طبخ ۱۴ هزار پرس غذا برای نیازمندان به نیت سنت حسنه اطعام غدیر
کد خبر: 3915341
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
رئیس فرهنگ‌سرای عترت خبر داد؛

طبخ ۱۴ هزار پرس غذا برای نیازمندان به نیت سنت حسنه اطعام غدیر

رئیس فرهنگ‌سرای عترت با بیان اینکه برای زنده نگه داشتن سنت حسنه اطعام غدیر و ترویج فرهنگ اطعام نیازمندان، مراسم نذری‌پزان با طبخ ۱۴ هزار پرس غذا و توزیع آن میان نیازمندان برگزار می‌شود، گفت: این برنامه امروز و همزمان با عید غدیر خم در میدان آیینی امام حسین(ع) در حال اجراست.

مصطفی بیات، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و رئیس فرهنگ‌سرای عترت، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه امسال با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹، برای حفظ سلامتی شهروندان اجرای بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری و برپایی اجتماعات با محدودیت همراه شده است، گفت: به همین علت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی سلامت شهروندان حاضر در مراسم، برنامه‌های عید غدیر خم در میدان آیینی امام حسین(ع) اجرا می‌شود.

وی افزود: جشن عید غدیر در میدان آیینی امام حسین(ع) با مشارکت فرهنگ‌سرای عترت و هیئت رزمندگان اسلام و همچنین مؤسسه خیریه راحیل تدارک دیده شده است که برنامه نخست شب گذشته جمعه ۱۷ مرداد ماه از ساعت ۱۸ با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی قمی و مدیحه‌سرایی سیدمجید بنی‌فاطمه و محمدحسین پویانفر با حضور پرشور مردم برگزار شد.

رئیس فرهنگ‌سرای عترت، با بیان اینکه برنامه دوم امروز مصادف با عید غدیر خم در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار می‌شود، ادامه داد: برای زنده نگه داشتن سنت حسنه اطعام غدیر و ترویج فرهنگ اطعام نیازمندان مراسم نذری‌پزان با عنوان «مائده غدیر» و طبخ ۱۴ هزار پرس غذا و توزیع آن میان نیازمندان روستا‌ها و شهر‌های اطراف تهران با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود. این برنامه از ساعت سه صبح آغاز شده و تا ۳ بعد از ظهر ادامه دارد و بعد از طبخ غذا فقط بین نیازمندان توزیع می‌شود.
 

بیات با بیان اینکه این برنامه با مشارکت مؤسسه خیریه راحیل، پیش‌بینی شده است، گفت: تمام هزینه‌های این برنامه از سوی کمک‌های مردمی انجام شده است و هیچگونه هزینه دولتی برای آن پیش‌بینی نشده است. در این مراسم بخشی از میدان آیینی امام حسین(ع) را برای نشستن شهروندان فرش کرده‌ایم تا افراد با رعایت فاصله اجتماعی بتوانند از برنامه‌های ویژه این دو روز بهره‌مند شوند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ افزود: برنامه امروز نیز از ساعت ۱۸ با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان و مدیحه‌سرایی جمعی از مداحان سرشناس کشور و با حضور پرشور مردم برگزار می‌شود. البته در طول مراسم و برای رعایت سلامت شهروندان با تکمیل ظرفیت فضای پیش‌بینی شده میدان بسته می‌شود و برای افراد جدید پذیرش نداریم.
انتهای پیام
captcha