امر به معروف و نهی از منکر را در حوزه حجاب محدود کرده‌ایم / ترس را كنار بگذاریم
کد خبر: 3919233
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
مفتاح:

امر به معروف و نهی از منکر را در حوزه حجاب محدود کرده‌ایم / ترس را كنار بگذاریم

معاون فرهنگ‌سازی، رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منكر، با بیان اینکه جامعه‌شناسان و روشنفکران امر به معروف و نهی از منکر را در حد حجاب و دروغ محدود کرده‌اند، تصریح کرد: در تلاشیم که سیاست‌های كلی اصل هشتم قانون اساسی تدوین شود تا برخی از خلأهای قانونی این حوزه را مرتفع كنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدصالح مفتاح، معاون فرهنگ‌سازی، رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منكر كشور، امروز، 5 شهریورماه در نشست هم‌اندیشی «نقش رسانه در احیای امر به معروف» كه با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف استان فارس به میزبانی هلال احمر برگزار شد، با بیان اینکه جامعه‌شناسان و روشنفکران ما امر به معروف و نهی از منکر را در حد حجاب و دروغ محدود کرده‌اند، اظهار کرد: متأسفانه می‌ترسیم از اینکه امر به معروف و نهی از منكر كنیم و در این باره بی‌مسؤلیت بار آمده‌ایم.

وی با تأكید بر اینکه تلاشمان این بوده امر به معروف و نهی از منكر را از حوزه حجاب و عفاف و انحصار آن بیرون بیاوریم و بر آموزش بیشتر این موضوع تمركز كنیم، بیان کرد: قانون جامع امر به معروف و نهی از منكر نداریم و قوانین موجود مختصر است و در تلاشیم که سیاست‌های كلی اصل هشتم قانون اساسی تدوین شود تا برخی از خلأهای قانونی را این حوزه را مرتفع كنیم.

مفتاح با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر واجبی است که معطوف به نتیجه است، اظهار کرد: ضعف تئوریک جدی در امر به معروف و نهی از منكر داریم.

وی در ادامه سخنان خود به ارائه آماری از نظرسنجی‌های انجام شده در سطح كشور پیرامون این فرائض الهی پرداخت و افزود: در یك نظرسنجی انجام شده بیش از ٧٠ درصد از مردم معتقدند كه امر به معروف و نهی از منکر باید انجام شود اما واژه تذكر را به جای امر به معروف و نهی از منكر قلمداد کرده‌اند. در ادارات دولتی شرایطی وجود ندارد كه مردم به راحتی امر به معروف و نهی از منكر كنند، ٣٣ درصد مردم اعلام كرده‌اند كه از  این کار می‌ترسند.

مفتاح با بیان اینکه ۲۱ درصد از مردم معتقدند که امر به معروف نهی از منکر بی‌فایده و بی‌تأثیر است، اظهار کرد: ۱۴ درصد از مردم بزرگترین منكرها را اختلاس و دزدی و ۱۴ درصد بی‌توجهی به مردم و مشکلات اقتصادی بین مسئولان می‌دانند.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی در مجموعه ستاد انجام شده تا ذهنیت مردم را از امر به معروف تغییر دهیم، تصریح کرد: برای فرهنگسازی امر به معروف و نهی از منکر از صفر شروع نکرده‌ایم بلکه از زیر صفر ورود کرده‌ایم.

وی بر تصریح بر این نکته گاهی معروف و منکرها با امر به معروف با نهی از منکرها اشتباه گرفته می‌شود، بیان کرد: باید برای ادبیات‌سازی در این باره کمک شود.

انتهای پیام
captcha