جهاد دانشگاهی می‌تواند الگو برای دیگر مدیران قزوينی باشد
کد خبر: 3916327
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶

جهاد دانشگاهی می‌تواند الگو برای دیگر مدیران قزوينی باشد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خطاب به مسئولان جهاد داننشگاهی گفت: امیدوارم مانند گذشته با روحیه جهادی حرکت کرده و در فعالیت‌های فرهنگی و علمی سبقت بگیرید؛ به جرئت می‌توانم بگویم که جهاد دانشگاهی می‌تواند یک الگو برای دیگر مدیران باشد.

جهاد دانشگاهی می‌تواند الگو برای دیگر مدیران قزوينی باشدبه گزارش ايكنا از قزوين،‌ امروز 22 مرداد آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماينده ولی فقيه در استان قزوين،‌ در دیدار رئیس و اعضای جهاد دانشگاهی استان قزوین، در سخنانی اظهار کرد: هفته گذشته اعیاد غدیر را داشتیم و باید به نکته‌ای اشاره کرده و بگویم که بعد از خلقت انسان، بزرگ‌ترین نعمت آفرینش، غدیرخم و استمرار ولایت، نبوت، رسالت است.

وی با اشاره به تفسیر سوره حمد عنوان کرد: بر اساس آیات این سوره مبارکه تقسیم‌بندی جمعیتی دنیا به سه دسته منعمین، ضالین و مغضوبین است. «منعمین» کسانی هستند که با درک ولایت حضرت علی(ع) منعم می‌شوند، «ضالین» گمراهانی هستند که گمراهی آنان در گمراهی دیگران تأثیری ندارد، اما دسته سوم «مغضوبین» هستند که موجب گمراهی دیگران می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: بستر مناسب برای رشد در جهاد دانشگاهی وجود دارد و موقعیت جغرافیایی، نیروی انسانی و دیگر ظرفیت‌های موجود در استان همگی دست به دست هم داده تا شاهد رشد جهاد دانشگاهی در استان باشیم.

وی بیان کرد: خداوند متعال در آیه ۵۲ سوره فرقان فرموده است«پس کافران را فرمان مبر و به وسیله این با آنان جهاد کن» در تفسیر این آیه از جهاد کبیر با عنوان مبارزه فرهنگی نیز یاد شده است و فعالیت شما عزیزان در جهاددانشگاهی مصداق جهاد کبیر است.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه در اسلام بن‌بست وجود ندارد، عنوان کرد: بر اساس آیه ۷۸ سوره حج باید به‌گونه‌ای جهاد کنید که حق جهاد است. جهاد کار دشواری است و افراد جهادی و سخت‌کوش با افراد معمولی تفاوت دارند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب جهاد فرهنگی را جدی‌تر از جهاد در میدان مطرح کردند، گفت: خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه در نکوهش اصحاب از نرفتن به جهاد است. حضرت علی(ع) در ابتدای این خطبه فرمودند «پس از حمد خدا، جهاد دری است از درهای بهشت، که خداوند آن را به روی اولیاء خاصّ خود گشوده، جهاد جامه پرهیزگاری، زره استوار، و سپر مطمئن خداست».

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در مسیر رحمت خداوند متعال از هم سرعت بگیرید و جهادی کار کنید، بعد از سرعت، سبقت مطرح می‌شود و خداوند افراد را به سبقت گرفتن از یکدیگر تشویق می‌کند.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: امیدوارم مانند گذشته با روحیه جهادی حرکت کرده و در فعالیت‌های فرهنگی و علمی سبقت بگیرید؛ به جرئت می‌توانم بگویم که جهاد دانشگاهی می‌تواند یک الگو برای دیگر مدیران باشد.

انتهای پیام
captcha