معرفی محورهای جشنواره شعر «رازهای ارغوانی» در لرستان
کد خبر: 3920921
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

معرفی محورهای جشنواره شعر «رازهای ارغوانی» در لرستان

محورهای نهمین دوره جشنواره سراسری شعر بسیج با عنوان «رازهای ارغوانی» در لرستان اعلام شد.

معرفی محورهای جشنواره شعر  «رازهای ارغوانی» در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌نقل‌از روابط عمومی بسیج هنرمندان لرستان، فراخوان نهمین دوره جشنواره سراسری شعر بسیج با عنوان «رازهای ارغوانی» در بخش‌‎های روایت مردان و زنان حماسه‌ساز هشت سال دفاع مقدس در لرستان اعلام شد.

مکتب سلیمانی شهید والامقام سردار حاج قاسم سلیمانی، مدافعان حرم، تقویت محور مقاومت ومبارزه با استکبار جهانی)، جهش تولید، اقتدار و بالندگی ، شکست تحریم های ظالمانه، الفبای ایثار(مدافعان سلامت)، کمک مؤمنانه (مواسات و همدلی) از محورهای جشنواره شعر بسیج است.

از دیگر محورهای این جشنواره می‎توان به زخم‌های شعله‌ور(افشای جنایت‌های ایادی استکبار جهانی، مقاومت مردم مظلوم یمن، فلسطین، سوریه، عراق و...)، سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی (مسجد محوری و تحقق محله اسلامی، حجاب و عفاف، عدالت‌محوری، رشد جمعیت، فرزندآوری و تحکیم بنیان خانواده، ساده‌زیستی، مصرف کالای ایرانی و...) اشاره کرد.

لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به ارزش 20 میلیون ریال به 21 اثر برگزیده در هر بخش موضوعی سه اثر و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به ارزش 10 میلیون ریال به 20 اثر تقدیری و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به ارزش 10 میلیون ریال برای هشت شاعر جوان استعدادهای شعری زیر بیست سالدر نظر گرفته شده است.

آثار در تمامی قالب‌های شعری، کلاسیک، سپید و نیمایی، سـرود و تصنیف و کودک و نوجـوان پذیرفته می‌شود، آثار باید تازه سروده باشد و در صورت تکراری بودن اثر در هر مرحله از داوری کنار گذاشته خواهد شد.همچنین آثار ارسالی باید با موضوعات فراخوان تطبیق داشته باشد و هر شاعر می‌تواند در سه موضوع و در هر موضوع حداکثر سه اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید، آثار متقاضی شرکت در جشنواره پس از وصول به دبیرخانه و بر اساس زمان‌بندی اعلام شده در دو مرحله انتخاب و داوری نهایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

ارسال آثار از طریق این آدرس اینترنتی www.basijhonarmandan.ir امکان‌پذیر بوده و به آثار ارسالی خارج از فرایند قید شده ترتیب اثر داده نخواهد شد همچنین جشنواره مختص شاعران بسیجی است و شرکت سایر شعرا پس از ثبت‌نام و عضویت در بسیج امکان‌پذیر خواهد بود.ارسال آثار نیز از روز یک‌شنبه ، دوازدهم شهریورماه جاری آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha