برای تداوم برنامه‌های قرآنی در ایام کرونا برنامه‌ریزی شود/ تشکیل اتاق فکر فعالیت‌های مجازی
کد خبر: 3915396
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
حافظ قرآن:

برای تداوم برنامه‌های قرآنی در ایام کرونا برنامه‌ریزی شود/ تشکیل اتاق فکر فعالیت‌های مجازی

حافظ قرآن چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان قم با بیان اینکه اتاق فکر فعالیت‌های مجازی ایجاد شود، گفت: برای تداوم برنامه‌های قرآنی در ایام کرونا برنامه‌ریزی شود.

برای تداوم برنامه‌های قرآنی در ایام کرونا برنامه‌ریزی شود/ تشکیل اتاق فکر فعالیت‌های مجازیفاطمه اسماعیلی، شرکت‌کننده در رشته حفظ 20 جزء چهل وسومین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه استان قم در گفت و گو با ایکنا از قم، گفت: از دوره دبیرستان در مسابقات قرآن و در رشته حفظ شرکت داشتم و رتبه‌های اول،  دوم و سوم را در بخش دانشجویی و در سطح ملی و استانی دارم.

وی اضافه کرد: اینکه امسال این مسابقات به خاطر کرونا تعطیل نشد جای قدردانی و تشکر دارد و با این وجود روند اجرایی خوبی را هم شاهد بودیم و با امکانات مناسبی برگزار شد.

اسماعیلی تصریح کرد: این مسابقات در راستای تامین منویات رهبری در مورد تربیت ده میلیون حافظ قرآن است لذا اگر کسی رتبه هم نیاورد نباید ناامید شود زیرا در راستای فرمایش ایشان قدم برداشته و خودش را محک زده است.

وی با اشاره به نقش مفاهیم قرآن، بیان کرد: مهمتر از حفظ قرآن، درک مفاهیم آن و در نهایت عمل به آیات الهی است که نقش مهمی در سبک زندگی دارد؛ سبک زندگی اسلامی که رهبر انقلاب هم تاکید زیادی بر روی آن دارند.

این حافظ قرآن با اشاره به تاثیر کرونا روی فعالیت‌های قرآنی، تصریح کرد: تاثیر کرونا بر برنامه‌های قرآنی قابل انکار نیست، ما از جلسات حضوری و یکسری کلاس‌های قرآنی محروم شدیم که مایه اندوه است ولی نباید این مسئله سبب شود تا به صورت کلی این فعالیت‌ها تعطیل شود.

اسماعیلی بیان کرد: جلسات و محافل قرآنی و برکاتی که به دنبال دارد لازم و حیاتی است و نباید تحت‌ا‌لشعاع قرار بگیرد لذا باید با رعایت دستورات بهداشتی و فاصله گذاری تداوم یابد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت فضای مجازی هم بسیار خوب است ولی باید توام با خلاقیت و اندیشه باشد و اتاق فکری در این عرصه ایجاد شود و از نظرات همه فعالان قرآنی بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به نقش مفاهیم در حفظ قرآن اظهار کرد: قطعا کسانی که حافظ قرآن هستند صرفا برای یادگیری الفاظ قرآن اقدام به این کار نکرده‌اند بلکه هدف متوسط آنان آشنایی با مفاهیم و هدف اصلی و بلندمدت پیاده کردن دستورات قرآنی در زندگی است.

اسماعیلی بیان کرد: حافظان و قاریان قرآن برای موفقیت ناگزیر هستند که مفاهیم را هم فرا بگیرند و در این دوره از مسابقات چون دو سؤال از مفاهیم در نظر گرفته شده بود بسیار مفید بود و حداقل سبب شد تا کسانی که کمتر فرصت دارند مفاهیم را بخوانند توفیق اجباری به دست می‌آورند.

این حافظ قرآن اظهار کرد: تاثیر قرآن در زندگی  برکت‌آفرین است، و ما را از گناهان حفظ می‌کند، همان طور که نماز انسان را از گناه باز می‌دارد و تذکر است قرآن کریم هم این نقش را دارد و به خصوص حافظان که مرور روزانه دارند این مسئله بیشتر حس می‌شود.

یادآور می‌شود چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه استان قم در رشته‌های مختلف طی روزهای 15 تا 17 مرداد در دو بخش بانوان و آقایان در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد.

انتهای پیام
captcha