هدف جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی، تقویت تولید محتواست
کد خبر: 3921282
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴

هدف جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی، تقویت تولید محتواست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از برگزاری هشتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی با هدف تقویت تولید محتوا در فضای مجازی خبر داد.

هدف جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی، تقویت تولید محتواست

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از اعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: هشتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی با محوریت پویش تولید محتوای فضای مجازی در قزوین برگزار می‌شود که فراخوان آن در سایت اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین ghazvin.farhang.gov.ir و پایگاه اطلاع‌رسانی شمس توس ghazvin.shamstoos.ir بارگذاری شده است.

وی درباره اهداف این جشنواره گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، هم‌افزایی فعالان عرصه فضای مجازی در ترویج آموزه‌های دینی و اهل‌بیت (ع) به‌ویژه امام رضا (ع) در جامعه، تجلیل از فعالان فضای مجازی در حوزه گسترش فرهنگ رضوی و تولیدکنندگان آثار ارزنده با رویکرد فرهنگ دینی و همراهی در «نهضت تولید محتوا» با رویکرد ارزشی، دینی و انقلابی در فضای مجازی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

اسماعیلی در خصوص منابع و موضوعات جشنواره تشریح کرد: بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن کریم، احادیث اهل‌بیت (ع) به‌ویژه احادیث رضوی و عیون اخبارالرضا (ع)، سخنان و آثار بزرگان، صاحب‌نظران، اندیشمندان و هنرمندان برای تولید و انتشار آثار مناسب در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های (کارافزارهای) فرهنگی، هنری و رسانه‌ای (به‌ویژه رسانه‌های اجتماعی مندرج در مقدمه) در زمینه تکریم ارزش‌های اخلاقی و اعتقادی، نکوهش امور غیراخلاقی، تکریم ارزش‌های اجتماعی، خدمت کریمانه و همدلی مؤمنانه، مدافعان سلامت، زیارت حضرت امام رضا (ع) و خاطرات سفر زیارتی، سبک زندگی ایرانی- اسلام و سبک زندگی رضوی، اصول و ارزش‌های حکمرانی، شاخص‌های تمدن نوین اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب، دستاوردهای نظام، چهلمین سالگرد دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت و شعار سال می‌تواند در تولید آثار موردتوجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را با یکی از هشتگ‌های #امام_رضا و #امام ـ رئوف در رسانه‌های اجتماعی و پلت فرم‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌ای روبیکا، آپارات، تماشا، نماشا، چارخونه، شنوتو، آخرین خبر و ویسگون و اینستاگرام بارگذاری کنند.

دبیر جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی ادامه داد: این جشنواره در 2 بخش حرفه‌ای و مردمی برگزار می‌شود که در بخش حرفه‌ای هنرمندان و فعالان فضای مجازی می‌توانند آثار خود را در قالب‌های موشن گرافیک، اینفوگرافیک، فیلم کوتاه یا نماهنگِ تولیدی و در بخش مردمی در قالب‌های عکس دیجیتالی و عکس نوشته، ویدئو و پادکست (دل گویه) با موضوعات جشنواره تولید و ضمن بارگذاری و انتشار در شبکه‌های اجتماعی، در این جشنواره ثبت‌نام و شرکت کنند.

اسماعیلی در پایان یادآور شد: کیفیت فنی، میزان بازدیدکنندگان، دیدگاه بازدیدکنندگان و غنای محتوایی، شاخص‌های ارزیابی آثار بوده و آخرین‌مهلت ارسال آثار 15 دی‌ماه 1399 است.

انتهای پیام
captcha