مهم‌ترین پیام غدیر حفظ و تقویت ارتباط بین خدا و انسان است
کد خبر: 3915351
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸

مهم‌ترین پیام غدیر حفظ و تقویت ارتباط بین خدا و انسان است

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه ارومیه گفت: مهم‌ترین پیام غدیر حفظ و تقویت ارتباط بین خدا و انسان است و این ارتباط پس از پیامبر اسلام(ص) از طریق امامام معصوم(ع) برقرار می‌شود.

مشکلات جوامع غربی ناشی از عدم توسل به قرآن و عترتحجت‌الاسلام سیامک جعفرزاده، عضو هیئت ‌علمی دانشگاه ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: مهم‌ترین پیام غدیر حفظ و تقویت ارتباط بین خدا و انسان بوده از آنجایی که پیامبر (ص) به‌عنوان خاتم‌انبیا معرفی شد باید جایگزینی پس از خویش برای جلوگیری از تصور قطع ارتباط بین معبود و بنده معرفی می‌کرد.

وی افزود: باید افرادی برای حفظ این ارتباط وجود داشته باشند و امامان معصوم چنین وظیفه خطیری را بر عهده گرفتند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده ادامه داد: در روز غدیر رسول اکرم به ارزش و اهمیت جان و مال انسان‌ها در دین اسلام اشاره کرد، همان اصولی که بعدها در منشور حقوق بشر مطرح شد.

وی بیان کرد: پیام غدیر، پیام ولایت است و می‌گوید که ای انسان رابطه شما با خدا، با آمدن آخرین پیامبر قطع نشده و هر انسانی در هر زمانی نیازمند فردی کامل است که ارتباط بین انسان‌ها و حق تعالی را حفظ کند.

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه ارومیه گفت: از دیگر پیام‌های غدیر، حکومت اسلامی بر مبنای عدالت بود که با نگاه به حکومت کوتاه مدت حضرت‌علی(ع) می‌توان به این موضوع دست یافت زیرا جان و مال مردم بسیار ارزشمند است.

وی افزود: اگر واقعه غدیر و حکومت امیرالمومنین(ع) مورد تحریف افراد ناآگاه قرار نمی‌گرفت و این حکومت سلسله‌وار تاکنون ادامه می‌یافت بسیاری از مشکلات جامعه کنونی ما و جوامع اسلامی وجود نداشت.

عضو هیئت‌ علمی‌ دانشگاه ارومیه اظهار کرد: خداوند متعال به رسول خود امر می‌کند که حکومت و سیاست را به علی(ع) واگذار کند تا به همگان ثابت شود که این ولایت و حکومت الهی بود و براساس نسبت فامیلی نبوده است.

وی افزود: منافقان چون در زمان پیامبر(ص)، به دلیل ارتباط قوی بین مردم و پروردگار و نبی‌الله، نمی‌توانستند به مخالفت علنی علیه اسلام گام بردارند و بعد از پیامبر(ص) چون این ارتباط ضعیف شد، توانستند تفرقه‌افکنی کنند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با اشاره به حدیث ثقلین گفت: پیامبر(ص) دو چیز را در بین مردم به امانت گذاشت که یکی قرآن و دیگری عترت که همان اهل‌بیت ‌عصمت و طهارت(ع) است و اگر مسلمانان به این دو متوسل شوند، جامعه اسلامی هرگز گمراه و متفرق نخواهد شد و سردرگمی برخی از جوامع کنونی و غرب به دلیل عدم تمسک‌جویی به این دو است.

انتهای پیام
captcha