تولید محتوا؛ مهمترین نیاز برای ترویج فرهنگ غدیر در عرصه بین‌الملل
کد خبر: 3915315
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
ظریف‌منش تصریح کرد؛

تولید محتوا؛ مهمترین نیاز برای ترویج فرهنگ غدیر در عرصه بین‌الملل

رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به لزوم ترویج و تبیین فرهنگ علوی در سطح ملی و بین‌المللی، تولید محتوا در زمینه غدیر را مهمترین نیاز این حوزه دانست.

تولید محتوا مهمترین نیاز ترویج فرهنگ غدیر در عرصه بین‌المللیحسین ظریف‌منش، رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برنامه‌های این سازمان در طول سال برای ترویج فرهنگ غدیر، اظهار کرد: برنامه‌های ما که در گذشته فقط در عید سعید غدیر برگزار می‌شد با همکاری مردم و مسئولان به دهه امامت و ولایت تبدیل شد و این دهه با هدف ترویج غدیر و تبیین فلسفه آن طراحی شد.
 
وی افزود: ایام میلاد نور نیز از ولادت حضرت جواد الائمه(ع) تا ولادت امیرالمؤمنین حضرت علی(ع)، طی دو سال اخیر نام‌گذاری شد که به صورت محدود برنامه‌هایی را برگزار کردیم، اما از امسال برای گرامیداشت این ایام به صورت گسترده برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بتوانیم به ترویج فضائل امیرالمؤمنین(ع) و تعالیم علوی در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، خانواده، سبک زندگی، نظامی و فرهنگی بپردازیم.

ظریف‌منش بیان کرد: در طول سال به ویژه ایام شهادت حضرت و دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه‌های خاص دیگری را نیز اجرا می‌کنیم. بعضی از همایش‌های تخصصی را نیز به جای تمرکز در عید سعید غدیر در طول سال برنامه‌ریزی کرده و برگزار می‌کنیم تا بتوانیم به صورت مداوم فرهنگ غدیر را ترویج کنیم.

رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر بیان کرد: در عرصه بین‌المللی نیز با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مذاکراتی داشته و قرار شد زمینه استمرار منظم و دائمی را برای ترویج فرهنگ علوی در کشور‌های مختلف فراهم کنند. ضمن اینکه برای این هدف، حکمی را برای رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) صادر کرده‌ایم تا رئیس نمایندگی بنیاد غدیر در مجمع را داشته و زمینه‌ای برای فعالیت‌های غدیری در این مجمع نیز به وجود بیاید.

وی یادآور شد: در حال حاضر نیاز ما محتوایی است که بتواند پاسخگوی جامعه بشری باشد. در این زمینه باید حوزه‌های علمیه و اندیشمندان اسلامی همکاری کنند و پس از تولید محتوا، پیام آن در جهان اسلام و غیر اسلام منتشر شود. بخشی از این کار را بنیاد غدیر انجام داده و بخش دیگر را باید سازمان‌های متولی مانند وزارت خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جامعه‌المصطفی العالمیه و مجمع جهانی اهل بیت(ع) بر عهده گرفته و آن را جزء برنامه‌های خود قرار دهند.
انتهای پیام
captcha