برگزاری سوگواره «عکس عاشورایی» در لنده
کد خبر: 3920889
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

برگزاری سوگواره «عکس عاشورایی» در لنده

رئیس ارشاد اسلامی لنده از برگزاری دومین سوگواره استانی «عکس عاشورایی» با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان خبر داد.

برگزاری سوگواره استانی «عکس عاشورایی» در لنده

اسماعیل زارعی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنده، در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده با همکاری انجمن فیلم و عکس شهرستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویر احمد سوگواره استانی «عکس عاشورایی» در لنده برگزار می‌کند.

وی شناسایی، معرفی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری را از اهداف سوگواره بیان کرد.

زارعی موضوعات سوگواره را سنت‌ها و آیین‌های عزاداری در شهر من (شامل تاسوعای و عاشورای حسینی، جلوه‌های ماه محرم در زندگی امروزی و منظر شهری، شام غریبان، مراسم تعزیه و شبیه خوانی، شیرخوارگان حسینی، کاروان‌های عزاداری، کودک و محرم، عاشورا و قداست آب، کاروان عاشورایی، محرم و فرهنگ عاشورایی، محرم و فرهنگ حجاب و عفاف، مسجد و محرم، حاشیه مراسم هیات‌های عزاداری، عزاداری در تکایا، حسینه‌ها و مساجد و عزاداری و پیشگیری از کرونا عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت در این سوگواره برای عموم مردم استان و عکاسان حرفه‌ای و آماتور آزاد است، درخصوص مقررات سوگواره، تصریح کرد: آثار می‌توانند با دوربین حرفه‌ای و یا موبایل ثبت شوند. عکس‌های ارسالی می‌توانند بصورت رنگی و یا سیاه و سفید باشند. هر عکاس می‌تواند ۱۰ اثر بصورت تک عکس و در بخش مجموعه عکس (۳ تا ۸ عکس) به دبیرخانه سوگواره ارسال کند (آثار به صورت فایل jpeg با رزولوشن 300و حجم 2 تا 8 مگابایت ارسال شود).

زارعی در خصوص نحوه ارسال آثار، ابراز کرد: متقاضیان می‌توانند از طریق پست سفارشی به آدرس شهرستان لنده، خیابان جانبازان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده ارسال کنند و یا با شماره تلفن‌های 09171485682-32464085 تماس بگیرند.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را 30 مهرماه سال‌جاری برشمرد و یادآور شد: از تعدادی از آثار برتر سوگواره در بخش عکاسی با دوربین و عکاسی با موبایل تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha