است.

رشد 74 درصدی جمع آوری زکات در قزوینبه گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین باب‌الله شهسواری، رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین، در مراسم تجلیل از یکی از زکات دهندگان و عاملان پرتلاش زکات در روستای کمال آباد بیان کرد: زکات دستور الهی است و با تدبیر مقام معظم رهبری شورای زکات در کشور و استان‌ها تشکیل شد تا این فریضه بر زمین نماند.

وی ادامه داد: سبک شمردن زکات ممکن است در ابعاد مختلف زندگی انسان اثرات سوء برجا بگذارد از این رو باید نسبت به اجرای زکات توجه بیشتری داشته باشیم.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: زکات همراه با نماز در قرآن آمده است و این همراهی که بارها و بارها تکرار شده، نشان از اهمیت ادای زکات در کنار اقامه نماز دارد.

وی اعلام کرد: طی چهار ماهه سال گذشته پنج و نیم میلیارد تومان و طی چهار ماهه سال جاری ۹ و نیم میلیارد تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شده که این میزان زکات جمع آوری شده نشان از رشد ۷۴ درصدی دارد.

حجت الاسلام شهسواری افزود: موضوع فرهنگ سازی و تبیین جایگاه زکات در زندگی و جامعه امروز یکی از ضرورت‌هایی است که باید به آن توجه شود، برای این امر در مرحله اول جامعه هدف افرادی هستند که پرداخت زکات بر آنها واجب است و در گام بعدی باید برای سایر افراد جامعه نیز، این موضوع آگاه سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۱۰ نفر از روحانیون و طلاب در روستاهای مختلف استان مستقر شده‌اند تا نسبت به تبیین مسئله زکات و جایگاه آن اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha