اجرای طرح اطعام غدیر در کانون‌های مساجد قزوین
کد خبر: 3915122
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰

اجرای طرح اطعام غدیر در کانون‌های مساجد قزوین

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از اجرای طرح اطعام غدیر در کانون‌های مساجد استان قزوین به مناسبت عید سعید غدیر خم خبر داد.

اجرای طرح اطعام غدیر در کانون‌های مساجد قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی رمضانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، گفت: در آستانه عید سعید غدیر خم هستیم که به همین مناسبت برنامه‌های متعددی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: یکی از برنامه‌های کانون‌ها، برگزاری مراسم جشن غدیر در فضای مجازی است که علاقه‌مندان از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌توانند در این جشن‌ها شرکت کنند.

وی عنوان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی نظیر مسابقه کتاب‌خوانی، پیامک خطبه غدیر، مسابقه نقاشی و غیره از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد به مناسبت این عید بزرگ است.

حجت‌الاسلام رمضانی تأکید کرد: در روایتی از امام صادق (ع) آمده است «غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق، یک میلیون شهید و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد»، با توجه به اهمیت اطعام در این روز طرح اطعام غدیر یکی از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که به مناسبت غدیر اجرایی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین بسته‌های معیشتی هم توسط کانون‌ها تهیه و به مناسبت این عید بزرگ در بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود که در واقع این اقدام در راستای کمک‌های مؤمنانه‌ای است که از زمان شیوع کرونا آغاز شده و در کانون‌های مساجد هم انجام می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین یادآور شد: عید سعید غدیر خم واقعه ماندگار در اسلام است که نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشت و پیامبر گرامی اسلام مهم‌ترین مأموریت خود را در آن به انجام رساند بنابراین باید در نشر و تبیین این واقعه تلاش شود و این ایام فرصتی است تا بتوانیم در این مسیر گام برداریم.

انتهای پیام
captcha