غدیر، زمامداری حکومت اسلامی به دست انسانی صالح است
کد خبر: 3915358
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
عالم شیعی هند در گفت‌وگو با ایکنا:

غدیر، زمامداری حکومت اسلامی به دست انسانی صالح است

حجت‌الاسلام سیدصادق حسینی، از علمای شیعه هند با تأکید بر اینکه صحبت از غدیر، یعنی زمامداری حکومت اسلامی به دست انسانی صالح، گفت: ضعف اطلاعاتی پیروان غدیر، اندک بودن تعداد شیعیان، نداشتن ‌قدرت سیاسی، فشار حکام بر پیروان اهل‌بیت (ع) از دلایل شناسانده نشدن غدیر به جهانیان است.

حجت‌الاسلام سیدصادق حسینی، از علمای شیعه هند در گفت‌وگو با ایکنا؛ درباره واقعه غدیر خم با بیان این آیه قرآن «یَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ» گفت: روز غدیر، روز تکمیل دین اسلام و یأس و ناامیدی کفار است. طبق آیه قرآن، واقعه غدیر چنان مهم است که اگر پیامبر(ص) کوتاهی می‌کرد و خبر را به مردم نمی‌رساند؛ «فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ»، رسالت بیست ‌و سه ساله ‌تبلیغ حضرت ناتمام و ناقص می‌ماند.

وی افزود: دینی می‌تواند اسلام تلقی شود که مورد رضایت‌ خدا قرار گیرد. در روز غدیر، با انتصاب امام برای امت اسلام، خداوند راضی ‌شد و اسلام را به عنوان دین برای مردم جهان پسندید. بدون انجام رسالت معرفی امیر مؤمنان به‌عنوان جانشین پیامبر، رضایت پروردگار حاصل نمی‌شد.

حسینی با بیان اینکه شناخت اهمیت غدیر در جهان به دلایل متعدد روند سریعی نداشته است، اظهار کرد: ضعف اطلاعاتی پیروان غدیر، اندک بودن تعداد شیعیان، نداشتن ‌قدرت سیاسی پیروان، جنایت و فشار حکام اسلامی بر پیروان اهل‌بیت (ع) که به وقایعی همچون عاشورا منتج شد، از جمله دلایلی به شمار می‌آیند که سبب شد غدیر آن گونه که باید شناسانده نشود.

این عالم شیعی هند ادامه داد: ظلم، تعدی و وحشیگری که امروز در جهان دیده می‌شود نیز به این دلیل است که غدیر هنوز در جهان شناسانده نشده است. جمهوری اسلامی ایران در حکم یک بلندگوی بزرگ در جهان است که پیام غدیر را برای جهانی بیان می‌کند.

وی گفت: علمای سلف ما آنچه را که در حد و توان خود داشتند در دوران ظلم و تجاوز به پیروان اهل بیت عصمت و طهارت انجام دادند. صدها کتاب با زحمات و مسافرت‌های فراوان و طی هزاران کیلومتر نوشته شده که الغدیر و عبقات الانوار از آن جمله است. همچنین صدها هزار مقاله، مجله، تحقیق، خطابه، منبر و مناظره نوشته و برگزار شد.

حسینی با اشاره به بررسی و واکاوی حدیث و واقعه غدیر و شرح آن که بارها صورت گرفته است، ادامه داد: به واسطه این اقدامات و مجاهدت‌ها، امروز یک مکتب غنی غدیری داریم که همین موضوع سبب شده که بتوانیم امام علی(ع) را امروز بیشتر در جهان معرفی کنیم.

وی از پایه‌ریزی نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلابی که با رهبری امام خمینی(ره) انجام شد، به عنوان یکی از راهکارهای معرفی امام علی(ع) به جهانیان یاد کرد و افزود: امروزه در مجامع سیاسی، علمی و اعتقادی صحبت از غدیر است. صحبت از غدیر یعنی رهبری انسان‌ها باید به دست انسانی صالح باشد.

حسینی گفت: غدیر یعنی امامت و رهبری بندگان صالح و الهی که در حکومت‌داری آنان، ظلمی وجود ندارد. در چنین حکومتی، تجاوز، تعدی و جنایت نسبت به دیگران جایی ندارد. در این حکومت، عدل و دادگستری موج می‌زند و حق مردم ادا می‌شود. نمونه چنین حکومتی، جمهوری اسلامی ایران با رهبری فقیهی عادل و مجتهدی آگاه به مسائل روز است.

وی افزود: وقتی وارثان غدیر، عاملان اصلی حکومت باشند، نظام مستقل سیاسی عزتمند را پایه‌گذاری می‌کنند. چنین حکومتی به ابرقدرت‌ها باج نمی‌دهد. حکومتی این چنین که بر پایه اسلام بنا نهاده شده است، یک الگوی زمامداری مردم‌سالاری دینی برای جهان به شمار خواهد رفت.

حسینی اظهار کرد: با این احوال تصور کنیم که اگر زمام قدرت به دست امام معصوم (ع) باشد، آن زمان چه نتایجی ایجاد خواهد شد. متأسفانه آن طور که به ما سفارش شده است، غدیر را ارج ننهادیم و نسبت به رسالت خود درباره غدیر کوتاهی کردیم. برای شناساندن غدیر باید از راه‌های مختلف و ابزارهای موجود در این زمان، همچنین امکاناتی که پیش رو داریم استفاده کنیم.

وی به برگزاری جشن‌ غدیر و به کار گرفتن شبکه‌های مجازی اعم از توئیتر، فیسبوک و یوتیوب اشاره کرد و آنان را از جمله ابزارها برشمرد و ادامه داد: خطابه، شعرسرایی و اعزام مبلغ در ایام غدیر از دیگر راهکارها برای معرفی غدیر است.

حسینی گفت: فررندان شیطان بعد از رحلت پیامبر اسلام دست به کار شدند تا مسیر نبوت و امامت را به بیراهه بکشانند و تلاش خود را در این راه به کار گرفتند و تا حدود زیادی موفق شدند. امروز نیز همان بقایای نسل شیطانی با رهبری آمریکای جهان‌خوار با روش‌های مختلف دست به کار شده‌اند که الگوی حکومت‌داری غدیر را از بین ببرند و مانع از شکل‌گیری آن شوند.

وی اظهار امیدواری کرد که فرزندان امام راحل و پیروان رهبر معظم انقلاب در این مسیر تلاش کنند و به دشمنان اجازه ندهند که صدای غدیری مجاهدان اسلام را که  امروز از جای جای جهان طنین‌انداز است، خاموش کند.

گفت‌وگو از آزاده غلامی

انتهای پیام
captcha