به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از اعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: هشتمین جشنواره ملی رسانههای دیجیتال رضوی با محوریت پویش تولید محتوای فضای مجازی در قزوین برگزار میشود که فراخوان آن در سایت اطلاعرسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین ghazvin.farhang.gov.ir و پایگاه اطلاعرسانی شمس توس ghazvin.shamstoos.ir بارگذاری شده است.
وی درباره اهداف این جشنواره گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، همافزایی فعالان عرصه فضای مجازی در ترویج آموزههای دینی و اهلبیت (ع) بهویژه امام رضا (ع) در جامعه، تجلیل از فعالان فضای مجازی در حوزه گسترش فرهنگ رضوی و تولیدکنندگان آثار ارزنده با رویکرد فرهنگ دینی و همراهی در «نهضت تولید محتوا» با رویکرد ارزشی، دینی و انقلابی در فضای مجازی از مهمترین اهداف این جشنواره است.
اسماعیلی در خصوص منابع و موضوعات جشنواره تشریح کرد: بهرهگیری از آموزههای قرآن کریم، احادیث اهلبیت (ع) بهویژه احادیث رضوی و عیون اخبارالرضا (ع)، سخنان و آثار بزرگان، صاحبنظران، اندیشمندان و هنرمندان برای تولید و انتشار آثار مناسب در شبکههای اجتماعی و اپلیکیشنهای (کارافزارهای) فرهنگی، هنری و رسانهای (بهویژه رسانههای اجتماعی مندرج در مقدمه) در زمینه تکریم ارزشهای اخلاقی و اعتقادی، نکوهش امور غیراخلاقی، تکریم ارزشهای اجتماعی، خدمت کریمانه و همدلی مؤمنانه، مدافعان سلامت، زیارت حضرت امام رضا (ع) و خاطرات سفر زیارتی، سبک زندگی ایرانی- اسلام و سبک زندگی رضوی، اصول و ارزشهای حکمرانی، شاخصهای تمدن نوین اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب، دستاوردهای نظام، چهلمین سالگرد دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت و شعار سال میتواند در تولید آثار موردتوجه قرار گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: علاقهمندان برای شرکت در جشنواره میتوانند آثار خود را با یکی از هشتگهای #امام_رضا و #امام ـ رئوف در رسانههای اجتماعی و پلت فرمهای فرهنگی و هنری و رسانهای روبیکا، آپارات، تماشا، نماشا، چارخونه، شنوتو، آخرین خبر و ویسگون و اینستاگرام بارگذاری کنند.
دبیر جشنواره رسانههای دیجیتال رضوی ادامه داد: این جشنواره در 2 بخش حرفهای و مردمی برگزار میشود که در بخش حرفهای هنرمندان و فعالان فضای مجازی میتوانند آثار خود را در قالبهای موشن گرافیک، اینفوگرافیک، فیلم کوتاه یا نماهنگِ تولیدی و در بخش مردمی در قالبهای عکس دیجیتالی و عکس نوشته، ویدئو و پادکست (دل گویه) با موضوعات جشنواره تولید و ضمن بارگذاری و انتشار در شبکههای اجتماعی، در این جشنواره ثبتنام و شرکت کنند.
اسماعیلی در پایان یادآور شد: کیفیت فنی، میزان بازدیدکنندگان، دیدگاه بازدیدکنندگان و غنای محتوایی، شاخصهای ارزیابی آثار بوده و آخرینمهلت ارسال آثار 15 دیماه 1399 است.
انتهای پیام