«انسان آسمان»؛ پنجره‌ای به علی‌شناسی از منظر امام موسی صدر
کد خبر: 3914925
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳

«انسان آسمان»؛ پنجره‌ای به علی‌شناسی از منظر امام موسی صدر

کتاب «انسان آسمان» ششمین جلد از مجموعه در قلمرو اندیشه امام موسی صدر است که مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها و نوشته‌های امام موسی صدر درباره امیرالمؤمنین علی (ع) در آن منتشر شده است.

«انسان آسمان»؛ پنجره‌ای به علی‌شناسی از منظر امام موسی صدربه گزارش ایکنا؛ کتاب «انسان آسمان» ششمین جلد از مجموعه در قلمرو اندیشه امام موسی صدر است که مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها و نوشته‌های امام موسی صدر درباره امیرالمؤمنین علی (ع) در آن منتشر شده است که به مناسبت ایام عید سعید غدیر خم مطالعه آن پیشنهاد می شود.

امام صدر در این مجموعه گفتار‌ها نگاهی ویژه به مسائل مختلفی، همچون زندگی و شهادت امیرالمؤمنین، ویژگی‌های فردی و اخلاقی ایشان، واقعه غدیر، مفهوم ولایت و وظایف و مسئولیت‌های شیعیان دارد.

مطالب این کتاب را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد. بخش اول، مجموعه‌ گفتارهای امام موسی صدر به مناسبت ولادت امیرالمؤمنین، بخش دوم، سخنان ایشان درباره واقعه غدیر و ولایت حضرت علی(ع) و بخش سوم، مطالبی است که امام موسی صدر به مناسبت شهادت حضرت بیان کرده‌ است. در پیوست کتاب نیز تصاویر دست‌نوشته‌ای از امام موسی صدر درباره امام علی(ع) آمده که ترجمه آن با عنوان «علی علیه‌السلام در چند سطر» در ابتدای کتاب منتشر شده است.

عناوین گفتارها و مقالاتی که در این کتاب آمده به این شرح است: علی(ع) در چند سطر؛ علی(ع) موحد بود و بس؛ میلاد امام علی(ع)؛ امام علی(ع) و پویایی رهبری؛ ابلاغ پیام در غدیر خم؛ روز ولایت، روز امام علی(ع)؛ انسانیت پارساپیشه؛ عید غدیر، عید ولایت؛ امام علی(ع) معیار راستین سنجش؛ بعد درونی شخصیت امیرالمؤمنین(ع)؛ شهادت امیرالمؤمنان(ع)؛ شأن امت و سرنوشت آن و پیشینه غدیر.

انتهای پیام
captcha